"Cruising" 1980. En bortglömd Al Pacino pärla som var trevlig att återse. Filmen handlar om en snut (Pacino) som går undercover i New Yorks sub-homovärld för att försöka hitta en seriemördare som går lös och slaktar bögar. Trevligt att återse underbara Karen Allen med. Filmen är inspelad i NY innan man snyggade upp staden och det är jävligt häftiga miljöer som fanns då, älskar film från NY från denna tid. Filmen får 3,5 av 5.
Håller faktiskt med där. The Matrix är en riktigt sällsynt modern högpoängare.
Ju fler man ser filmen och ju mer man begrundar den, desto jävla läskigare blir den varje gång.
Kan tyvärr inte säga detsamma om uppföljarna dock.
Åh. Jag fixade en gammal Android nyss då jag tappade en gammal i vatten tidigare ikväll. Kollade in med nya flashback appen nyss och såg din post. Ursäkta sent svar...
Men den är riktigt bra..
Den är inte läskig... Bara bra typ
Håller med om att dom andra två inte är lika bra som första filmen.. Men ändå bra..
Jag älskar The Matrix! Kul att du också gillar den. Tjaba tjaba
Jag och frugan såg "Paul" igår. En scifi-komedi om ett par scifi-nördar som får en skön utomjording som liftare.
Av killarna från "Hot Fuzz" och "Shaun of the dead".
Jag ger filmen 4 av 5. Helt klart sevärd!
Den här filmen var väll ungefär lika sjuk som föregående film. Tycker dock att föregående film (remaken) av Day of The Woman (I Spit On Your Grave) var bättre.
Day of the woman (I spit on your grave) filmen från 1978 betyg 5/10
I Spit On Your Grave 2010 7/10
I Spit on Your Grave 2. Filmen som jag såg igår. Betyg 6/10
Skådespelerskan som spelar huvudrollen var väll ingen större stjärna, men självklart sympaterade man "ganska" rejält med henne. Ett litet mysterium för mig var
Hur fan fraktades hon till Bulgarien från New York i USA???
De manliga huvudrollsinnehavarna var ganska ok. Speciellt han som spelar Ivan. Filmen har helt klart sina stunder och är värd en 6a i betyg enligt mig. Får väll se hur många år det kommer att mjölka ut kvinnliga hämndfilmer. Skulle inte förvåna mig om det innan år 2020 kommer I Spit On Your Grave 3, 4 och 5. Förresten var det ganska kul att prästen i filmen var lik legenden Donald Pleasence!
Den inte helt okomplicerade historien om William som faller hals över huvud för Sarah och hur deras tillvaro utvecklas kommer inte helt till sin rätt som film. Boken av Ethan Hawke är välskriven och medryckande. Filmen är mer intetsägande men på intet sätt dålig. Den föll mig bara inte i helt smaken.
Den här filmen var väll ungefär lika sjuk som föregående film. Tycker dock att föregående film (remaken) av Day of The Woman (I Spit On Your Grave) var bättre.
Day of the woman (I spit on your grave) filmen från 1978 betyg 5/10
I Spit On Your Grave 2010 7/10
I Spit on Your Grave 2. Filmen som jag såg igår. Betyg 6/10
Skådespelerskan som spelar huvudrollen var väll ingen större stjärna, men självklart sympaterade man "ganska" rejält med henne. Ett litet mysterium för mig var
Hur fan fraktades hon till Bulgarien från New York i USA???
De manliga huvudrollsinnehavarna var ganska ok. Speciellt han som spelar Ivan. Filmen har helt klart sina stunder och är värd en 6a i betyg enligt mig. Får väll se hur många år det kommer att mjölka ut kvinnliga hämndfilmer. Skulle inte förvåna mig om det innan år 2020 kommer I Spit On Your Grave 3, 4 och 5. Förresten var det ganska kul att prästen i filmen var lik legenden Donald Pleasence!
Undrade också hur det gick till, det som står i din spoiler. Känns som de missade att ta med en ganska viktig detalj där
Filmen är en dokumentär om Piper Alpha katastrofen som skedde 1988 i nordsjön.
Iom att min farsgubbe under den tiden (och faktiskt fortfarande) jobbar på rigg i nordsjön så påverkade den olyckan mig när den skedde då att jag e.g. aldrig innan tänkt att det kunde ske olyckor när pappa var ute på riggen. Helt plötsligt blev man medveten om riskerna och man hade många frågor till farsgubben efter den olyckan (detta var även innan Internet, så nyheterna kom via TV/Radio/Tidningar)
Så när jag såg att de gjort en dokumentär (vissa delar spelade av skådisar, andra är intervjuer med folk som överlevde) så var det ett givet val att se.
Det är svårt att recensera en dokumentär iom att den går igenom vad folk upplevt, vad som hände på riggen, i vattnet, folk som såg folk dö osv, men jag tror även om man inte har någon relation till riggarna så kommer inte den här dokumtären lämna någon oberörd.
Betyg: 5/5
Jag tittade in dokumentären men tyvärr föll den inte alls i mitt tycke. Kändes väldigt Svt- dokumentär anno 1988. Grynig bild och väldigt seg.
Hyfsad film, men nej nu tackar vi för kaffet och det får vara bra. Robert Downey Jr. gör rollen bra, men hoppas personligen att han gör lite mer seriösa roller framöver.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!