2013-09-26, 12:35
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
David Cronenberg har inte gjort något riktigt bra på länge,

A History of Violence och Eastern Promises är väl ändå själva definitionen av "riktigt bra"? A Dangerous Method var å andra sidan oerhört intetsägande och trist.
Citera
2013-09-26, 13:12
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
A History of Violence och Eastern Promises är väl ändå själva definitionen av "riktigt bra"? A Dangerous Method var å andra sidan oerhört intetsägande och trist.
Jo, men det är ju ändå snart sju år sedan Eastern Promises kom, det är ganska lång tid.
Citera
2013-09-26, 15:17
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Jo, men det är ju ändå snart sju år sedan Eastern Promises kom, det är ganska lång tid.

Har du sett Cosmopolis (glömde bort den!) förresten? Tycker själv att den var riktigt bra, och att den påminner starkt om Cronenbergs tidiga filmer. Har dock full förståelse för de som uppfattar filmen som ren skit, då den är väldigt långsam och udda.
Citera
2013-09-26, 15:28
Moderator
^Eazs avatar
Senast såg jag Fire in the night.

Filmen är en dokumentär om Piper Alpha katastrofen som skedde 1988 i nordsjön.

Iom att min farsgubbe under den tiden (och faktiskt fortfarande) jobbar på rigg i nordsjön så påverkade den olyckan mig när den skedde då att jag e.g. aldrig innan tänkt att det kunde ske olyckor när pappa var ute på riggen. Helt plötsligt blev man medveten om riskerna och man hade många frågor till farsgubben efter den olyckan (detta var även innan Internet, så nyheterna kom via TV/Radio/Tidningar)

Så när jag såg att de gjort en dokumentär (vissa delar spelade av skådisar, andra är intervjuer med folk som överlevde) så var det ett givet val att se.

Det är svårt att recensera en dokumentär iom att den går igenom vad folk upplevt, vad som hände på riggen, i vattnet, folk som såg folk dö osv, men jag tror även om man inte har någon relation till riggarna så kommer inte den här dokumtären lämna någon oberörd.

Betyg: 5/5
Citera
2013-09-26, 15:46
Medlem
Tvonds avatar
Zulu http://www.imdb.com/title/tt0058777/?ref_=sr_2.

Grym bra film om slaget vid, Rorke's Drift 1879, Bra foto och skådespelarinsatser.

8/10 i betyg.
Citera
2013-09-26, 15:53
Medlem
Spackelackans avatar
Jag och frugan såg "Paul" igår. En scifi-komedi om ett par scifi-nördar som får en skön utomjording som liftare.
Av killarna från "Hot Fuzz" och "Shaun of the dead".
Jag ger filmen 4 av 5. Helt klart sevärd!
Citera
2013-09-26, 17:52
Medlem
Trumpeters avatar
Senaste Wallander-filmen. Mordbrännaren tror jag den hette. Tycker att de senaste filmerna varit rätt OK, eller till och med lite bättre än OK. Denna var dock ett fall tillbaka. 4 av 10 i betyg.
Citera
2013-09-26, 18:31
Medlem
Ollitos avatar
Har precis kollat på Warrior.

Riktigt, riktigt bra film i mitt tycke! Tycker att skådespelarna sköter sig riktigt bra och allt känns väldigt trovärdigt. Sen att filmen bjuder på ett gäng sköna knockouts och tapouts gör ju inte saken sämre!

En av de bästa filmer jag har sett, lätt en stark 4/5. Se den om ni inte redan gjort det, vilket jag antar att många redan gjort.
Citera
2013-09-26, 19:19
Medlem
robomans avatar
Citat:
Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)
Jag kommer ihåg när man fick se den här på högstadiet. Otroligt deppig. Verkligen ingenting att visa för trötta 13-åringar. Säkert en bra film egentligen, men den har precis som så många andra filmupplevelser (inklusive Schindler's List) sabbats genom att jag tvingats se dem på högstadiet.
Den enda film som överlevde högstadiet-tortyren med äran i behåll var Amelie från Montmartre.
Citera
2013-09-26, 19:53
Medlem
Såg precis Hyresgästen av Roman Polanski och gillade den väldigt mycket.

Handlingen som kretsar kring Trelkovskys paranoia sveptes jag in i och då jag själv har haft ganska så stark paranoia förut så kände jag igen mig i karaktären. Den började rätt långsamt så man fick lära känna alla karaktärer och få en uppfattning om vad som händer och ju längre filmer pågår ju intensivare blir den. Den andra timmen av filmen är otroligt bra och obehaglig.
Citera
2013-09-26, 21:57
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Har precis kollat på Warrior.

Riktigt, riktigt bra film i mitt tycke! Tycker att skådespelarna sköter sig riktigt bra och allt känns väldigt trovärdigt. Sen att filmen bjuder på ett gäng sköna knockouts och tapouts gör ju inte saken sämre!

En av de bästa filmer jag har sett, lätt en stark 4/5. Se den om ni inte redan gjort det, vilket jag antar att många redan gjort.

Brukar inte tycka speciellt mycket om kampsports/fightingfilmer. Men den här filmen är riktigt bra. Tom Hardy är en av mina favoritskådespelare för tillfället, och han har gjort många bra roller de senaste åren. Även Nick Nolte spelar riktigt bra.
Citera
2013-09-26, 22:39
Medlem
alrajts avatar
Precis kikat på The Talented Mr Ripley..

Obehaglig men bra, dock önskade jag ett bättre slut

3.5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in