2014-05-23, 19:34
Bannlyst
Två serbiska filmer om tiden under inbördeskriget

Profesionalac En serbisk företagare får besök av en äldre man som tidigare jobbat inom jugoslaviska säkerhetspolisen. Under samtalets gång visas tillbakablickar från Serbien under inbördeskriget och företagaren får höra lite om deras gemensamma historia då han var en dissident. Vissa delar är lite komiska medan andra visar på hur polisen förmodligen jobbade på den tiden.

5/10

Rane Pinki och hans kompis Shvaba blir banditer i sitt område där de bor i Serbien. Rätt kul film om två killar med drömmar om att bli banditer och att få vara med i ett tv-program där banditer blir intervjuade.

5/10
Citera
2014-05-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justiceBEAVER
Kid Cannabis
4/5, rätt rolig och intressant film faktiskt.

Såg den nyss. Den feta snubben från Project X är väl ingen superskådis direkt, men filmen var, precis som du säger, rolig och intressant.
Citera
2014-05-23, 20:40
Medlem
GainerWheys avatar
The Scorpion King 2: Rise Of A Warrior (2008)

Detta var ingen höjdare, ettan var bra mycket bättre. Helt ärligt så fattade jag knappt handlingen...

3/10
Citera
2014-05-23, 20:47
Medlem
Can't Buy Me Love (1987) Söt liten film, som ett 80-tals fan så var det en fröjd för ögat. En ung Patrick Dempsey klagar man ju inte på heller Tyvärr en lite tråkig film då det inte hände så mycket. 6/10
Citera
2014-05-23, 21:30
Medlem
Sameshs avatar
På grund av den infernaliska värmen så har det blivit mycket filmtittande på sistone i mörkt och svalt rum, blev sugen på att se några Sci-Fi filmer som jag missat under årens gång.

The Last Days on Mars - 4/10

Jag vet inte vad det är med Mars filmer men det verkar som om att dom följer samma mall allihop, inget nytt här precis utan samma tråkiga händelseförlopp som vi sett innan i filmer som Red Planet osv, dvs vetenskapman/kvinna som försätter alla i fara genom sitt ologiska beteende.

The Purge - 3/10

Totalt meningslös och tråkig film, hade kunnat bli mycket bättre men istället så bara retar man sig på en viss person under hela filmen, får dock ett + för den heta dottern i skoluniformen

The Cave - 5/10

Gillade undervattensscenerna och grottsystemet, precis som i Descent så känner man hur klaustrofobin smyger på en.

Alien vs. Predator - 1/10

Fortfarande lika dålig som när jag såg den sist, W.S. Anderson är nästan i klass med Boll och M. Night.
Senast redigerad av Samesh 2014-05-23 kl. 22:21.
Citera
2014-05-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
På grund av den infernaliska värmen så har det blivit mycket filmtittande på sistone i mörkt och svalt rum, blev sugen på att se några Sci-Fi filmer som jag missat under årens gång.

The Last Days on Mars - 4/10

Jag vet inte vad det är med Mars filmer men det verkar som om att dom följer samma mall allihop, inget nytt här precis utan samma tråkiga händelseförlopp som vi sett innan i filmer som Red Planet osv, dvs vetenskapman/kvinna som försätter alla i fara genom sitt ologiska beteende.

The Purge - 3/7

Totalt meningslös och tråkig film, hade kunnat bli mycket bättre men istället så bara retar man sig på en viss person under hela filmen, får dock ett + för den heta dottern i skoluniformen

The Cave - 5/7

Gillade undervattensscenerna och grottsystemet, precis som i Descent så känner man hur klaustrofobin smyger på en.

Alien vs. Predator - 1/7

Fortfarande lika dålig som när jag såg den sist, W.S. Anderson är nästan i klass med Boll och M. Night.
Varför är högsta betyg 10 ibland och 7 ibland?
Jag blev lite nyfiken bara.....
Citera
2014-05-23, 22:21
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför är högsta betyg 10 ibland och 7 ibland?
Jag blev lite nyfiken bara.....

Don't drink and type
Citera
2014-05-23, 22:27
Medlem
Inception 2/5

Människor som kallar inception "komplex" eller "smart" är troligen personer som inte har gått klart grundskolan.

Vad kan man förvänta sig av nolan fanboysen.
Citera
2014-05-23, 23:00
Medlem
GainerWheys avatar
Bad Boys (1995)

Riktigt grym film! Har sett den 1-2 gånger innan tror jag och kan va en av dom bästa actionkomedifilmena jag har sett. Kan bli lite seg i mitten av filmen men annars var den bra

9/10
Citera
2014-05-23, 23:50
Medlem
Tvonds avatar
Don Jon http://www.imdb.com/title/tt2229499/?ref_=nv_sr_1 Tyckte filmen var bra tom riktigt bra och inte vart den sämre av att fanns ögongodis med i form av Scarlett Johansson och Julianne Moore Betyg 7/10
Citera
2014-05-24, 00:04
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarves
Inception 2/5

Människor som kallar inception "komplex" eller "smart" är troligen personer som inte har gått klart grundskolan.

Vad kan man förvänta sig av nolan fanboysen.
En komplex och smart recension bortsett från särskrivningen.

Vad gillade du med filmen? Med tanke på att du gav den 2/5.
Citera
2014-05-24, 00:44
Medlem
The trials of Cate McCall (2013)
Rättegångsfilm med Kate Beckinsale. Visst haglar klicheerna i denna film,men jag tyckte den var helt ok ändå. Kul att Kate fick en roll att bita i för en gångs skull.
Kate spelar en advokat som kämpar mot alkoholism , samt försöker få tillbaka vårnaden om sin dotter.
Samtidigt får hon ta an sig ett gammalt mordfall där allt inte verkar ha gått rätt till.
6/10 får den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in