2013-05-05, 09:26
Medlem
Jack Reacher

Jag har inte läst böckerna och vet inget om figuren så kan inte bedöma huruvida trogen filmen är till böckerna, däremot kan jag väl säga att filmen var inget vidare att se.

4/10
Citera
2013-05-05, 10:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Die Hard 1 är bäst med trean på en nära andra plats.
2+4 är underhållande actionfilmer men fortfarande inte i samma nivå som 1+3 men jag gillar fortfarande dem en del.
5an är en ren besvikelse och en av de sämsta filmerna från 2013

Visst. Ettan är solklar etta, trean solklar tvåa. Sen tycker jag faktiskt att 4:an är lite bättre än 2:an, lite. 5:an är som du säger en stor besvikelse. Kan man hoppas på att 6:an (2015) blir bättre kanske?
Citera
2013-05-05, 10:22
Medlem
Copycat (1995)

En rutinmässig thriller om en seriemördare. Inte den bästa i genrén, men inte speciellt dålig heller. 6,5/10.
Citera
2013-05-05, 12:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ser fram emot ditt omdöme på fyra

Fyran var som jag befarade en otroligt dålig film även om den började ganska underhållande med en terroriserande Matthew McConaughey, därefter gick det bara utför då Leatherface dök upp och man började referera till scener i originalfilmen. Tvåan är väl den enda uppföljaren som är riktigt bra och trean har jag sett ett par gånger i brist på annat, plus att det är en av Viggo Mortensens första roller efter Prison. Fyran var dock otroligt dålig, och gick inte att ta på allvar, tröttnade på den redan fyrtio minuter in och genomled resten.
Citera
2013-05-05, 12:26
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Sen är Jeremy Irons än av de skönare "bad-guysen" man sett på film alltså. ... Bara rösten är ju ruggig.

Lyssnar på Vladimir Nabokovs Lolita uppläst av honom nu. Skön röst Han spelade förresten huvudrollen i filmen från 1997, har dock inte sett den...
Citera
2013-05-05, 15:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
2001: A Space Odyssey (1968)

En film som för mig blandar och ger en hel del. Rymdmiljöerna och miljöerna i övrigt är fantastiskt bra och filmen är otroligt snygg för att vara ifrån sent 60-tal, det ska jag inte ta ifrån den. Sen om den är intressant och tilldragande är en annan sak. Jag finner denna väldigt tråkig och seg andra halvan. Första halvan var faktiskt rätt bra men i den andra blir det så EXTREMT utdraget så jag ärligt talat höll på att somna. Till råga på allt var speltiden för lång. För mig är detta aldrig något mästerverk men miljöerna och fotot ska ha högsta betyg.

6 av 10
Citera
2013-05-05, 16:03
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Harry potter and the deathly hallows part 2 igen.
Citera
2013-05-05, 17:55
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
2001: A Space Odyssey (1968)

En film som för mig blandar och ger en hel del. Rymdmiljöerna och miljöerna i övrigt är fantastiskt bra och filmen är otroligt snygg för att vara ifrån sent 60-tal, det ska jag inte ta ifrån den. Sen om den är intressant och tilldragande är en annan sak. Jag finner denna väldigt tråkig och seg andra halvan. Första halvan var faktiskt rätt bra men i den andra blir det så EXTREMT utdraget så jag ärligt talat höll på att somna. Till råga på allt var speltiden för lång. För mig är detta aldrig något mästerverk men miljöerna och fotot ska ha högsta betyg.

6 av 10

Wow, tycker precis tvärtom. Början är en ointressant specialeffektsuppvisning, medans den andra halvan är en spännande och obehaglig thriller. Slutet är riktigt jävla läskigt också!
Citera
2013-05-05, 18:10
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Wow, tycker precis tvärtom. Början är en ointressant specialeffektsuppvisning, medans den andra halvan är en spännande och obehaglig thriller. Slutet är riktigt jävla läskigt också!
Det håller jag med dig om!
Inledningsscenen (20 min eller vad är det?) innehåller för övrigt filmhistoriens längta tidshopp, det är rätt mäktigt i sig .
Citera
2013-05-05, 18:15
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fyran var som jag befarade en otroligt dålig film även om den började ganska underhållande med en terroriserande Matthew McConaughey, därefter gick det bara utför då Leatherface dök upp och man började referera till scener i originalfilmen. Tvåan är väl den enda uppföljaren som är riktigt bra och trean har jag sett ett par gånger i brist på annat, plus att det är en av Viggo Mortensens första roller efter Prison. Fyran var dock otroligt dålig, och gick inte att ta på allvar, tröttnade på den redan fyrtio minuter in och genomled resten.
Var ett tag sedan jag såg denna, men vill även minnas att Leatherface påminner mycket om en tant, sexuell förvirring när det är som sämst.
Typiskt uppföljare utan idé att spela på sådana uttjatade kort tycker jag. Men McConaughey gör första halvan ganska kul ändå. Men vedervärdig rulle för övrigt
Citera
2013-05-05, 18:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Var ett tag sedan jag såg denna, men vill även minnas att Leatherface påminner mycket om en tant, sexuell förvirring när det är som sämst.

Stämmer bra! Masken är dessutom skitful och Leatherface har en peruk som sitter löst på skallen i de flesta scenerna, plus att det inte går att ta honom på allvar.
Citera
2013-05-05, 18:31
Medlem
Linkaans avatar
Just Go With It (2011) med Adam Sandler och Jennifer Aniston m.m.

Trevlig rulle, som vanligt när Adam Sandler är med. Skön humor genom hela filmen med inslag av allvar. Bra med ögongodis också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in