Citat:
Håller nog inte med dig om Submarino, i för sig länge sen jag såg den, men fann inte den övertydligheten som jag tycker både Festen och Jagten lider av. Och absolut tror jag att Vinterbergs film hade fått samma genomslagskraft utan sina överdrifter, det är i grunden en bra film, men film kryddas för mycket för sitt eget bästa.
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker alla filmerna jag sett av Vinterberg (Jagten, Submarino och Festen) lider av trovärdighetsproblem, det känns som han försöker alldeles för mycket. Ett annat problem jag har med hans filmer är att det ibland blir så jäkla övertydligt tänker speciellt på Submarino.
Men sen kan man ju fråga sig om Jagten hade blivit lika kraftfull och hyllad om Thomas Vinterberg gjort historien mer trovärdig?
Men sen kan man ju fråga sig om Jagten hade blivit lika kraftfull och hyllad om Thomas Vinterberg gjort historien mer trovärdig?
Citat:
Skillnaden är dock att det var förskolepersonalen (eller chef rättare sagt) det handlade om, utbildad för att på ett professionellt sätt ta tag i problemen, inte hysteriska, känsloargumenterade föräldrar. Förskolechefen reagerade närmast som en hysterisk förälder och tog parti, vilket är helt fel. Men vad vet man, finns säkert många chefsmuppar även inom förskolevärlden i verkligheten.
Ursprungligen postat av Elisnow
Jo, jag reagerade också på hans apati men jag tror att människor reagerar olika när de hamnar i en sådan situationen, han kanske var en svag person som hade lätt för att brytas ned och därmed accepterade sitt öde.
Förskolepersonalen må ha reagerat irrationellt, men man blir inte förvånad när man ibland får för sig att hänga på Familjliv och ser trådar där morsor tror att deras unge har blivit utsatt för sexuella övergrepp av pappan när de hittade ett rivsår på barnets rumpa och sedan ställer ledande frågor i form av "Är det din pappa som gjort det?".
Tyckte att filmen var bra mest för att de har vågat ta upp ett sådant ämne.
Förskolepersonalen må ha reagerat irrationellt, men man blir inte förvånad när man ibland får för sig att hänga på Familjliv och ser trådar där morsor tror att deras unge har blivit utsatt för sexuella övergrepp av pappan när de hittade ett rivsår på barnets rumpa och sedan ställer ledande frågor i form av "Är det din pappa som gjort det?".
Tyckte att filmen var bra mest för att de har vågat ta upp ett sådant ämne.