2013-04-09, 01:28
Medlem
sim-man92s avatar
Vildspor
En film om vänskap, kärlek eller ja om livet "helt enkelt", hur som helst en riktigt starkt drama som engagerade och berörde mig. Lysande skådespel av huvudrollsinnehavarna Mads Mikkelsen och i synnerhet Nikolaj Coster-Waldau.
Annars fint foto och imponerande regi av debutanten Simon Staho. Manuset är dock inte lika fläckfritt, men filmen lyckas ändå vara ganska oförutsägbar.
4 av 5
Citera
2013-04-09, 01:30
Medlem
jakten
Citera
2013-04-09, 06:49
Medlem
Gangster Squad

Sean Penn. Det är uppenbart att han är inkvoterad. Maken till sämre skådespelare får man leta efter.
Senast redigerad av Nigeralia 2013-04-09 kl. 07:07.
Citera
2013-04-09, 07:19
Medlem
HasseBanans avatar
Efter att alla tjatat om hur jävla bra den är, så beslutade jag mig till sist för att se "Det" av Stephen Kings roman. Jag var beredd på något läskigt och skrämmande, inte en skräckfilm för barn!

Blir man rädd för clownen i filmen är man nog säkert också rädd för sin egen morsa. Hellöjlig film, som sagt den måste vända sig till barn.

Stängde av efter lite mer än halva filmen och såg på TV istället.
Citera
2013-04-09, 11:04
Medlem
slowjamzs avatar
The Hunt (Jagten/Jakten)

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt2106476/

Betyg: 7.2 / 10

Kommentar: Har varit riktigt sugen på denna film sedan jag såg trailern för någon månad sedan. Förväntningarna infriades inte helt, men det är absolut en film som kan rekommenderas. Mads gör det väldigt bra som huvudrollsinnehavaren Lucas och frustrationen finns med hela filmen.
Citera
2013-04-09, 11:34
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Efter att alla tjatat om hur jävla bra den är, så beslutade jag mig till sist för att se "Det" av Stephen Kings roman. Jag var beredd på något läskigt och skrämmande, inte en skräckfilm för barn!

Blir man rädd för clownen i filmen är man nog säkert också rädd för sin egen morsa. Hellöjlig film, som sagt den måste vända sig till barn.

Vem är det som har tjatat om att det är en bra film? För bra vill jag inte driekt säga att det är. Som barn ar den läskig men det är bara för att som barn var jag rädd för både clowner och tomten. Idag är den inte läskig och är en av de svagare Stephen King filmerna dock inte den sämsta!
Citera
2013-04-09, 18:26
Medlem
Stvrmzeits avatar
Czlowiek z marmuru (1977)

En ung kvinna gör en dokumentärfilm om Birkut, en murare som utnämndes till proletär hjälte. Men det blir lättare sagt än gjort, hon stöter dessvärre på problem.

Lite ojämn. Men ett bra och fiktivt porträtt av mannen Birkut. Wajda är som vanligt skicklig på att anmärka och skildra problemen i Polen under kommunismen, vilket i slutändan får filmen att andas mycket ärlighet. Kul med lite meta också, formen på filmen och helheten blir mer spännande på grund av det. Jag gillar även den nästan oväntade musiken. Ska bli intressant att se uppföljaren Czlowiek z zelaza senare.

3/5
Citera
2013-04-09, 18:57
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:

I jämförelse till den mästerliga boken så är filmen ganska dålig, ja, men, Tim Curry är PERFEKT i rollen som Pennywise. Filmen är värd att se bara på grund av hans skrämmande gestaltning.

När du säger "alla tjatat om hur jävla bra den är", vilka är då "alla"? De flesta verkar anse att filmen är tämligen medioker, jämfört med boken.
Senast redigerad av StonedSwede 2013-04-09 kl. 19:00.
Citera
2013-04-09, 19:41
Medlem
WalterSullivans avatar
Badlands 1973 http://www.imdb.com/title/tt0069762/

Jävligt bra roadmovie med en ung Martin Sheen som mördare, träffar på en ung tjej som han tar med sig på en flykt från dakota till montana.

Väldigt vacker cinematografi med 50 tals småstäder och öken landskap, Sheen är svinbra som vanligt och Sissy Spacek är lika bra hon
Citera
2013-04-09, 20:49
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Super Size Me (2004)

Helintressant dokumentär. Avskräckte nog en hel del folk från skräpmat. Ett riktigt dramatiskt slut också för flera personer som lyckligtvis slutade bra. Kan säga att man blev inte direkt sugen på McDonald's och dylikt efter att ha sett denna, iaf inte jag. Filmen framför verkligen ett viktigt budskap.

7 av 10
Citera
2013-04-09, 20:51
Medlem
Citat:

Det är nog snarare nostalgi än kvalitet som gör filmen så pass populär som den är. Många på forum likt Flashback är 80- eller 90-talister, och Det var en typisk snackis när man var liten. Det finns givetvis en drös med filmer som är mer skrämmande än den, även om jag måste medge att jag fann Pennywise jävligt obehaglig som liten.
Citera
2013-04-09, 22:55
Medlem
VERT1GOs avatar
Modern Times (1936) av Charlie Chaplin. Skön omväxling till dagens komedi filmer som ska fyllas med snabba one-liners och namedropping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in