Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Total Recall (2012)
För det första är det viktigt att poängtera att detta är till större delen en nytolkning av boken, inte en remake av Verhoevens klassiska film ifrån 1990. Många tycks ha hakat upp sig på den aspekten av filmen och skickar kritik helt i onödan att den inte är i likhet med "originalfilmen", någonting som jag inte själv hade några problem med. Visst följer filmen i spåren av 1990-filmen i ett par få scener, men utöver det står Len Wisemans film med Colin Farrell som Douglas Quad på egna ben i min mening!
+3/5
Oj, jag trodde att det var en renodlad remake av Arnold-filmen, när du skriver att den till större delen är en nytolkning av boken så blev den plötsligt mycket mer intressant. Jag kommer att ge den en chans!
Ivans Barndom – En kanonstart på dagen, miljöerna är obeskrivliga och drömsekvenserna är magiska. Filmen var en fantastisk upplevelse och filmen känns mer plot-driven än de andra filmerna jag har sett av regissören. Jag kan faktiskt inte ge ett rättvist betyg för tillfället men jag gillade den väldigt mycket.
The Believer – Ett stenhårt slag i magen, den var mycket bättre än jag hade förväntat mig. Gosling bör rimligtvis ha varit 20-21 när den här filmen spelades in och han är mästerlig, wow!. Personligen är jag helt ointresserad av ämnet judar som verkar vara ett hett diskussionsämne här på forumet men den här filmen uppskattade jag väldigt mycket. En riktigt bra film,
se den!
8+/10