2013-03-11, 20:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Truble with the curve http://www.imdb.com/title/tt2083383/ Den riktigt underhållande,men det brukar ju nästan allt med Clintan vara =)
Eller hur, tyckte den t o m är bättre än Gran Torino. Kan inte förstå att den inte fått mer uppmärksamhet, man kan fylla en hel bok med sköna oneliners Eastwood häver ur sig.
Citera
2013-03-11, 21:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Sökarna (1993)

En bortglömd pärla! Helt klart underskattad svenskt actiondrama. Kan kännas lite "b" ibland men jag tycker inte det. Liam Norberg som ung ligist - riktigt skön. Sen att han har erfarenhet av liknande saker (värderånet) från verkligheten gjorde det ännu bättre. Tyngst är ju dock Thorsten Flinck som gangsterkung. Fan vad bra och framförallt otäck han är här alltså. Sen har Jonas Karlsson helt klart en bra rollinsats han med. Filmen är som en tidigare Snabba Cash egentligen. Dvs dialogerna består till största del av könsord och dylikt. Den är mörk och känns nästintill postapokalyptisk. Man får liksom känslan av att folk gör som de vill utan att någon kan stoppa de, om man är tuff nog vill säga. Jag gillade denna starkt!

7/10
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-03-11 kl. 21:14.
Citera
2013-03-11, 21:13
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Eller hur, tyckte den t o m är bättre än Gran Torino. Kan inte förstå att den inte fått mer uppmärksamhet, man kan fylla en hel bok med sköna oneliners Eastwood häver ur sig.
Gran Torino var så mycket bättre. Trouble with the curve var bra men jag tror att du gillar den eftersom du kanske hade låga förväntningar, den är nyare eller att du helt enkelt hade så pass höga förväntningar samt ett stort ego så du hade bestämt dig redan innan för att du inte skulle låta filmen ändra din uppfattning om den. Justin Timberlake är fö en skitdålig skådespelare. Men filmen var bra ändå. Men knappast bättre än Gran Torino, keep it real noob.
Citera
2013-03-11, 21:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Wow. Skulle själv klassa den som en av Sveriges absolut sämsta filmer. Vidrigt skådespeleri, fruktansvärd musik, och ett manus från helvetet.

Rolig är den ju dock, men fruktansvärt dålig!

Och inte minst underhållande. Den kanske inte är så bra skådespelarmässigt. Men vad gör det när den är realistisk och i stort sett baserad helt på verkligheten? Den klarar OK. Sen om det är en film eller inte kan ju diskuteras. Speltiden ca 45 min...
Citera
2013-03-11, 21:26
Medlem
yoshi.arafats avatar
Såg om en personlig favorit, Castaway on the moon (Kimsii pyoryugi).
http://www.imdb.com/title/tt1499666/combined

Minst lika bra denna gång. Härlig humor (scenen när han hugger sig själv i foten, haha), lättsam men ändå djup. Hela premissen är härligt bisarr och så himla fånig egentligen, men det fungerar toppen.

9/10
Citera
2013-03-11, 21:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat

Minst lika bra denna gång. Härlig humor (scenen när han hugger sig själv i foten, haha), lättsam men ändå djup. Hela premissen är härligt bisarr och så himla fånig egentligen, men det fungerar toppen.

9/10
En av de bästa komedierna på senare år...vilket iofs inte säger så mycket för min del då komedi inte tillhör min favoritgenre men den får högt betyg även från mig.
Citera
2013-03-11, 22:43
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:

9/10

Man blev sugen på nudlar när man såg den.
Citera
2013-03-11, 23:17
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Gran Torino var så mycket bättre. Trouble with the curve var bra men jag tror att du gillar den eftersom du kanske hade låga förväntningar, den är nyare eller att du helt enkelt hade så pass höga förväntningar samt ett stort ego så du hade bestämt dig redan innan för att du inte skulle låta filmen ändra din uppfattning om den. Justin Timberlake är fö en skitdålig skådespelare. Men filmen var bra ändå. Men knappast bättre än Gran Torino, keep it real noob.
Haha, lugna ner dig lite va. Jag hade faktiskt inga förväntningar på TWTC ska tilläggas. Jag brukar generellt inte gilla sportsfilmer men gav den en chans för Eastwood var med och tur var väl det. Jag tyckte TWTC var bättre än Gran Torino, lev med det.
Citat:

9/10
Tackar för tipset, den verkade riktigt bra får se den imorgon.
Citera
2013-03-12, 00:19
Medlem
Ollitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Truble with the curve http://www.imdb.com/title/tt2083383/ Den riktigt underhållande,men det brukar ju nästan allt med Clintan vara =)

Riktigt bra film. Har precis kollat klart den och tänkte rekommendera den här inne. Clintan är ju för härlig alltså!
Citera
2013-03-12, 00:21
Medlem
Kirk.Douglass avatar
The Paperboy (2012)

Det fanns många kvalitéer i The Paperboy. Fotot, tidsandan anno 60-tal, den stämningsfulla sunkigheten i det sydfloridianska bayoun, skådespelarna hade en naturlig kemi. Skådespelarna vågade verkligen utmana sig själva och varandra vilket var befriande att se i en amerikansk film som annars cementerar karaktärer lätt.

Bäst tyckte jag Zac Efron, David Oyelowo och John Cusack var (i en av sina snuskigaste roller). Nicole Kidmans roll var äcklande och trashigheten i sitt esse men jag tyckte hon porträtterade rollen för stereotypt och utan något vidare djup. En skådespelerska av Kidmans kaliber borde spela den nymfomaniska bimbon (som vi sett tusen gånger förr) med lite mer egenart och finess. Matthew McConaughey var för anonym i sin roll och hans frisyr var heller inte tidsenlig vilket bara spädde på tanken att man såg McConaughey som sig själv. Båda karaktärna kändes väldigt motbjudande.

Macy Gray är mig vetterligen ingen skådespelare och visst hon gjorde inga större fel men gav heller ingen ny dimension till den hunsade husnegressen.

Man skiftade fokus lite väl mycket i filmen och trots att grundhistorien var bra lyckades den aldrig excellera. Där fanns heller inga karaktärer att riktigt bry sig om.

Filmen får ändå godkänt för Lee Daniels är inne på rätt spår, men jag gillade hans förra film Precious (2009) mer.

Betyg: 3/5
Citera
2013-03-12, 01:04
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
[quote=ZlatanMania]IMDB är väl inte den mest trovärdiga källan för bra filmer? bara tanken att exakt vem som helst kan rösta är ett bra motiv för att inte utgå allt för mycket ifrån det
Episk och episk.. Nja, allting är ju individuellt.

IMDB är väl ett ganska bra ställe för att hitta bra filmer. Några av filmerna på din topplista är riktigt bra. t.e.x The Green Mile och Nyckeln Till Frihet som jag satt betyg 10 på. Die Hard och Gladiator är inte helt fel dom heller. Tycker Dark Knight trilogin är överhypad, men den sista filmen var riktigt bra. Har du sett RAN eftersom De sju samurajerna är med på din lista? Kurosawas bästa film enligt mig.
Citera
2013-03-12, 01:15
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Stockholmsnatt (1987)

Härlig och dessutom realistisk, verklig berättelse om Paolo Roberto och hans vänner samt familj och nattlivet runtom i Stockholm city. Förutom Paolo som gör det bra är jag mest imponerad över musikscenerna med Quincy Jones. Tycker dessa är häftiga. Materialet klarar godkänt. Med en närmare eftertanke en lite otäck film då många av dessa händelser faktiskt har hänt/händer dagligen runt om i Stockholm ("Plattan", Kungsträdgården bl. a).

6/10

Sjukt dålig film. Paulo Roberto är verkligen än av de sämsta svenska skådespelare som jag har sett. Det är ju i för sig inte hans riktiga jobb, men ändå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in