Movie 43 (2013)
Jag kan börja med att säga att versionen jag såg är den engelska delen som har två tonåringar och en liten unge som försöker hacka ner och se på Movie 43 som är klassificerad medan den amerikanska utgåvan har två film producenter som försöker komma på en idé för en film och idéerna är dessa korta segmenten.
Jag vill inte att folk ska skriva till mig "du förstod inte filmen det var meningen att den skulle vara äcklig, barnslig, offensiv och dålig". Det kan vem som helst förstå som ser denna filmen då jag verkligen inte tror för en sekund att någon som gjort en sådan här film var seriös över huvudtaget. Men en komedi måste fortfarande vara rolig och herregud vad denna filmen missar vartenda lilla skämt.
Jag tror jag bara skrattade en gång under filmen och det var ett litet fnatt bara och det var i början av filmen där dessa två höga tonåringar ser på deras youtube video som har 1 visning och den visningen är från dem när de lagt upp videon, vilket i all ärlighet är sant på youtube. Men jag kan inte säga någonting positivt med denna filmen.
Ett bra exempel är segmenten Homeschooled. Den segmenten handlar om två föräldrar som lär ut deras unge hemma. Men vad föräldrarna gör är att de mobbar sitt eget barn och gör allt det där som alla collage ungar går igenom tydligen i USA. I ett avsnitt från Family Guy kan det mycket väl fungera men det är också delvis på grund av att det är tecknat du kan göra mer offensiva eller äckliga saker när det är tecknat för allt är bara på papper eller på en data. Men när det väl är verklighet så blir det en helt annan nivå och där finns en viss gränd även när det gäller Family Guy man inte riktigt ska gå över.
Vilket är fallet i de flesta delarna av denna filmen det blir för mycket helt enkelt. Men när inte en enda segment lyckas få en att skratta är där något som är fel. Och jag vet om att jag inte är den enda som inte fann denna filmen rolig. Personligen fann jag filmen gå alldeles för långt i slutet efter lite bloopers från varje segment under eftertexterna så dök en ny segment upp. Denna gick för långt när där var en tecknad katt som var kåt på sin ägare och ägaren var en riktigt människa och i en scen sitter den tecknade katten och masturberar framför bilder på hans ägare. Jag vet inte med er men jag finner en tecknad katt som masturberar åt en riktig person väldigt fel och framför allt inte ett dugg roligt.
Men sedan så finner jag sådan här humor att vara rätt då tråkig i första taget även när det görs bra så finner jag sex komedi filmer rätt så dåliga för det är inte min typ av humor över huvudtaget.
Men vad som chockar mig mest av allt är alla dessa kändisar som är med i filmen. Jag menar tyckte dem verkligen detta var en rolig film när de läste manuset eller vad den handlade om?
"En man med pungkulor på sin hals jag var född för denna rollen. Nästa Oscarsstatyett lär bli min!"
- Hugh Jackman
I sin helhet var denna filmen riktigt bottennapp. Vare sig det var meningen för filmen att vara äcklig, barnslig, offensiv och dålig så förstår jag det bara inte. Varför ens göra en film så? Det är inte roligt i första taget och i slutändan blir det inte roligt. Där är inte ett enda skämt som fungerar inte ett enda!
En sista sak jag vill nämna är handlingen emellan alla segmenten. som jag skrev så såg jag den brittiska delen som har två personer som letar efter just själva "Movie 43" som är hemligstämplad och jag går ut ur en loop här men hela denna handlingen är förvirrande, konstig och en dålig ursäkt att visa alla dessa olika segmenten. Det låter som om att åtminstone att den amerikanska utgåvan med de två producenterna låter lite bättre och inte så komplicerad och förvirrande. Men det är en film jag verkligen vill glömma och aldrig åter se igen.
I filmen säger de också att om du sitter igenom hela Movie 43 lär du få massvis med pengar och brudar. Jag satt igenom hela filmen var är mina pengar och brudar?

Den sämsta filmen 2013 än så länge!
1 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1333125/?ref_=sr_3
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8jDp2D2zWMI