2013-04-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
Fargo

Denna gillade jag inte alls. Tråkig, allmänt dryg.

1/5

håller med, hypad film med bra imdb-betyg, blev så jävla besviken, mest bara störde mig på skådespelarna.
Citera
2013-04-27, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
There Will Be Blood (2007)

Visst sitter vi och klagar på att filmer idag från 2000-talet är skit och det var bättre filmer förr och visst jag håller med. Men när en film från 2000-talet väl är bra så är det inte bara en bra film utan en av de bättre filmerna. Om jag skulle välja så föredrar jag nog 2000-talet över 90-talet. Min huvudpoäng är, denna filmen är inte bara en av de bästa ifrån 2000-talet det är en av de bästa filmerna jag har sett! Vilket känns rätt så konstigt då det är en relativt ny film precis så var fallet med Django Unchained men som jag skrev när en film från 2000-talet väl är bra så är det något av de bästa filmerna. Och med bra så menar jag filmer som sticker ut i mängden en hel del och inte filmer som enbart är "den var väl bra 3 av 5".
Vad som gör denna filmen till det mästerverk den är är två orsaker.
1. Daniel Day-Lewis som här gör sin bästa rollinsats jag har sett från honom och detta är den bästa filmen jag har sett honom i. Jag minns att jag skrev i min Lincoln recension att jag inte är så galen i honom men precis som med Leonardo DiCaprio och Joseph Gordon-Levitt är han en skådespelare som bara växer och växer på mig. Vad han alltid lyckas med är att han verkligen lever in i sina roller att man inte märker av och tänker "hey det är Daniel Day-Lewis" utan tänker "herregud vad bra
Daniel Plainview är". för det var enbart det jag såg karaktären Daniel Plainview och för en skådespelare att leva in i sin roll så pass mycket är rätt så svårt men Daniel Day-Lewis lyckas verkligen med det.
2. Paul Thomas Anderson som ALLTID lyckas med att göra en sak som är ointressant till något unikt, spännande och intressant. Hur intressant är olja eller personer som jobbar med olja? Inte så intressant tycker jag men nog fan lyckas Paul Thomas Anderson göra en 2tim & 30min lång film av det och inte en enda gång känns det tråkigt eller ointressant. Han är en professionell regissör som i mina ögon inte gjort en enda dålig film och hans sämsta film är fortfarande väldigt bra. Jag har fått en alldeles ny favorit regissör i min topp 10 favorit regissörer. Han vet vart han ska peka kameran och framför allt vet han sina skådespelare som ännu en gång är starkpunkten i filmen vilket också är anledning nummer 1.
Det enda negativa jag kan komma på är att jag tyckte Dillon Freasier som spelade HW (Daniel Plainview's son) att när han pratade kändes det lite för modern språkligt medan alla andra pratade som om det var början av 1900-talet. Men det är en liten nitpick som jag och förmodligen enbart jag har och sedan så är han tyst under in princip hela filmen och skådespelar med sitt kroppsspråk istället vilket han gör rätt så bra av sig. Och om det är det enda man har att klaga på en film så indikerar ju bara det på att filmen i högsta grad är en fantastisk film.

I sin helhet så tror jag nog ni redan har listat ut vad jag tycker. Jag älskade varje ruta av denna film. Jag älskade att de första 14min i filmen så sägs inte ett enda ord och slutscenen där Daniel Plainview har en diskussion med Eli Sunday är en av de bättre slutscenerna och diskussionsscener jag sett på ett bra tag.
Sedan när du väl kommer ner till det så är filmen ett stort långt "fuck you" åt religion, så för alla er som är väldigt religiösa av er ska ni helst undvika denna filmen. Personligen så älskade jag det! Jag har inte så mycket mer att tillägga man kan bara skriva på en bra film hur bra den egentligen är och inte så mycket mer medan alla dåliga filmer man kan skriva 20 sidor på allt och vartenda lilla minisekund som var fel med filmen. Dock kvarstår Boogie Nights som min absoluta favoritfilm från Paul Thomas Anderson med denna på en andra plats.
En av de bästa filmerna från 2000-talet helt klart!

5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0469494/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=f3THVbr4hlY

En liten sammanfattning då på Paul Thomas Anderson's filmer. Helt klart några av de bättre filmerna där finns där ute. Han har sin egen stil som verkligen skiner i hans filmer. Vare sig man förstår sig på vissa symboler i hans filmer eller inte så är filmen i sig fortfarande intressant att se på och i slutändan så gillar jag filmerna. Även ifall han bara har 6st filmer i hans katalog så föredrar jag hellre en regissör med 6 bra filmer än en regissör som har 20 filmer i sin katalog och bara 12 av dem är bra. Han är och förblir en av de bästa filmregissörerna i mina ögon och även ifall han inte är i toppen är han fortfarande i min topp 10 favoritlista och att få en sådan plats är imponerat i mina ögon. Jag ser fram emot hans nya filmer i framtiden och tills dess avnjuter jag och ser hans gamla filmer åter igen!

Min rakning på Paul Thomas Anderson filmer:
1. Boogie Nights (1997) 5/5
2. There Will Be Blood (2007) 5/5
3. Punch-Drunk Love (2002) 4/5
4. Magnolia (1999) 4/5
5. The Master (2012) 4/5
6. Hard Eight (1996) 3.5/5

Håller inte med alls! Det här visar bara vilken Paul Thomas Andersson onanist du är....Nästan löjligt att läsa din recension..
Citera
2013-04-27, 23:29
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
There Will Be Blood (2007)

Kan bara hålla med om det du skriver om filmen och PTA. Helt otroligt att han bara är 43, ingen ålder för en regissör och jag ser fram emot vad han kommer att uträtta i framtiden!
Citera
2013-04-27, 23:38
Bannlyst
True Grit, en mycket charmig western av bröderna Coen. Många sköna karaktärer, särskilt de tre huvudpersonerna.

4/5
Citera
2013-04-28, 00:21
Medlem
Lotsos avatar
Movie 43 (2013)

Jag kan börja med att säga att versionen jag såg är den engelska delen som har två tonåringar och en liten unge som försöker hacka ner och se på Movie 43 som är klassificerad medan den amerikanska utgåvan har två film producenter som försöker komma på en idé för en film och idéerna är dessa korta segmenten.
Jag vill inte att folk ska skriva till mig "du förstod inte filmen det var meningen att den skulle vara äcklig, barnslig, offensiv och dålig". Det kan vem som helst förstå som ser denna filmen då jag verkligen inte tror för en sekund att någon som gjort en sådan här film var seriös över huvudtaget. Men en komedi måste fortfarande vara rolig och herregud vad denna filmen missar vartenda lilla skämt.
Jag tror jag bara skrattade en gång under filmen och det var ett litet fnatt bara och det var i början av filmen där dessa två höga tonåringar ser på deras youtube video som har 1 visning och den visningen är från dem när de lagt upp videon, vilket i all ärlighet är sant på youtube. Men jag kan inte säga någonting positivt med denna filmen.
Ett bra exempel är segmenten Homeschooled. Den segmenten handlar om två föräldrar som lär ut deras unge hemma. Men vad föräldrarna gör är att de mobbar sitt eget barn och gör allt det där som alla collage ungar går igenom tydligen i USA. I ett avsnitt från Family Guy kan det mycket väl fungera men det är också delvis på grund av att det är tecknat du kan göra mer offensiva eller äckliga saker när det är tecknat för allt är bara på papper eller på en data. Men när det väl är verklighet så blir det en helt annan nivå och där finns en viss gränd även när det gäller Family Guy man inte riktigt ska gå över.
Vilket är fallet i de flesta delarna av denna filmen det blir för mycket helt enkelt. Men när inte en enda segment lyckas få en att skratta är där något som är fel. Och jag vet om att jag inte är den enda som inte fann denna filmen rolig. Personligen fann jag filmen gå alldeles för långt i slutet efter lite bloopers från varje segment under eftertexterna så dök en ny segment upp. Denna gick för långt när där var en tecknad katt som var kåt på sin ägare och ägaren var en riktigt människa och i en scen sitter den tecknade katten och masturberar framför bilder på hans ägare. Jag vet inte med er men jag finner en tecknad katt som masturberar åt en riktig person väldigt fel och framför allt inte ett dugg roligt.
Men sedan så finner jag sådan här humor att vara rätt då tråkig i första taget även när det görs bra så finner jag sex komedi filmer rätt så dåliga för det är inte min typ av humor över huvudtaget.
Men vad som chockar mig mest av allt är alla dessa kändisar som är med i filmen. Jag menar tyckte dem verkligen detta var en rolig film när de läste manuset eller vad den handlade om?
"En man med pungkulor på sin hals jag var född för denna rollen. Nästa Oscarsstatyett lär bli min!"
- Hugh Jackman

I sin helhet var denna filmen riktigt bottennapp. Vare sig det var meningen för filmen att vara äcklig, barnslig, offensiv och dålig så förstår jag det bara inte. Varför ens göra en film så? Det är inte roligt i första taget och i slutändan blir det inte roligt. Där är inte ett enda skämt som fungerar inte ett enda!
En sista sak jag vill nämna är handlingen emellan alla segmenten. som jag skrev så såg jag den brittiska delen som har två personer som letar efter just själva "Movie 43" som är hemligstämplad och jag går ut ur en loop här men hela denna handlingen är förvirrande, konstig och en dålig ursäkt att visa alla dessa olika segmenten. Det låter som om att åtminstone att den amerikanska utgåvan med de två producenterna låter lite bättre och inte så komplicerad och förvirrande. Men det är en film jag verkligen vill glömma och aldrig åter se igen.
I filmen säger de också att om du sitter igenom hela Movie 43 lär du få massvis med pengar och brudar. Jag satt igenom hela filmen var är mina pengar och brudar?
Den sämsta filmen 2013 än så länge!

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1333125/?ref_=sr_3

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8jDp2D2zWMI
Senast redigerad av Lotso 2013-04-28 kl. 00:28.
Citera
2013-04-28, 00:45
Medlem
NirvanAs avatar
Mama

Helt ok för att vara en modern horror, varken mer eller mindre. Känns som man sett detta förr, så inget nytt här inte.

3/5
Citera
2013-04-28, 00:50
Medlem
Aireess avatar
Jag såg en film som var på TV idag, den hete American pie presents: The naked mile.

Den var rolig dom första minuterna, men sen blev det bara larvigt.. det enda + med den är när man fick se alla brudar nakna.

Filmen får av mig 2/10 (1 poäng, för det roliga i dom första minuterna, och 1 poäng för brudarna. )

Airees.
Citera
2013-04-28, 00:58
Medlem
faeriequeenes avatar
The Running Man

När Arnold var "ung" och fräsch.
Citera
2013-04-28, 02:37
Medlem
A-llusions avatar
Jack Reacher
Rätt spännande film med action blandat med "mystic".

http://www.imdb.com/title/tt0790724/?ref_=sr_1

7/10 från mig!
Citera
2013-04-28, 03:03
Medlem
Carlcoolings avatar
A boy and his dog
Postapokalyptisk film från 1975 med Don Johnson. Tyckte den var riktigt skön. Den talande hundens humor var torr, annars en helt ok film. Diggar slutet!

7,5/10

Dazed and Confused
Sjätte/sjunde gången jag ser den, en av väldigt få filmer som jag ger högsta betyg. Såg Richard Linklaters Bad news bears häromdagen. Blev förvånad av slutet där en amerikansk flagga zoomas in, känns alldeles för cheesy för snubben som gjort ovannämnda och Slacker
Men trots senare snedsteg i karriären är fortfarande Dazed den bästa av alla Coming-of-age-rullar som går att finna och då är det ändå en genre jag tycker väldigt bra om.

10/10
Citera
2013-04-28, 03:16
Medlem
Intolerable Cruelty (2003)

Handlar om en advokat och en golddigger, handlingen hade några fåniga twistar men var annars väldigt förutsägbar, skådespelarinsatserna var mediokra. Ganska flummig och många scener blir bara för fåniga. Näe, hittar inte mycket positivt om denna film, bruden var snygg. Skippa den! 5,5/10
Citera
2013-04-28, 07:42
Medlem
Olympus has fallen

Naturligtvis full av floskler men ändå skön på något vis. Gillade det rätt brutala våldet i vissa scener samt en del scener som gjorde att hjärnan fick arbeta lite. Föga överraskande att det nu är koreanerna som får agera terrorister på film
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in