2013-01-18, 12:57
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Men du håller väl med om att den är riktigt snygg och tekniskt imponerande för att vara en svensk film från 1920-talet?

Solklart. Den ligger långt före sin egen tid rent teknikmässigt.
Citera
2013-01-18, 12:59
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
Paranormal Activity 4

Jag tyckte inte om den. Storyn fördes knappt framåt alls.
Citera
2013-01-18, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Den är ju värd att se om faktiskt.
Faktiskt.

Funderar på att se hans senaste film Rust and bone...eller är den också "so last year"?
Citera
2013-01-18, 16:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Faktiskt.

Funderar på att se hans senaste film Rust and bone...eller är den också "so last year"?
Fjolårets bästa film så det tycker jag absolut du ska göra.
Citera
2013-01-18, 16:38
Medlem
SiSeniors avatar
Sverige Topp 50

Rasken 4/5
Just tagit mig igenom den här mini-serien på 8:a timmar som är baserad på en av Wilhelm Mobergs böcker. Sven Wolter gör förmodligen sin livs roll och han är som gjuten med sin karaktär. Trots att Sven var så bra var kvinnan som spelade Ida, Gurie Nordwall, ännu bättre. Mycket märkligt att hon inte blivit större för det är få jag stött på som kan visa känslor som henne.
Jag gillade hur berättelsen utspelade sig över flera årtionde och hur vi fick följa pojkarnas uppväxt. Samspelet mellan skådespelarna kändes naturligt och trots att det var olika skådespelare i rollerna som barn kändes det hela tiden som samma personer.
Citera
2013-01-18, 17:07
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Fjolårets bästa film så det tycker jag absolut du ska göra.

Kanske topp 10 från 2012 och Audiards tredje bästa film i mina ögon.
Citera
2013-01-18, 17:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den är på min topp fem från förra året, men den var lite över godkänd i min bok men fick plats på min topp fem då fjolårets filmår var riktigt jävla dåligt av dom filmerna som jag såg.
Citera
2013-01-18, 17:40
Medlem
Citat:
Jag har den också som trea av Audiard tror jag, tycker den är jämnbra med Read my Lips, kan nog inte riktigt bestömma mig för vilken som är bäst av de två.

Jag såg Beasts of the Southern Wild senast. Än så länge är den 2012:s bästa film för mig. Den har sina brister, men topparna i den filmen är riktigt höga. Främsta anledningen till att den är så bra är Wallis i huvudrollen. Hon är verkligen fantastisk.
Citera
2013-01-18, 17:50
Medlem
TerminatorGundes avatar
Såg precis klart Jalla Jalla =) alltid kul med svenska filmer tycker jag som man kan slö titta på
Citera
2013-01-18, 18:49
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag har den också som trea av Audiard tror jag, tycker den är jämnbra med Read my Lips, kan nog inte riktigt bestömma mig för vilken som är bäst av de två.

Jag såg Beasts of the Southern Wild senast. Än så länge är den 2012:s bästa film för mig. Den har sina brister, men topparna i den filmen är riktigt höga. Främsta anledningen till att den är så bra är Wallis i huvudrollen. Hon är verkligen fantastisk.

Älskar fan Read My Lips. Nästan lika bra som Prophet i mina ögon.

Däremo tycker jag BotSW(ana... ) är en riktigt riktigt överskattad film. Jag har den utanför min top 50
Citera
2013-01-18, 18:50
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Inte ens topp 50 för min del, Marion Cotillard förtjänar dock en Oscarsnominering.
---
Såg Zero Day, rätt så bra. Kändes realistiskt tack vare skådespelet och hur den var filmad (found footage). Men den grep aldrig tag i mig tyvärr, då finns det bättre filmer i ämnet "skolskjutningar"
Citera
2013-01-18, 19:07
Medlem
Citat:
Älskar fan Read My Lips. Nästan lika bra som Prophet i mina ögon.

Däremo tycker jag BotSW(ana... ) är en riktigt riktigt överskattad film. Jag har den utanför min top 50
Oj, jag tycker att Read my Lips är väldigt, väldigt långt ifrån Prophet. Det jag stör mig på i allt jag sett av Audiards filmer förutom just i A Prophet är fotot som är så satans närgånget. Just i Prophet funkar det för att den utspelar sig i ett fängelse, annars är det ett ständigt irritationsobjekt i hans filmer för mig.

Utanför topp 50 till och med? Jag har knappt ens sett 30 filmer från 2012, men jag förstår ifall man inte faller för den lika mycket som jag gjorde. Nästan allting hänger på hur mycket man engagerar sig i huvudkaraktären, men jag gillar också hur kreativt man kombinerar fantasy och skitig realism.

Vilken film håller du högst från 2012?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in