2013-01-16, 02:13
Medlem
Guldtandens avatar
Flight
En väldigt bra film! Rekommenderar den verkligen. Bra story och bra skådespeleri.
4/5
Citera
2013-01-16, 02:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Flight
En väldigt bra film! Rekommenderar den verkligen. Bra story och bra skådespeleri.
4/5

Denzel gör en aldrig besviken.
Citera
2013-01-16, 02:21
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Denzel gör en aldrig besviken.
Så sant! Riktigt bra är han.
Citera
2013-01-16, 02:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Flight
4/5

Tack .!! Ännu en av få som inser storheten med filmen! En riktig karaktärsstudie av rang!
Citera
2013-01-16, 04:19
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IshethZenunim
Les Miserables
Just nu känner jag mig just miserabel. Ingen vidare bra film, överlag dåliga sånginsatser (varje gång Russell Crowe öppnar käften vill man bara spola förbi) med några få undantag (framför allt Anne Hathaway). Snygg film, historien är ju såklart bra, men den har gjorts mycket bättre förr.
5/10

Ajdå, det är en av mina favoritböcker så den har jag varit sugen på. Har bara sett en filmatisering av den innan, den med Liam Neeson/Geoffrey Rush som Valjean/Javert. Den var skaplig, men jag minns att min favoritkaraktär från boken, ärkekräket Thenardier, fick alldeles för lite utrymme. Har du sett den och kan jämföra?
Citera
2013-01-16, 04:22
Medlem
snusaren92s avatar
Sommaren med göran !!!
Citera
2013-01-16, 04:44
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Snabba casch 2 och TED häromdagen . Snabba casch 2 var simpel underhållning rätt ok för att vara svenskt . Hade inga högre förväntingar då jag knappt minns något av ettan satt nerrökt i en biosalong och fipplade mest med telefonen . Dock minns jag som vanligt böckerna som mycket bättre . TED har jag hört endel om och gillar även Family guy tycker det var en skön rulle som lockade till en hel del skratt . Men ganska töntig i slutändan kidnappingar och biljakter med nallebjörnar som offer blev lite för mycket .
Senast redigerad av ADHD-syndromet 2013-01-16 kl. 04:51.
Citera
2013-01-16, 06:21
Medlem
wilmingtons avatar
Training Day

En ovanligt välgjord action/thriller. Finns väl inte så mycket mer att säga om denna än att det helt klart är en sevärd rulle om det våldsamma och cyniska amerika.
http://www.imdb.com/title/tt0139654/

3/5
Citera
2013-01-16, 06:45
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Ajdå, det är en av mina favoritböcker så den har jag varit sugen på. Har bara sett en filmatisering av den innan, den med Liam Neeson/Geoffrey Rush som Valjean/Javert. Den var skaplig, men jag minns att min favoritkaraktär från boken, ärkekräket Thenardier, fick alldeles för lite utrymme. Har du sett den och kan jämföra?

Detta är de största problemet inte verkar förstå med Tom Hooper's film. Det är en filmadaption av musikalen och inte boken och om musikalen följer boken eller filmen följer musikalen har jag ingen aning om då jag verken sett eller läst något av de bara sett filmen och tyckte de var minimun bra.
Citera
2013-01-16, 09:05
Medlem
John Rambo ( 2008 )

Bäst
Citera
2013-01-16, 13:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Förklarar ju den här elaka gliringen från Sasha Baron Cohen (som ju ändå är med i samma film) om Crowes vokala företräden...

www.youtube.com/watch?v=TbtWdIMYlM0
OT: Undra varför Cohen förställde sin röst på detta vis? Extremt enerverande. Typisk brittisk-intern humor, innehållet var roligt men förstördes av den jobbiga accenten.
Citera
2013-01-16, 13:17
Medlem
SiSeniors avatar
Nybyggarna 3/5
En svenskklassiker som jag aldrig orkat kolla på tidigare. Jag gillar filmmiljöerna och hur Jan troell tolkar Mobergs klassiska saga. Trots att filmen är lång blir den aldrig långtråkig utan nya konflikter utspelar sig hela tiden. Den lämnar mycket utrymme för egna tolkningar och jag gillar hur den hoppar i tiden successivt hela tiden. Skådespeleriet är det bästa jag någonsin sett i en svensk film.
Hade jag varit mer "in-to-drama" hade denna säkert fått en 4:a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in