2013-01-06, 20:12
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Samuel L. Jackson är bra men börjar spela på rutin och Waltz har jag aldrig fallit för direkt, även om han var helt okej i Carnage.

Trean har en del fans vet jag, främst en Internetkritiker på en podcast gillar den vet jag, själv föll jag inte för den alls och fyran verkar så dålig så den har jag inte sett och kommer nog inte göra. Det som är bra med tvåan är att den tar vid några år efter den första filmen och är en bra psykologisk rysare.

Precis. Men det blir att se tvåan så snart som möjligt och sedan ser jag väl 3:an och 4:an också bara för att Hopkins är med.
Citera
2013-01-06, 20:15
Medlem
SiSeniors avatar
Klip 3/5
Den är nära en 4:a. Stabil rulle måste jag säga. En tillsynes ointressant handling som ändå blir väldigt bra tillslut. Alla intima och råa knullscener förgyller filmen på ett enastående sätt samtidigt som skådespelarna fyller ut sina karaktärer.
Upplever filmen som väldigt verklighetsnära dessutom, vilket är ett stort plus när handlingen såg ut som den gjorde.
Citera
2013-01-06, 20:16
Bannlyst
Django Unchained. Alla borde se den, oavsett vad för film man älskar. Det enda jag har att säga.

8½/10.
Citera
2013-01-06, 20:27
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Samuel L. Jackson är bra men börjar spela på rutin och Waltz har jag aldrig fallit för direkt, även om han var helt okej i Carnage.

Trean har en del fans vet jag, främst en Internetkritiker på en podcast gillar den vet jag, själv föll jag inte för den alls och fyran verkar så dålig så den har jag inte sett och kommer nog inte göra. Det som är bra med tvåan är att den tar vid några år efter den första filmen och är en bra psykologisk rysare.

Kom på en annan grej också. OJ vad de har tagit inspiration här ifrån när de gjorde Vacancy-filmerna (2007, 2009).
Citera
2013-01-06, 20:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Precis. Men det blir att se tvåan så snart som möjligt och sedan ser jag väl 3:an och 4:an också bara för att Hopkins är med.

Perkins menar du väl?
Citera
2013-01-06, 20:49
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Perkins menar du väl?

Självklart. Mitt misstag, hehe
Citera
2013-01-06, 20:50
Bannlyst
Patton - Pansargeneralen

Bästa filmen jag har sett för i år, hittills .
Citera
2013-01-06, 21:32
Medlem
Lotsos avatar
The Girl (2012)

Jag gillade filmen Hitchcock mer. Mest för att den fokuserade mer på Hitchcock och Alma medan denna fokuserar på Tippi. Jag trodde de skulle vara lite mer om Hitchcock faktiskt men som titeln säger detta är en film om Tippi och hennes relation med Hitchcock. Den var helt okej men jag rekommenderar den egentligen bara för Hitchcock fans. Skådespeleriet var bra och åter igen älskade jag miljöerna men jag fick se dem mer och gillade dem mer i Hitchcock. Toby Jones har jag samma problem med här som med Hopkins. Jones liknar eller låter inte som Hitchcock alls.
Vad jag har hört så är denna relativt sann då Tippi själv har sagt det med egna ord. Om detta stämmer 100% kan jag dock ej bekräfta men jag såg Tippi i en intervju en gång då hon berättad en del om vad som hände i The Girl. Intressant att filmen gick på TV istället på bio då den är ungefär i samma klass som Hitchcock jag antar väll att dem inte ville att publiken skulle vara förvirrande när två Hitchcock rullar visas på bio samt om kassasuccéer. Om båda två hade visats på bio tror jag med 99% säkerhet att Hitchcock hade tjänat in mest pengar.
Inte så mycket mer att säga jag trodde de var mer om Hitchcock men det är om Tippi. En helt okej film mest riktad åt Hitchcock fans vill jag påstå. Skådespeleriet var bra minst sagt.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2132485/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=d4ALGg1gzFc
Citera
2013-01-06, 21:43
Medlem
champagneshowers avatar
Se7en. Oändlig klassiker som det fick bli i brist på annat.

Lätt 9/10.
Citera
2013-01-06, 22:35
Bannlyst
Sessions
http://www.imdb.com/title/tt1866249/?ref_=sr_1
Amerikanskt drama från 2012
Med Helen Hunt, John Hawkes och WIlliam H Macy

John Hawkes spelar Mark O'brian som drabbades av polio och blir kraftigt rörelsehindrad. Han är oförmögen att tillfredsställa sig själv med händerna. Men tiden kommer och han få tillgång till mer bidragspengar vilket ger honom friheten att kunna kontakta en sexsurrogatperson som via sex sessions lär Mark känna sig egen kropp via beröring och sexuell kontakt. Mark är en mycket frispråkig person som samtidigt är ärlig med vad han känner och bygger en starkt emotionellt samröre med William H Macy som är präst i den lokala stiftelsen.
Är det verkligen tillåtet att betala för sex? Men det är ju Mark...ska inte alla få tillgång till grundläggande mänskliga behov? Frågorna hopar sig i William H Macys huvud......samtidigt som Mark sessions inleder.......tillsammans med Helen Hunt...

Sessions är en stark film som hela tiden växer ju längre man tittar. Temat i sig är mycket intressant och filmen blundar inte för att visa nakenhet. Det är en perfekt avvägd balansgång och det hela känns naturligt och äkta. John Hawkes (Deadwood, Lincoln) gör en av 2012:s bästa rolltolkningar och tillsammans med Denzel Washington är de mina favoriter inför kommande galor.

Betyg: Sessions är en fin liten film som förhoppningsvis kommer få större uppmärksamhet. Starka rollprestationer av John Hawkes och Helen Hunt och med fin musik och ett känslosamt slut så blir betyget en svag 4:a av 5. Sessions är en av de bättre filmerna från 2012.
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-01-06 kl. 22:40.
Citera
2013-01-06, 22:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
The Girl (2012)
Vad jag har hört så är denna relativt sann då Tippi själv har sagt det med egna ord. Om detta stämmer 100% kan jag dock ej bekräfta men jag såg Tippi i en intervju en gång då hon berättad en del om vad som hände i The Girl. Intressant att filmen gick på TV istället på bio då den är ungefär i samma klass som Hitchcock jag antar väll att dem inte ville att publiken skulle vara förvirrande när två Hitchcock rullar visas på bio samt om kassasuccéer.
The Girl gjordes av HBO därav TV-formatet. Personligen tyckte jag att Toby Jones var makalöst bra. Nej han kanske inte var porträtt- eller röstlik men hade karisman och sättet och blev således den gubbsjuke Hithcock. Det är ju skådespeleriets essens att lura publiken att tro på sagan, sen behöver inte detaljerna stämma.
Citera
2013-01-06, 23:13
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
The Girl gjordes av HBO därav TV-formatet. Personligen tyckte jag att Toby Jones var makalöst bra. Nej han kanske inte var porträtt- eller röstlik men hade karisman och sättet och blev således den gubbsjuke Hithcock. Det är ju skådespeleriets essens att lura publiken att tro på sagan, sen behöver inte detaljerna stämma.

Jag menade att filmen såg ut att den lika gärna hade kunnat bli släppt på bio. Inget fel på Toby Jones skådespeleri alls utan jag gav creed för skådespelarinsatserna i denna vilket var en av starkheten i filmen. Men varje gång jag såg Jones såg jag Jones skådespela som Hitchcock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in