2013-07-15, 18:02
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise

(trots att jag älskar svart humor.)
Vad menar du med det?
Citera
2013-07-15, 22:23
Medlem
För några få dollar mer

Har sett den flera gånger förut och den är alltid lika genialisk, Leones regi och Morricones soundtrack är fulländat tillsammans. Hade glömt bort att Klaus Kinski var med i den här filmen, blir alltid lika glad att se honom när han dyker upp!
Citera
2013-07-15, 22:34
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Vad menar du med det?

Filmen innehåller den typen av humor.
Citera
2013-07-15, 22:46
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Filmen innehåller den typen av humor.
Kan du ge något exempel? För det enda jag kommer ihåg är deprimerande saker.
Citera
2013-07-16, 00:02
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Hangover III

Var som väntat men tycker ändå den ska få ett extra + för att den trots allt, just är en 3a.

7/10 Svampar i Komedifacket.
Citera
2013-07-16, 00:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Kan du ge något exempel? För det enda jag kommer ihåg är deprimerande saker.

Ser inte heller humorn i filmen, och slutscenerna där Jennifer Connelly är på festen som Keith David anordnat har fastnat i huvudet för evigt.
Citera
2013-07-16, 02:47
Medlem
JoeL431s avatar
Dollman (1991)

Brick Bardo är en "supersnut" likt Clintan i Dirty Harry som regerar (som snut alltså) på planeten Arturus. Bricks nemesis, Braxton Red (Jackie Earle Haley) är ett flygande huvud. Dem hamnar tillsammans på planeten jorden efter en jakt, ända skillnaden här är att Brick och Braxton inte passar in till storleken. Dem är nämligen jämnstora med barbiedockan på vår planet..

Fan, det är riktigt skoj med en sådan badass till snut i en sådan förlöjligande storlek .
Vi bjuds på riktigt ostig action när det är som bäst, "why dont you pick on somebody your own size?" är såklart lika skrivet som bibeln's första kapitel i denna filmen som ostig oneliner.

Kul att se Haley som flygande huvud och South Bronx porträtteras som helvetet, där 90% av Dirty Harry-konceptet utspelas.
Det här är Full Moon at it's finest.

3 svävande huvuden av 5 möjliga.

... Also known as MicroCop. Filmens trailer använder musik från RoboCop.
Citera
2013-07-16, 02:54
Medlem
Lost-Highways avatar
Den tunna röda linjen

Jag vet inte om det var för att jag var trött men den här filmen var väldigt seg. Inte långsamt berättad, utan seg. Man fick höra soldaternas tankar om krig, död, livet och broderskap. Filmen var lång och hade kanske max 15-20 minuter stridsscener -- resten bestod av att soldaterna satt och stirrade ut i tomma intet och filosoferade. Många kända skådespelare var med, vilket var rätt roligt att se -- de kunde bl a vara med i en liten roll på 3 minuter sen försvinna ur resten av filmen.

Väldigt lite i filmen imponerade mig.

Nick Nolte gjorde däremot ett fenomenalt jobb.
Citera
2013-07-16, 08:45
Bannlyst
Rise Of The Footsoldier (2007)

Så jävla bra och våldsam rulle. Slagsmål, anabola steroider, alkohol och knark sammanfattar handlingen ganska bra för denna film.

4/5
Senast redigerad av Skyttegrav 2013-07-16 kl. 09:09.
Citera
2013-07-16, 09:39
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Once upon a time in America

Den här filmen har jag velat se ett bra tag, men har inte haft tid att se den. Har nu sett den och kan lätt säga, att det var en bra film. Inte någon fantastisk film, men en bra film. Sergio Leone gör som vanligt ett bra jobb med att bygga upp en atmosfär och karaktärer man gillar. Muskien är en fröjd för öronen och alla skådisar gör ett bra jobb i den.
Miljöerna från mellankrigstiden är bland de bästa jag sett. Fantastisk film rakt igenom, kan knappt vänta på director's cut som Leones barn och Scorcese arbetar med.
Citera
2013-07-16, 10:46
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Miljöerna från mellankrigstiden är bland de bästa jag sett. Fantastisk film rakt igenom, kan knappt vänta på director's cut som Leones barn och Scorcese arbetar med.

Håller med, själv anser jag att den är den bästa maffia film som gjort, faktiskt. Ledmotivet är fenomenalt.
Citera
2013-07-16, 10:51
Medlem
Forbliranonyms avatar
Nitro Cirkus the movie. Man blir förvånad hur sjuka vissa är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in