Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-11, 21:51
Medlem
Godards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niinsan
Jag är ny på forumet. Brukar aldrig va inne och skriva. Kanske är på helt fel forum. Jag tog i alf 4 immovane nu, på kvääen men jag började noja och blev rädd att jag tagit för mkt. Så jag stoppade fingrarna i halsen o spydde upp efter ett tag. Är det ens farligt att ta för många? Nu ligger och är klarvaken, kan jag ta 1 till , nu när jag spytt? Ni får kalla mig dum,men kan och vet inte så mkt om det.
Absolut inget farligt! Men brukar vara bra att lägga sig på en gång efter intag,annars kan man råka få minnesluckor. Det är iaf min erfarenhet 🙂
Citera
2022-08-12, 02:07
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Tycker jag blir lite låg när jag tagit imo för många nätter i sträck, 7.5 mg. Märker ni av det?

Antagligen hinner inte din kropp metabolisera/bryta ner all Zopiklon innan du tar nästa dos. Efter X antal nätter/intag har du kvar så pass mycket Zopiklon i blodet att det påverkar ditt allmäntillstånd, dvs du känner dig trött och seg. Eller "låg", om du inte menar att du blir deprimerad?!

Men, i FASS står det "Ingen ackumulering sker efter upprepad dosering och individuella skillnader förefaller obetydliga." vilket kan tyckas märkligt (enligt mig).

Hur som helst, försök att inte ta dom i mer än 3 dagar i sträck.
Citera
2022-08-13, 00:03
Medlem
Skulle kalla dom den värsta utflippningspillerna som finns
Citera
2022-08-13, 11:35
Medlem
Zolpidem Dune, är den bra eller inte? Föredrar ratiopharm men finns inte på apotek inom 10 mils radie. Klarar inte av STADA, absolut inte hexal. Hur är dune i jämförelse med dessa?
Citera
2022-08-13, 11:44
Medlem
Kaylos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Zolpidem Dune, är den bra eller inte? Föredrar ratiopharm men finns inte på apotek inom 10 mils radie. Klarar inte av STADA, absolut inte hexal. Hur är dune i jämförelse med dessa?

Tjo. Jag är nyfiken vilken skillnad du upplever mellan dessa så det verksamma ämnet zolpidem är densamma i alla. Det borde endast vara bindningsmedlet som skiljer. Jag fick zolpidem/stilnoct utskrivet för många år sedan och gick igenom ett par olika märken pga högkostnadsskyddet men jag märkte aldrig någon skillnad.
Jag tycker det är synd att de inte skriver ut dessa som de gjorde innan. Nu vill de bara skriva ut zopiklon istället som inte hjälpt mig något, endast fått dålig metalisk andedräkt dagen efter. Jag vet att Zolpidem går som benzo osv men den hjälpte faktiskt.
Citera
2022-08-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godard
Absolut inget farligt! Men brukar vara bra att lägga sig på en gång efter intag,annars kan man råka få minnesluckor. Det är iaf min erfarenhet 🙂

Från 22.5 mg får jag ganska bra minnesluckor. Spårar inte ur eller gör nåt konstigt som jag läst en del säger man kan göra av imovane. Exempelvis förra veckan när jag tagit imovane klippte jag gräsmattan. Trevlig överraskning dagen efter.. När jag får se nånting av vad jag gjort så minns jag det, så inte komplett minneslucka/minnesluckor.

Brukar städa när jag tagit imovane också

Bara en anekdot.

Aldrig spårat ut o gjort nån galet på imovane trots provat absurt höga doser. Alkohol till imovane tycker jag dock är en jävla flopp. Fyllan blir sämre av imovane och imovane"ruset" blir sämre av alkohol. Dessutom blir man dubbelt korkad av kombinationen.
Citera
2022-08-14, 10:33
Medlem
Förresten om jag inte sovit/sovit väldigt dåligt under natten och tar 22.5 mg imovane så känner jag mig sen klarvaken och pigg och lägger mig i normal tid på kvällen. Nån mer som märkt av det, att av imovane gå från jättetrött till klarvaken och pigg?
Citera
2022-08-14, 12:46
Medlem
vadsadusadus avatar
Hur är det ens möjligt att peta i sig 50 stycken 10 mg Stilnoct och inte hamna i koma? Jag försöker kicka ett beroende som varat i drygt två år, var ren i två månader men i fredags tog jag ett återfall. Har inget minne av fredagen eller halva lördagen, men nu insåg jag dessutom att jag petade i mig hela 50 st 10 mg stillisar i fredags. Inte 3, 4 eller 5. Utan 50! Och tog mig hem till en polare med bussen genom stan. Och har varit vaken, ätit, kollat film, haft sex osv som jag överhuvudtaget inte minns alls har hänt. Men hur i hela världen hamnade jag inte i koma eller var så pass påverkad att det gick åt helvete?

Mina två rena månader gick åt helvete för att jag trodde jag kunde ta två under kontrollerade former. Nu om något är jag rädd för mig själv och min tolerans, livrädd för hur sjuka mängder jag tydligen kan få i mig och ändå stå på benen. Ett dygns minneslucka, men inte värre. Mer bestämd än nånsin att jag uppenbarligen inte klarar av tabletterna.

Har tidigare överdoserat på uppemot 20 tabletter a 10 mg, åkte till psykakuten som vägrade tro mig eftersom jag tagit mig dit och ändå kunde redogöra för att jag tagit 20 st. Nu saknas det 50 tabletter.
Citera
2022-08-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Hur är det ens möjligt att peta i sig 50 stycken 10 mg Stilnoct och inte hamna i koma?

By LD50 is meant the dose at which 50 % die. (tagit bort irrelevant text) for Zolpidem(Stilnoct) about 4000 times normal dosage and for phenobarbital about 100 times normal dosage. These figures are mostly from studies on rats, and do not neccessarily be true for humans. And this does certainly not mean that it is safe to to take these drugs in anywhere near large dosage!

Hoppas det var till hjälp?

Vet att imovane har oerhört hög LD50.
Citera
2022-08-16, 07:51
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
By LD50 is meant the dose at which 50 % die. (tagit bort irrelevant text) for Zolpidem(Stilnoct) about 4000 times normal dosage and for phenobarbital about 100 times normal dosage. These figures are mostly from studies on rats, and do not neccessarily be true for humans. And this does certainly not mean that it is safe to to take these drugs in anywhere near large dosage!

Hoppas det var till hjälp?

Vet att imovane har oerhört hög LD50.

Ärligt fattade jag inget alls.
Citera
2022-08-16, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Ärligt fattade jag inget alls.

Inte jag heller ärligt talat. Hoppades du var smartare än jag.

Nån i tråden borde iaf veta LD50 på stilnoct och imovane.
Citera
2022-08-16, 08:43
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Inte jag heller ärligt talat. Hoppades du var smartare än jag.

Nån i tråden borde iaf veta LD50 på stilnoct och imovane.

Tack för försök i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in