2012-06-07, 19:54
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
låt dig inte luras, iv på benso är värdelöst förutom midazolam

Nene, t ex Stesolid är underbart IV, den benso jag gillar bäst också. Fått det flera ggr IV på gobbe avgiftningar och påväg till sjukan i ambulans för att lugna mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
propavan är skit, rena bluffen

Nja funkar utmärkt som komplement ihop med t ex. Imovane o Stilnoct för att få en mer sederande effekt.

När jag inte intar GHB/GBL tar jag Theralen droppar ihop med Propavan o Imovane och det funkar helt OK.

OT: Imovane är fan i mig den bästa ångestdämpande tabletten som finns, har testat dom flesta benso men inget klår Imovane när det gäller att bli av med ångest.

Roppar kan slänga sig i väggen.
Senast redigerad av Slingshot 2012-06-07 kl. 20:06.
Citera
2012-06-07, 19:58
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nja funkar utmärkt som komplement ihop med t ex. Imovane o Stilnoct för att få en mer sederande effekt.

När jag inte intar GHB/GBL tar jag Theralen droppar ihop med Propavan o Imovane och det funkar helt OK.

Ja klart man somnar på dom tre men propavan ensamt är ju totalt värdelöst. för mig då, funkar det för andra så är det väl bra. För mycket biverkningar och man blir inte behagligt trött.
Citera
2012-06-07, 20:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Ja klart man somnar på dom tre men propavan ensamt är ju totalt värdelöst. för mig då, funkar det för andra så är det väl bra. För mycket biverkningar och man blir inte behagligt trött.

Jojo för dom flesta är Propavan totalt värdelöst ensamt, menar bara att det är bra en booster till Imovane o Stilnoct.
Senast redigerad av Slingshot 2012-06-07 kl. 20:07.
Citera
2012-06-07, 20:15
Medlem
Citat:
Jojo för dom flesta är Propavan totalt värdelöst ensamt, menar bara att det är bra en booster till Imovane o Stilnoct.

Absolut. Det är som när man kompletterar opioider med paracetamol inom vården - mindre toleransutveckling eftersom man kan minska på den starka och beroendeframkallande medicinen - men ändå helt okey effekt. Man ska inte ta mer benso än nödvändigt liksom. Skulle starkt rekommendera melatonin och/eller antihistaminer till Stilnoct eller Imovane. Kanske man bara behöver 7.5mg Zopiklon istället för 15mg. Tolerans är drygt.

Om man vill vara vaken på Zopiklon eller Stilnoct kan man hälla i sig lite kaffe bara. (Till de som inte är "vana" vid medicinerna: ) Tänk på att man blir ett autistiskt mongo med celebral pares bara. Speciellt av Stilnoct.
Citera
2012-06-07, 20:29
Medlem
christerys avatar
Citat:

Intressant, jag har ju utveckat (säkert inte ensam om det heller) tolerans mot zopiklon/imovane, den enda tablett som jag sov vettigt på.

Tog en eller två kartor á 30 tabletter 5mg sen var jag tvungen att öka till 7,5mg. - funkade väl en månad eller så - efter det så biter dom inte.

Käkar nu propavan, men inte nåt annat men har problem med myrorna. RLS eller vad man nu säger. Jag kallar det växtvärk, för sånt hade jag i tonåren.

Vet ferbror doktorn om att man kan blanda propavan (som jag sover helt ok på om jag bara inte får myrkrypen) med zopiklon (som tappat stingen, pga att jag har fått upp toleransen)?

Eller finns det negativa saker som gör att (förutom stilnoct tomten som aldrig besökt mig, kanske för att jag inte provat nån insomningstablett, jag behöver nåt som är typ gummiklubba 5 bakom örat) man inte blandar dessa piller?

Fan att man ska behöva göra läkarnas jobb åxå. Eller ännu värre, be er göra det.

Men vad har man internet till egentligen, om man inte kan slänga ut en fråga.
Citera
2012-06-07, 20:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Intressant, jag har ju utveckat (säkert inte ensam om det heller) tolerans mot zopiklon/imovane, den enda tablett som jag sov vettigt på.

Tog en eller två kartor á 30 tabletter 5mg sen var jag tvungen att öka till 7,5mg. - funkade väl en månad eller så - efter det så biter dom inte.

Käkar nu propavan, men inte nåt annat men har problem med myrorna. RLS eller vad man nu säger. Jag kallar det växtvärk, för sånt hade jag i tonåren.

Vet ferbror doktorn om att man kan blanda propavan (som jag sover helt ok på om jag bara inte får myrkrypen) med zopiklon (som tappat stingen, pga att jag har fått upp toleransen)?

Eller finns det negativa saker som gör att (förutom stilnoct tomten som aldrig besökt mig, kanske för att jag inte provat nån insomningstablett, jag behöver nåt som är typ gummiklubba 5 bakom örat) man inte blandar dessa piller?

Fan att man ska behöva göra läkarnas jobb åxå. Eller ännu värre, be er göra det.

Om du krossar dina Propavan innan intag slipper du myrkrypningar, låter konstigt men det funkar faktiskt, lärde mig det utav en vårdare på en beroendeenhet.
Citera
2012-06-07, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Jag har alltid haft legat vridit mig i sängen - ända sen jag var liten. Och efter drogerna så har det inte blivit bättre, och speciellt inte nu när jag försöker trappa ner/lägga av.
Under min NP-utredning som gav mig några diagnoser, så fick jag även diagnosen restless legs. Men eftersom jag drogade samtidigt sen när jag fick medicinen (om det nu berodde på det), så fick jag ohyggliga hallucinationer som var bland de värsta jag nånsin fått. Bl a så ramlade en arm av med köttslamser hängande. Så det provade jag bara en natt, och sen aldrig mer. Medicinen alltså. Men nu har jag provat den igen, och den hjälper ju helt klart. Det är parkinsson-medicin + något annat.
Samtidigt som jag har börjat ta denna medicinen sp har jag även börjat ta en 150mg Lyrica på kvällen och jag blir klart mycket mer fysiskt lugnare, och det sitter i på förmiddagen också.

Jag vet inte vad som är vad här, jag ska försöka finna ut vad det är så som tar bort den fysiska rastlösheten och myrkrypningarna; om det är lyrican eller restless legs medicinen. Restless legs-medicinen (madopark och sifrol) verkar dessutom ha effekten att klart mildra opiatabstinens. Jag ska ta upp det här med min läkare nästa gång, att jag har börjat använda medicinen som +5 år gammal igen och att den är effektiv.
Citera
2012-06-08, 00:28
Medlem
christerys avatar
Tackar, propavanen kan jag testa krossa redan, annat måste jag ta med shamanen.

Tack för snabba svar, får läsa dom ett par gånger för min hjärna verkar vara inställd på 100% nu.

Läser typ var 4e ord. Skip, skip, skip läs..
Citera
2012-06-08, 02:59
Medlem
Jag skulle verkligen uppskatta ett svar flow
Citera
2012-06-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Är det på grund av att Zopiklon är en non-barbiturat som den är ångestlindrande?
Eftersom den BARA är sederande eftersom den knyter till sigma-1.
Eftersom den INTE är ångestlindrande eftersom den inte knyter till sigma-2.

Sigma-1 = Sederande/sömngivande?
Sigma-2 = Ångestlindrande?

Stämmer det och fungerar det alltid på det sättet?
Citat:
Jag skulle verkligen uppskatta ett svar flow

Subtyperna av GABAa som har störst sömngivande effekt vid agonism är också ångestlindrande eftersom agonism på samtliga GABAa-receptorer leder till en nervlugnande effekt. Dvs sannolikheten att neuronen ska skicka elektriska signaler minskar. Möjligt att någon av sigma-1 eller -2 är mer sömngivande om den aktiveras, vet inte. Det är mer komplext än så att en receptor framkallar sömn och den andra är lugnande. Dessutom finns det många fler typer av GABA-receptorer än sigma-1 och -2. Svårt att ge ett tillfredsställande svar eftersom att det är såpass komplext.

Mer om Zopiklons ångestdämpande effekt; Z har en metabolit som heter Desmetylzopiklon. Den räknas som mer av en anxiolytisk (ångestdämpande) non-benso/non-barbiturat än Zopiklon själv. Alltså bryts sömnmedlet Zopiklon ner till en mer klassisk ångestdämpande drog i kroppen.
Citera
2012-06-09, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowhunter
Subtyperna av GABAa som har störst sömngivande effekt vid agonism är också ångestlindrande eftersom agonism på samtliga GABAa-receptorer leder till en nervlugnande effekt. Dvs sannolikheten att neuronen ska skicka elektriska signaler minskar. Möjligt att någon av sigma-1 eller -2 är mer sömngivande om den aktiveras, vet inte. Det är mer komplext än så att en receptor framkallar sömn och den andra är lugnande. Dessutom finns det många fler typer av GABA-receptorer än sigma-1 och -2. Svårt att ge ett tillfredsställande svar eftersom att det är såpass komplext.

Mer om Zopiklons ångestdämpande effekt; Z har en metabolit som heter Desmetylzopiklon. Den räknas som mer av en anxiolytisk (ångestdämpande) non-benso/non-barbiturat än Zopiklon själv. Alltså bryts sömnmedlet Zopiklon ner till en mer klassisk ångestdämpande drog i kroppen.

Tack! Fan vad du kan mycket! Knycker svaren till min egen knäpptråd i bensoforumet

Personlig fråga. du behöver inte svara alls om du inte vill, eller så kan du svara i PM.
Hur gammal är du? -20, 20-25, 25-30, 30+?
Citera
2012-06-09, 12:04
Medlem
Citat:
Tack! Fan vad du kan mycket! Knycker svaren till min egen knäpptråd i bensoforumet

Personlig fråga. du behöver inte svara alls om du inte vill, eller så kan du svara i PM.
Hur gammal är du? -20, 20-25, 25-30, 30+?

Du får absolut köra en copy paste. Dock finns det mer meriterade och tillförlitliga källor än jag att citera - om du ska kopiera in det i en info-tråd. Är bara att googla sig fram till lite vetenskapliga studier på Zopiklon. PubMed är en ganska så bra databas för vetenskapliga studier på läkemedel.

OT men svar på din fråga - jag är 20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in