2015-03-19, 03:27
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
En sak jag kom att tänka på när jag läste denna trådens rubrik var att ni glömt att nämna z-"preparatet" Eszopiklon.
Borde inte den också vara med i titeln då det med är en ett z-"preparat"? Det används ju faktiskt även som läkemedel i vissa länder. Då främst under varunamnet Lunesta. Fått chansen att prova det några få gånger i mitt liv, och det var helt klart den bästa z-analogen enligt mig.

Jag försöker aldrig berusa mig på z-analoger då det allt som oftast brukar sluta med att alla piller i asken är borta dagen efter, du minns ingenting, och du vet de tusan varför någon (du) exempelvis har målat graffiti med bajs över alla väggar i ditt hem samt slagit sönder halva hemmet, ringt på som en idiot hos grannen och pissat/skitit ner både dig och endel saker, (Detta var ett exempel och inget som hänt på riktigt nej!) eller så händer nåt annat "kul" som du inte har något som helst minne av utan märker först när du vaknar upp. Jag har mest använt dom för de dom är tillför dvs insomni, och av Zolpidem, Zopiklon, Eszopiklon och Zaleplon så är Eszopiklonen överlägset bäst.

Kan dock berätta om en riktigt sjuk grej som har hänt mig på Stillnoct (Zolpidem) när jag var ung och dum och tvunget skulle berusa mig på dom i brist på annat.

Detta är enda gången hittils i mitt liv då jag upplevt riktiga hallucinationer, ja jag såg verkligen saker som inte alls fanns eller saker som inte alls kan ske!

Tror att jag totalt tog 40-50mg under den kvällen och efter några timmar så var jag redigt väck.
Fick plötsligt för mig att rita saker på ett blankt papper med en kulspetspenna, här började riktigt sjuka saker hända, så sjuka saker att jag faktiskt blev rädd.

Det jag ritade kom till liv på pappret!

Jag ritade en bil och den började köra omkring på pappret. Jag ritade en streckgubbe och den började springa runt på pappret och vinka åt mig. Jag ritade fiskar i vatten och dom började simma omkring och jagas av en haj som jag sen ritade till.
Detta är som sagt enda gången jag fått riktiga hallucinationer, och det var så verkligt så att jag blev rädd. Det som var allra sjukast och som gjorde mig allra mest rädd var att dessa hallucinationer pågick under en period på över 2 dygn efter intaget.

Jag satt i skolan dagen efter och ritade saker i ett anteckningsblock under lektionerna, och jag upplevde det ungefär som att sakerna hoppade ut ur boken och fick liv eller blev verkliga.
Tillslut så sa jag till läraren att jag inte mådde så bra och hade kraftig huvudvärk, vilket fö stämde bra.
Så jag gick hem och fortsatte att rita. Även dagen efter det dvs dag 3 fanns dessa effekter kvar till viss del men höll på att lugna ner sig en smula och lättade under dagen. Sen framåt kvällen kände jag mig inte märkbart påverkad längre och tänkte för mig själv -Fy f*n va sjukt, men vad var det egentligen som hände?

Inget jag någonsin kommer att göra om, för även om det trots allt var riktigt intressant så var det samtidigt fruktansvärt obehagligt också.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2015-03-19 kl. 03:42.
Citera
2015-03-19, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No6
intressant, jag fick en riktigt bra effekt en gång efter att jag tagit 7,5mg imovane och sen fyllekäkat på mac donalds och druckit ca 0,5l fanta. Ett av de bättre rusen jag minns.
40mg till natten zolpidem gör tricket för mig.....men lite surt att vaknar upp vid 4 tiden o tar 40mg till så 80mg per natt....skiter i mängden den e go på alla sätt men plånboken gillar inte det på samma sätt
Citera
2015-03-19, 11:41
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Vad för dos har du tagit?

För enkelhetens skull kan man säga att man ligger på 10mg / dag, hur länge ska jag då ha uppehåll för att det ej skall vara spårbart i ett blod & urin analys?
Citera
2015-03-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
För enkelhetens skull kan man säga att man ligger på 10mg / dag, hur länge ska jag då ha uppehåll för att det ej skall vara spårbart i ett blod & urin analys?
Halveringstiden är 4-6 timmar,du får gärna räkna ut det(jag suger på matte)
Citera
2015-03-19, 16:45
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Halveringstiden är 4-6 timmar,du får gärna räkna ut det(jag suger på matte)

Jag vet att halveringstiden ligger på ~5 timmar.. dock så kan man ju halvera en mängd till en otroligt liten mängd.. det jag undrar är när det inte kommer att synas i en analys. Syns 0,5mg, syns 0,1mg, syns 0,01mg, osv.
Citera
2015-03-19, 17:17
Medlem
champagne-showerss avatar
Nu har jag fan tagit 40mg zolpidem och 0.5 diszepam inför en bussresa på 12~ timmar. Utspritt under 2 timmar typ. Men känner fan ingenting än, vad gör jag för fel? svälja hela kartan eller lägga till tramadol? Vill ju flumma/sova under den långa bussresan?...

Vad gör jag för fel? är sen tidigare bara bekant med de vabligaste bensona
MVH
Citera
2015-03-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Jag vet att halveringstiden ligger på ~5 timmar.. dock så kan man ju halvera en mängd till en otroligt liten mängd.. det jag undrar är när det inte kommer att synas i en analys. Syns 0,5mg, syns 0,1mg, syns 0,01mg, osv.
Är det verifikationsanalys så syns det(allt jag vet),kan tyvärr inte svara på din fråga
Citera
2015-03-19, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers
Nu har jag fan tagit 40mg zolpidem och 0.5 diszepam inför en bussresa på 12~ timmar. Utspritt under 2 timmar typ. Men känner fan ingenting än, vad gör jag för fel? svälja hela kartan eller lägga till tramadol? Vill ju flumma/sova under den långa bussresan?...

Vad gör jag för fel? är sen tidigare bara bekant med de vabligaste bensona
MVH
Släng alltid allt med en gång
Citera
2015-03-19, 19:25
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Vad dina polare menar är att det finns ett "tak" för Imovane.

Det vet jag själv inget om men i doserna 50mg++ börjar det bli lite skeft och kanske lite eufori.

Jag har teorier om att även apelsin boostar lite men det finns ingen forskning som tyder på det.

Åt upp alla 30 Imovane igår...Och jag kan säga att det ger mer effekt än 10 stycken, så min polare hade nog fel. Känner mig fortfarande lite flummig.
Citera
2015-03-19, 20:20
Medlem
smguld88s avatar
Jag äter 10mg Stilnoct och 7.5mg zopiklon till natten. Hur mkt krävs för att överdosera samt vad händer om jag typ äter 100mg Stilnoct och 75mg Zopiklon? Eller hälften av detta?
Citera
2015-03-19, 20:23
Medlem
Tar ju lite zopiklon då och då för att sova ca 10mg, inatt tog jag 40mg för jag ville flumma kände inte ett piss

Ska jag testa högre dos ikväll och se om jag känner något?

Och hur blir man av med den äckliga smaken i munnen dagen efter? Allt man stoppar i sig smakar ju illa..
Citera
2015-03-19, 21:25
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CauseofdeathlifE
Tar ju lite zopiklon då och då för att sova ca 10mg, inatt tog jag 40mg för jag ville flumma kände inte ett piss

Ska jag testa högre dos ikväll och se om jag känner något?

Och hur blir man av med den äckliga smaken i munnen dagen efter? Allt man stoppar i sig smakar ju illa..
Lite alkohol boostar på jävligt bra.
Mörkt bröd ska hjälpa mot den äckliga metalsmaken,borsta tänderna innan du går o lägger dig dempar lite också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in