2011-11-03, 18:07
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Någon som kan skapa en FAQ på etizolam?
Finns en tråd för det här: https://www.flashback.org/t1554693
Citera
2011-11-03, 21:50
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Ok. jag undrade för under mina snart 20 år från o till i narkotikasvängen så har jag aldrig stött på någon person irl som har ätit dem min 1-2 år utan att bli av med smaken faktiskt, var själv skeptisk när någon påstod det först men vips så hände det.... men men där ser man....

Plötsligt händer det.
Citera
2011-11-05, 11:25
Medlem
jenna20s avatar
Jag har en mailkran jag beställer av men jag vtycker fan inte det varut någon styrka den senaste tiden...Jag mailade åter och meddelade honom detta, då blev han typ irriterad och påstod att det kom driekt från Apoteket och att deras apotek i land XXX är fan så mkt bättre än våra!!!

Vilket blev mig änu mer irriterad för jag har svårt att tro att det finns många länder öht taget som har bättre apotek och medciciner än våra. Speciellt inte detta land jag refererar till.

Tänkte hör om det är någon med som upplever detta därfirån ni får era tableter?

En ny mailkran vore inte fel om ngn kunde pma mig men det är väl hopplöst att frpga ens!
Citera
2011-11-06, 22:09
Medlem
hur lång tid tar det typ, att bli beroende såpass mycket att man mår riktigt dåligt cold turkey, på relativt lugna doser? säg 60mg zolpidem eller 35mg zopiklon (om dagen alltså)
Citera
2011-11-07, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster
hur lång tid tar det typ, att bli beroende såpass mycket att man mår riktigt dåligt cold turkey, på relativt lugna doser? säg 60mg zolpidem eller 35mg zopiklon (om dagen alltså)
Det säga att Benzo ska vara säkra att använda dagligen i 6 månader utan chans för beroende. Men i ditt fall så verkar du ju ha kommit upp lite i doserna? Vad händer om du skippar morgondosen tex.?

"ju högre du flyger desto hårdare kraschar du."

Om du frågar mig så ska du lägga ner alla cold turkey planer på hyllan och börja med en nedtrappning.
Jag har själv tagit mig ur missbruk a la Cold Turkey, men det blir aldrig bra i slutändan och det kändes som att min kropp och mitt huvud fick gå igenom väldigt ansträngande faser..

Om du trappar ner långsamt så slipper du eventuella biverkningar som kan komma långt senare, dessutom så kan du fortsätta plugga/arbeta även när du trappar ner. Då klarar du det!
Citera
2011-11-07, 05:14
Medlem
hej

har en fråga om imovane i allmenhet varföer blir jag go i huvudet av 2 piller! men sen kan jag ta en paus och nästa gång jag tar så kan jag ta 7st 7,5 imovane och inte ha nogon efekt alls! har det med magginehålllet att göra?

känns ju dumt att bränna en karta i bland utan effek!!!

tacksam för svar!

ante
Citera
2011-11-09, 05:03
Medlem
Novs avatar
Eftersom jag kommit över några Zopiklon 7,5 mg så vill jag gärna veta hur dom funkar med alkohol.

*Boostar* alkohol ruset? Typ fördubblar tablettens effekt?
Eller är det bara så att man måste vara full och kombinera *fyllan* med ruset från tabletten?

Någon sa till mig att det är livsfarligt att dricka alkohol och ta Imogan/Zopliklon?
Att det kan påverka din andning så att du kanske slutar andas helt?
Hur sant är detta?

Har tagit andra typer av mediciner med alkohol som funkat urfint, har tagit andra typer av mediciner med alkohol som slutat illa.
Vill veta vad jag ger mig inpå innan helgen är här.
Citera
2011-11-09, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nov
Eftersom jag kommit över några Zopiklon 7,5 mg så vill jag gärna veta hur dom funkar med alkohol.

Eller är det bara så att man måste vara full och kombinera *fyllan* med ruset från tabletten?

Någon sa till mig att det är livsfarligt att dricka alkohol och ta Imogan/Zopliklon?
Hur sant är detta?

Har tagit andra typer av mediciner med alkohol som funkat urfint, har tagit andra typer av mediciner med alkohol som slutat illa.
Vill veta vad jag ger mig inpå innan helgen är här.

Beror ju helt på om du har tollerans mot benzo prepp/ benzoanaloger om inte avstå.
Mitt råd
Citera
2011-11-09, 06:20
Medlem
Novs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffogreven
Beror ju helt på om du har tollerans mot benzo prepp/ benzoanaloger om inte avstå.
Mitt råd

Så tolerans gör att det inte är farligt att kombinera med alkohol?
Citera
2011-11-09, 06:39
Bannlyst
Citat:
Så tolerans gör att det inte är farligt att kombinera med alkohol?

Absolut är det de men jag tycker att har man någerlunda tollerans så är det nog OK.

För 8 år sen tog jag 25-30st Rohypnol varje helg med en 70is Wisky men då var min tollerans skyhög.
Hade jag gjort så idag hade jag nog dött direkt då jag har 1 stess 5a om dagen.
Jag menar på den tiden åt jag 1000st Ryppar på 4 veckor men snacka om avis. FY FAN

Varför Ska du ta om jag får vara nyfiken? Har du ätit såna förr?
Citera
2011-11-09, 07:45
Medlem
Novs avatar
Är fortfarande mest intresserad av nedanstående.

Citat:

Hur sant är detta?
Citera
2011-11-11, 06:35
Medlem
Tog en imovane innan ja skulle lägga mej men lyckades inte sommna så fick hallisar å skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in