2011-10-09, 01:21
Medlem
Har ätit stilnoct fram och tillbaka nu ca 1 år, har känt med tiden att jag längtar efter att få ta dom på kvällen, känna det lilla ruset som jag numera även väntar på om jag tar något så enkelt som en alvedon, har bestämt mig att inte äta dom längre just för att jag vill ha dom så mycket, börjar tro att det grott fram ett litet beroende. Men min fråga är: ska man sluta med sömnpiller helt eller kan man försöka byta till en annan sort? Vågar inte ta upp detta med min läkare för jag är rädd att han ska sluta skriva ut sömnpiller till mig och en vacker dag framöver kanske jag behöver dom igen.
Citera
2011-10-09, 05:37
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobeii
jadå, man mår fint på dom och sover bra också. Zopiclom 7,5mg är fina

Jag måste vara typ immun mot dom.
Har inte tagit sådana på typ 6-8 år, testat i några dagar nu, men vaknar igen inom en timme.
Vad fan är det?!!
Somnar inte om ifall jag inte tar fler, men så kan jag ju fan inte hålla på.
Får ingen sammanhängande sömn + vem har råd att poppa dom som godis?
Utrikesshopparna tar ju sjuuuukt betalt och jag har inte lyckats hitta någon inrikes än.
Tullen är scaaaaary
Citera
2011-10-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag måste vara typ immun mot dom.
Har inte tagit sådana på typ 6-8 år, testat i några dagar nu, men vaknar igen inom en timme.
Vad fan är det?!!
Somnar inte om ifall jag inte tar fler, men så kan jag ju fan inte hålla på.
Får ingen sammanhängande sömn + vem har råd att poppa dom som godis?
Utrikesshopparna tar ju sjuuuukt betalt och jag har inte lyckats hitta någon inrikes än.
Tullen är scaaaaary
------------------------------------

Helsjukt att man inte får sova. Jag har haft Imovane (Zopiklon) i 25 år och jag sov i början lite på dem men jag tar en halv till en hel och somnar men måste ta melatonin till det funkar alltid Har du provat det?? F Ö Vart beställer du dina pills på nätet??
Jag får bara 10 i mån på recept. Har aldrig använt några droger utom dessa.
MVH Helena
Citera
2011-10-09, 07:03
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madameh

Helsjukt att man inte får sova. Jag har haft Imovane (Zopiklon) i 25 år och jag sov i början lite på dem men jag tar en halv till en hel och somnar men måste ta melatonin till det funkar alltid Har du provat det?? F Ö Vart beställer du dina pills på nätet??
MVH Helena

Ja, jag har Circadin (Melatonin) också.
Tar även Stilnoct/Zolpidem.
Jag har på recept, men endast för att sova.
Flummar inte på dom som vissa verkar göra.

Anledningen till att jag köpt på nätet är för att jag behöver fler än jag får på recept.
Senast redigerad av LemPica 2011-10-09 kl. 07:11.
Citera
2011-10-09, 14:59
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ja, jag har Circadin (Melatonin) också.
Tar även Stilnoct/Zolpidem.
Jag har på recept, men endast för att sova.
Flummar inte på dom som vissa verkar göra.

Anledningen till att jag köpt på nätet är för att jag behöver fler än jag får på recept.
Testa köra stilnoct i en eller två veckor sen byter du till imovane. Jag kunde dra i mig 20st imovane utan att bli allt för skev då jag hade galen tolerans, när jag fick stilnoct slocknade jag på 10mg ibörjan. Nu kan jag dock dra i mig 10st utan att somna, men det är för att jag mest flummar på dom

Jag ska testa imovane snart och se om toleransen har gått ner eftersom jag inte käkat dom på ett antal månader.
Citera
2011-10-09, 18:35
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Testa köra stilnoct i en eller två veckor sen byter du till imovane. Jag kunde dra i mig 20st imovane utan att bli allt för skev då jag hade galen tolerans, när jag fick stilnoct slocknade jag på 10mg ibörjan. Nu kan jag dock dra i mig 10st utan att somna, men det är för att jag mest flummar på dom

Jag ska testa imovane snart och se om toleransen har gått ner eftersom jag inte käkat dom på ett antal månader.

Du verkar inte riktigt ha läst mitt inlägg ordentligt.
Jag använder dom för att sova på, inte flumma på.
Jag är ingen simpel knarkare helt enkelt.
Citera
2011-10-09, 18:39
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Du verkar inte riktigt ha läst mitt inlägg ordentligt.
Jag använder dom för att sova på, inte flumma på.
Jag är ingen simpel knarkare helt enkelt.
Menade bara att du kan köra enbart stilnoct ett tag och sen byta till imovane när du inte får tillräckligt bra effekt. Då bör du få ner toleransen..
Citera
2011-10-09, 18:49
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Menade bara att du kan köra enbart stilnoct ett tag och sen byta till imovane när du inte får tillräckligt bra effekt. Då bör du få ner toleransen..

Okej, ber om ursäkt för att jag missuppfattade dej.

Jag tog ett uppehåll från allt i cirka 3-4 veckor.
Zopiclone har jag inte ätit på flera år då jag inte tål den där metallsmaken.

I alla fall, hoppades att toleransen skulle varit lägre efter 4 veckors uppehåll och började med Zopiclone för jag tänkte att jag kunde ta färre Stilnoct då.
Jag tar alltså Stil och Zop samtidigt på kvällen.
Men Zopiclone funkar inget vidare.
Vaknar efter cirka 1 1/5 timme efter intag.
Kan bara somna om ifall jag tar fler och så kan jag ju inte hålla på :S
Citera
2011-10-09, 20:09
Medlem
Crinds avatar
Jag känner som Stormorfar en väldigt liten korstolerans mellan Imovane och Stilnoct, konstigt nog.
Metallsmaken försvinner efter ett tag när du knaprar Imovane.
Citera
2011-10-10, 18:00
Medlem
Citat:

känner igen det där... har min polare som kör på apodos.. (vilket jag inte gör)....oh..snart kan h*n hämta ut en ny rulle stillisar!!!

eftersokm jag flummar mest på dom käkar jag upp mina jättefort eller hlften går till polaren eftersom jag tigger alltid 4-5st minst

h*n körde en fuling sist.. idkade byteshandel med lugnande... tar inte mina stillisar med en gång av han.. åker iväg.. över helgen.. kommer tillbaka.. inser att muppen har ÄTIT UPP MINA med.. blev sne.. lyckades säga... ge mig 5 av rullen nästa gång då.. få extra... (2 st fick jag av h*n... det var det som fanns kvar)

nu tror jag h*n har lurats... fast endå inte... gav mig oxy "nu är vi kvitt va?!" <-- dum som jag va säger ju jag ja!!! ... *suck* <--- visst gillar jag oxy men fan... usch måste fråga så jag är säker... så jag inte få nått anfall och ge h*n 200 kr för 4 st ^^ igen....
Citera
2011-10-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madameh

MVH Helena

För att varken imovane eller zopiklon är egentliga sömntabletter, dem är vad man kallar insomningstablett. Dem har en ganska kort ihållande effekt. (Jobbar som sjuksköterska)
Citera
2011-10-10, 21:54
Medlem
Käkade precis 6st zolpidem tartate 10mg, blev riktigt mysigt Blev dock skelögd när jag kollade på tv. så jag fick kolla med ett öga.
Senast redigerad av BrasseLasse 2011-10-10 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in