Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-16, 10:36
Bannlyst
2 v. sen så e du tillbaka
Citera
2014-09-16, 16:52
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Om min tolerans ligger runt 22,5-30mg hur länge tror ni jag behöver ta uppehåll för att 7,5mg ska funka igen? Är 1 vecka ren nu, tidigare har jag testat 2 och 3 veckor men då har jag fortfarande inte fått så jättemycket effekt, men klart bättre. Räcker 2 månader tror ni?
För mig sjunker toleransen på Zopiklon väldigt fort. Vilket jag ej klagar något på!
Citera
2014-09-16, 22:25
Medlem
No6s avatar
Jo det brukade räcka med 2 veckor förut när jag käkade 7,5mg eller max 15mg, då tog det bara ett par 5 dar. Nu tar det 1-2 veckor att tända av(runt 10 dagar brukar det vara) men 3 veckor har inte räck för att få ner toleransen, jag har provat. Så skulle tippa på att behöver några veckor till.
Citera
2014-09-17, 10:52
Medlem
Jag fick 10mg Zolpidem utskriven av min läkare igår att ta vid behov. Vilket för mig är ca 2-3 ggr månad numera. (Orkade inte med Propavan längre så bad om något med kortare halveringstid.)

Tyckte det var konstigt att jag fick 10mg direkt när jag inte har någon som helst tolerans mot någon sorts benso eller bensobesläktat.*

Vågar jag ta en hel tablett utan att bli helt klubbad eller oroa mig för att vakna upp naken med ett tömt grogg glas vid sängen? Har flummat på Imovane förut som jag fått av vänner men det är ca ett år sedan nu. Så jag vet kort sagt hur lätt det är att vakna upp dagen efter med en tom förpackning och inte förstå alls vad som hänt.
Citera
2014-09-17, 14:40
Medlem
Fler än jag som känner mer lugn och harmoni på zopiklon än zolpidem?
Citera
2014-09-17, 14:58
Medlem
Fick 10mg Zolpidem utskriven av min läkare igår att ta vid behov. Vilket för mig är ca 2-3 ggr månad numera. (Orkade inte med Propavan längre så bad om något med kortare halveringstid.)

Tyckte det var konstigt att jag fick 10mg direkt när jag inte har någon som helst tolerans mot någon sorts benso eller bensobesläktat.*

Vågar jag ta en hel tablett utan att bli helt klubbad eller oroa mig för att vakna upp naken med ett tömt grogg glas vid sängen? Har flummat på Imovane förut som jag fått av vänner men det är ca ett år sedan nu. Så jag vet kort sagt hur lätt det är att vakna upp dagen efter med en tom förpackning och inte förstå alls vad som hänt.
Citera
2014-09-17, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anotherdisaster
Fick 10mg Zolpidem utskriven av min läkare igår att ta vid behov. Vilket för mig är ca 2-3 ggr månad numera. (Orkade inte med Propavan längre så bad om något med kortare halveringstid.)

Ja det är klart du kan! Om du är osäker ta en halv?
Citera
2014-09-17, 17:43
Medlem
Strongmanx2s avatar
Hur många här inne har fått kombon propavan + zopiklon?

Jag gick bara propavan utskrivet, men det fungerade inte för min sömn, jag vaknar mellan 03-04.
Fick då Imovane 7.5mg att ta vid sänggående.
Började på 1tablett zopiklon för att sakta höja upp tills jag åtminstone kan få ut 5timmars sömn per natt.

När jag nådde 22.5mg zopiklon så blev jag "härligt" trött och tänkte nu jävlar somnar jag nog snart.

Dagen efter hade jag ätit mer eller mindre 12st 7.5imovane under nattens gång och även diskat lite samt försökt steka frysta kycklingbröst.

Noll minne om vad som har hänt, nu är tabletterna slängda och jag har även sagt till min läkare att jag är hellre utan än med dem.

Mitt ex fick stillnoct utskriva och jag tog en tablett från henne, där kan vi snacka om att bli knockad. Sov i 7timmar!

EDIT: Har snittat 2-3tim sömn detta året i helhet, är så glad att jag kommit in i systemet för att få hjälp!
Citera
2014-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Hur många här inne har fått kombon propavan + zopiklon?

Jag gick bara propavan utskrivet, men det fungerade inte för min sömn, jag vaknar mellan 03-04.
Fick då Imovane 7.5mg att ta vid sänggående.
Började på 1tablett zopiklon för att sakta höja upp tills jag åtminstone kan få ut 5timmars sömn per natt.

När jag nådde 22.5mg zopiklon så blev jag "härligt" trött och tänkte nu jävlar somnar jag nog snart.

Dagen efter hade jag ätit mer eller mindre 12st 7.5imovane under nattens gång och även diskat lite samt försökt steka frysta kycklingbröst.

Noll minne om vad som har hänt, nu är tabletterna slängda och jag har även sagt till min läkare att jag är hellre utan än med dem.

Mitt ex fick stillnoct utskriva och jag tog en tablett från henne, där kan vi snacka om att bli knockad. Sov i 7timmar!

EDIT: Har snittat 2-3tim sömn detta året i helhet, är så glad att jag kommit in i systemet för att få hjälp!
Propavan och Imovane funkar utmärkt tillsammans!
Citera
2014-09-18, 08:32
Medlem
cnbizzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Det är permanent då eller? Alltså att toleransen går upp snabbare?

Ja man kmr ha en grundtolerans som gör att man inprincip klättrar upp snabbt på doser
Citera
2014-09-18, 16:54
Medlem
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke
Citera
2014-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrman48
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke

Klassade, Ja
Ångestdämpande, Nja, för ångest finns det lämpligare grejer, Imovane är för insomning
Urinrpov, Jepp men inte så länge då halveringstiden är kort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in