2014-03-02, 19:55
Medlem
weirdbeatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Kan du förklara lite enkelt för en mindre begåvad vad som står i artikeln?
Det är faktiskt en utvärdering om hur de testat vissa z-analoger för att förebygga cancer, med viss framgång verkar det som… Skulle bara jävlas lite, vilket jag faktiskt skrev i spoilern under texten.
Citera
2014-03-02, 21:13
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weirdbeats
Det är faktiskt en utvärdering om hur de testat vissa z-analoger för att förebygga cancer, med viss framgång verkar det som… Skulle bara jävlas lite, vilket jag faktiskt skrev i spoilern under texten.

Det verkar knepigt det där, för vissa studier visar att det är cancerframkallande. Vad skall man tro på egentligen? Att du jävlades förstod jag, men jag ville ändå veta litet mer om artikeln.
Citera
2014-03-02, 22:05
Medlem
Bertil85s avatar
Massor med hypnotisk effekt; från Imovane.

Länge sedan jag rökte Imovane. Ska pröva det igen.
Citera
2014-03-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Massor med hypnotisk effekt; från Imovane.

Länge sedan jag rökte Imovane. Ska pröva det igen.

Tja bertil , en fråga får man verkligen värdelös effekt av imo om man inte har ångest? igår tog jag 3 hade ingen ångest hände inte spec mkt. Idag ska jag ta 2,5 och har ångest tror du det blir nått rus eller effekt?
Citera
2014-03-02, 22:38
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tja bertil , en fråga får man verkligen värdelös effekt av imo om man inte har ångest? igår tog jag 3 hade ingen ångest hände inte spec mkt. Idag ska jag ta 2,5 och har ångest tror du det blir nått rus eller effekt?

Den frågan diskuteras det ofta om. Fast här har du vänt på det.
Folk som inte har ångest brukar klaga på att dem inte får någon effekt av Benso.
Jag däremot får effekt; även om jag inte har ångest eller har ångest.

Själv så tror jag att man får effekt; både med eller utan ångest.

Klart det hjälper med Bensodiazepiner eller Z-analoger när man har ångest.

Som svar på din fråga; du kan ju alltid hoppas på ett rus.

Antar att det är 18,75mg Imovane som du skall ta?
Citera
2014-03-02, 22:55
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Hej,

Kan Z-analoger (Imovane och Stilnoct) verka sent, d v s 1-2 timmar efter man tar tabletten?
Tog Stilnoct för två timmar sedan, blev besviken över den uteblivna effekten men nu slog den plötsligt till med full effekt för en stund sedan. Varför?

Med vänlig hälsning CaptainSweapants
Citera
2014-03-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainSweatpants
Hej,

Kan Z-analoger (Imovane och Stilnoct) verka sent, d v s 1-2 timmar efter man tar tabletten?
Tog Stilnoct för två timmar sedan, blev besviken över den uteblivna effekten men nu slog den plötsligt till med full effekt för en stund sedan. Varför?

Med vänlig hälsning CaptainSweapants

ja var det stilnoct du tog? ifall du har käkat massa mat innan så kan det ta längre tid innan den börjar verka! mvh
Citera
2014-03-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
Ifall man rent teoretiskt skulle vilja ta livet av sig går de att göra med en hög dos zopiklon adminstrerar intravenöst?

Nja, har bekanta som skjuter sina imovane i rejäla doser, går gör det ju säkert men ett ganska dumt val. Finns ju betydligt säkrare sätt. Om du är självmordsbenägen ska du åkta till aktuten btw.
Citera
2014-03-02, 23:06
Medlem
CaptainSweatpantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
ja var det stilnoct du tog? ifall du har käkat massa mat innan så kan det ta längre tid innan den börjar verka! mvh

Det var Stilnoct, ja. Har, när jag tänker efter, ätit ganska mycket idag så det kan vara därför. Åt dock ingenting timmarna innan jag tog tabletten.
Citera
2014-03-02, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Den frågan diskuteras det ofta om. Fast här har du vänt på det.
Folk som inte har ångest brukar klaga på att dem inte får någon effekt av Benso.
Jag däremot får effekt; även om jag inte har ångest eller har ångest.

Själv så tror jag att man får effekt; både med eller utan ångest.

Klart det hjälper med Bensodiazepiner eller Z-analoger när man har ångest.

Som svar på din fråga; du kan ju alltid hoppas på ett rus.

Antar att det är 18,75mg Imovane som du skall ta?

Aa precis drack ett grapejuice för 30 min sen ska ta kl 00, åt mat vid 23 då antar att det kan ta tid innan effekten kommer, men jag vill inte gå miste om mina gainz, kanske lika bra o ta nu. Ibland kan det ta 50 minuter 1 timme för mig innan något märkvärt händer.
Citera
2014-03-03, 16:00
Medlem
Tar mina imo på morgonen när jag vaknar, orkar fan inte med dagen annars. Blir pig och gör saker som jag annars inte brukar göra.
Citera
2014-03-03, 18:32
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
har varit drogfri i snart 8veckor och har djävulska problem att somna om nätterna, så gick till doktorn och det var ju inte så oväntat att propvan skulle ge mig myrkrypningar, theralen kunde jag inte gå upp dagen efter på och ataraxen gjorde mig inte trött, så jag fick imovane denna gången.
Jag tar ca 1tablett 30min innan jag går lägger mig men ändå tar de kanske 1-2timmar tills jag somnar men innan jag fick imovane kunde de ta 3-4timmar innan jag somnade. Bör jag påpeka detta till läkaren eller ska jag va nöjd med imovane?
Läkaren vet att jag varit missbrukare så är rädd för att han ska tro att jag fiskar efter tungre grejer bara.
bumpar mitt eget inlägg pga att jag inte fick nått svar, kom igen gubbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in