Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teraopie
Hej, vill helst inte klippa av någonting, utav fortsätta med ett flöde. Dock så kommer jag inte käka dem på samma sätt längre. Men jag känner mig hyfsat ok trots allt! Även om dessa saker skulle dyka upp så kommer det väl att försvinna inom två veckor? Kan ju inte säga att jag mår särskilt prima, men det går ann. Är mest orolig för bestående skador, som jag hade kunnat undvika genom en nedtrappning. Men det är kanske inte riktigt så det fungerar? Yes, bara på nätterna. I princip varje dag. Några dagar utan lite då och då. Sedan kanske man var på något annat en period och inte åt dem.

Edit: Ifall jag skulle få för mig att jag behövde somna en natt nu, låt oss säga mitt i veckan, och tar några st. Är detta något som kommer sabba det grovt för mig? Har inte sovit ett skit det senaste...
Eller är det bättre då att ta någon svagare benzo för att somna på och skippa Zolpidem helt?
MVH

Du skulle kunna ta hjälp av Zopiklon, dem verkar på liknande sätt, men inte identiska. Skippa zolpidem helt! det du kan göra är att trappa ur vilket är mitt bästa råd. Annars är det stor risk att du ger upp och tar ett par bara för att du inte orkar.
Citera
2014-06-22, 12:35
Medlem
bdbdbdbds avatar
Har så lätt att äta upp för många av både zolpidem och zopiklon i onödan, sen när man verkligen behöver sömn så är de slut...
Citera
2014-06-22, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Har så lätt att äta upp för många av både zolpidem och zopiklon i onödan, sen när man verkligen behöver sömn så är de slut...
Håller med. Visserligen har jag oerhörda svårigheter att inte missbruka och bli beroende av nästan alla substanstyper men just Zopiklon är en av de svårare substanserna för mig att inte missbruka.
Citera
2014-06-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Håller med. Visserligen har jag oerhörda svårigheter att inte missbruka och bli beroende av nästan alla substanstyper men just Zopiklon är en av de svårare substanserna för mig att inte missbruka.

Zolpidem är i mitt tycke betydligt enklare att missbruka den slår till hårdare,snabbare och är inte speciellt fysisk av sig vilket gör att det är svårare att känna hur påverkad man egentligen är. Imovane är mer muskelavslappnande och ångestdämpande.
Citera
2014-06-22, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Zolpidem är i mitt tycke betydligt enklare att missbruka den slår till hårdare,snabbare och är inte speciellt fysisk av sig vilket gör att det är svårare att känna hur påverkad man egentligen är. Imovane är mer muskelavslappnande och ångestdämpande.
Jag mår bättre på Zopiklon än Zolpidem i russyfte (även om Zolpidem är roliga att flöddra på). Jag sover inte särskilt bra på Zolpidem heller så beroendepotentialen är mindre än på Zopiklon, för min del. Sen så ger Zopiklon i mitt tycke väldigt, väldigt bra ångestdämpande effekt och eufori.
Citera
2014-06-23, 22:14
Medlem
HentaiMannens avatar
Gokväll dödsdrogare... Jag funderar på att köpa lite alkohol i veckan (första gången på typ 2 år) och undrar hur långt efter alkoholintag som jag kan ta Imovane utan att bli en virrpanna som stannar uppe hela natten och benzospammar folk (vill använda det till det jag har det utskrivet för, dvs sova).
Citera
2014-06-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Gokväll dödsdrogare... Jag funderar på att köpa lite alkohol i veckan (första gången på typ 2 år) och undrar hur långt efter alkoholintag som jag kan ta Imovane utan att bli en virrpanna som stannar uppe hela natten och benzospammar folk (vill använda det till det jag har det utskrivet för, dvs sova).

Beror nog på dos, du syftar på att supa ena dagen och ta imon dagen efter? tar du 1-2 st ska de vara lugnt tar du 20 kommer det sitta i en bra bit in på dagen efter.
Citera
2014-06-23, 22:38
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Beror nog på dos, du syftar på att supa ena dagen och ta imon dagen efter? tar du 1-2 st ska de vara lugnt tar du 20 kommer det sitta i en bra bit in på dagen efter.

Okej, nä, några 20st blir det knappast. Antagligen 1,5 som vanligt. Tack för svar
Citera
2014-06-26, 13:40
Medlem
krakkels avatar
Satte mig på något på bussen som visade sig vara två imovane 5mg, blir man helt knockad av dom? Jag är rätt känslig för de flesta rusmedel men har otroligt svårt att sova ibland, kan det vara värt att prova?
Citera
2014-06-26, 14:15
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Satte mig på något på bussen som visade sig vara två imovane 5mg, blir man helt knockad av dom? Jag är rätt känslig för de flesta rusmedel men har otroligt svårt att sova ibland, kan det vara värt att prova?
Ta dom innan du går och lägger dig om du har svårt att sova.
Citera
2014-06-26, 16:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel

Lägg dig och blunda direkt efter att du tagit dem så kommer du nog sova fint. Vissa blir helt knockade, vissa inte, går inte att säga hur det fungerar för dig.
Citera
2014-06-26, 18:39
Medlem
Körde kanske 5/7 dagar, har inte tagit på 2 nätter. Har inte varit några problem att somna in, lite jobbigt första kvällen men andra va inga problem. Tror iaf det mest idiotiska är att ta stora doser flera dagar i sträck. Funderar ev. på att ta någon/några noctar till natten, men har inte bestämt än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in