Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ett par frågor till er experter.
Min sömn är totalt katastrof pga mitt nuvarande psykiska tillstånd, ja livet är helt fucked up. (Inget vi behöver gå in på här) men hursomhelst så kan jag inte sova på nätterna kan vara vaken i flera dygn till och från.
Jag gick till läkaren och bad han skriva ut Zopiklon, eftersom jag tyckte detta verkade ett vettigt sömnmedel. Nu har jag lite funderingar, jag hade inte tänkt äta detta varje natt utan tänkte använde det när jag verkligen behöver få lite sömn.
Frågor:
1. Kommer jag få ännu svårare att sova om jag äter detta ett tag och sen slutar.
2. Stor risk för beroende, pga mitt psykiska tillstånd? (Likvärdigt med Benzodiazepiner?)
3. Kommer jag bli tvungen att öka dosen för att kunna somna framöver?
Tabletten är på 7,5mg
/Mvh Danro
Zopiklon var ett bra val.
1. Nej, det kommer du inte, om du inte äter stora mängder dagligen under en längre period, då kroppen kan vänja sig.
2. Ja, och nej. Om du börjar äta dem någon timma innan sängdags, dvs om du äter dem för att bli hög, och inte för att sova. Lyckligtvis är dem inte särskilt starka, så självdiciplin kommer du långt med.
3. Se till att ta ett par uppehåll i veckan, t.ex. ät dem inte på helger, så kommer du klara dig på 7.5mg ett bra tag.