2011-01-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Ett par frågor till er experter.

Min sömn är totalt katastrof pga mitt nuvarande psykiska tillstånd, ja livet är helt fucked up. (Inget vi behöver gå in på här) men hursomhelst så kan jag inte sova på nätterna kan vara vaken i flera dygn till och från.

Jag gick till läkaren och bad han skriva ut Zopiklon, eftersom jag tyckte detta verkade ett vettigt sömnmedel. Nu har jag lite funderingar, jag hade inte tänkt äta detta varje natt utan tänkte använde det när jag verkligen behöver få lite sömn.

Frågor:

1. Kommer jag få ännu svårare att sova om jag äter detta ett tag och sen slutar.
2. Stor risk för beroende, pga mitt psykiska tillstånd? (Likvärdigt med Benzodiazepiner?)
3. Kommer jag bli tvungen att öka dosen för att kunna somna framöver?

Tabletten är på 7,5mg

/Mvh Danro
Zopiklon var ett bra val.

1. Nej, det kommer du inte, om du inte äter stora mängder dagligen under en längre period, då kroppen kan vänja sig.
2. Ja, och nej. Om du börjar äta dem någon timma innan sängdags, dvs om du äter dem för att bli hög, och inte för att sova. Lyckligtvis är dem inte särskilt starka, så självdiciplin kommer du långt med.
3. Se till att ta ett par uppehåll i veckan, t.ex. ät dem inte på helger, så kommer du klara dig på 7.5mg ett bra tag.
Citera
2011-01-27, 15:29
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av costheta
Zopiklon var ett bra val.

1. Nej, det kommer du inte, om du inte äter stora mängder dagligen under en längre period, då kroppen kan vänja sig.
2. Ja, och nej. Om du börjar äta dem någon timma innan sängdags, dvs om du äter dem för att bli hög, och inte för att sova. Lyckligtvis är dem inte särskilt starka, så självdiciplin kommer du långt med.
3. Se till att ta ett par uppehåll i veckan, t.ex. ät dem inte på helger, så kommer du klara dig på 7.5mg ett bra tag.

Nej något intresse för att bli hög har jag absolut inte, utan det är enbart för att kunna få min sömn, jag har försökt med propavan och annan skit men det fungerar ju inte.

Tack för ett snabbt svar =)
Citera
2011-01-27, 15:36
Medlem
Tjenare. Ska få 4st zopiklon och 3st sobril av min polare.
Har aldrigt testat nå benzo tidigare, och jag undrar hur mke jag ska ta för ett skönt rus.

Hade tänkt ta det på kvällen immorgon, men jag bor hemma och har föräldrarna hemma. Är det en dålig ide? Tar det givetvis när dom gått o lagt sig, men har hört om vissa som gjort helt sjuka grejjer, men det kanske inte är någon risk då jag har rätt lite ?

Tacksam för snabba svar
Citera
2011-01-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Har aldrigt testat nå benzo tidigare, och jag undrar hur mke jag ska ta för ett skönt rus.

Hade tänkt ta det på kvällen immorgon, men jag bor hemma och har föräldrarna hemma. Är det en dålig ide? Tar det givetvis när dom gått o lagt sig, men har hört om vissa som gjort helt sjuka grejjer, men det kanske inte är någon risk då jag har rätt lite ?

Tacksam för snabba svar
Kombinera det inte med alkohol bara. På enbart zopiklon kommer du inte göra något galet, men om du blandar det vet jag inte. Hade personligen varit konservativ och ätit 2st idag, och sen ha det i några dagar.
Citera
2011-01-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costheta
Kombinera det inte med alkohol bara. På enbart zopiklon kommer du inte göra något galet, men om du blandar det vet jag inte. Hade personligen varit konservativ och ätit 2st idag, och sen ha det i några dagar.
Nä jag har inte tänkt dricka nånting till.
2st zopiklon?, räcker det att bli flummig och skön på ?
Citera
2011-01-27, 16:14
Medlem
Tjacktorskens avatar
Älskar verkligen zopiklon, synd bara att jag kan äta flera kartor utan att jag blir helbäng!
Citera
2011-01-27, 16:20
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:

Tacksam för snabba svar

Jag tycker det låter som en väldigt dålig idé. Du blir mest troligt väldigt skev och du kan göra massa pinsamheter.
Citera
2011-01-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Jag tycker det låter som en väldigt dålig idé. Du blir mest troligt väldigt skev och du kan göra massa pinsamheter.
Även utan alkohol?
Citera
2011-01-27, 18:36
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Även utan alkohol?

Ja!
Citera
2011-01-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Ja!
Dock är zopiklonen bara 5mg;are. Så totalt 20mg ingen direkt monsterdos?
Och 10mg;are sobril, totalt 30mg.

Kommer jag verkligen spåra ur totalt på detta? Trodde jag skulle kunna ligga och må bra i sängen framför en film ?
Citera
2011-01-27, 18:58
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:

Kommer jag verkligen spåra ur totalt på detta? Trodde jag skulle kunna ligga och må bra i sängen framför en film ?

Jag kan inte säga hur just DU kommer reagera.
När jag tar 2 Zopikon 7,5 utan tolerans kan jag utföra saker typ ställa mig o laga mat, baka osv (skriva utan stavfel går dock inte). Men det släpper på hämningarna så jag kläcker ur mig saker, det kan bli väldigt fel och man märker att jag är påverkad på "bara" 15mg (utan tolerans som sagt).
30mg ger mig mest troligt en minneslucka utan tolerans. Det innebär att du riskerar göra riktigt dumma saker. Jag skulle inte riskera att skämma ut mig inför föräldrarna som sagt.
Citera
2011-01-27, 19:23
Medlem
Citat:

zopiklonen tycker jag är helt onödigt, tycker du ska ta sobrilen och kanske en öl beroende på din tollerans. Ta zopiklonen tilll sömnen natten efter eller något istället!

Mvh
Sigge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in