2010-09-29, 07:36
Bannlyst
jag får ut mer av 3x 7.5mg zopiklon i både längd och ångest dämpande effektivitet än 3mg xanor nu, smaken är som baken. Gillar verkligen oro&ångest dämpande effekten funkar dunder när du landar på tjack precis som med riktig bensodiazepin
Citera
2010-09-29, 07:39
Bannlyst
zopiklon/immovane köpes runt gbg trakten pm..nice
Citera
2010-09-29, 08:04
Bannlyst
zopiklon ska väl va relativt lätt att få utskrivet trots narkotikaklassningen? med sömnbesvär då
Citera
2010-09-29, 09:22
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Här fick man mycket hjälp. Är Sonata en så ovanlig medicin alltså så folk inte har någon aning? Blir att poppa ett par tre stycken imorgon och se resultat då.
För mig är det ett väldigt nytt preparat, men inte testat det själv. Men den är likvärdig med Zolpidem (Stilnoct) i effektstyrka, och även samma halveringstid. Så ta lika många av Sonata som du brukar ta Stilnoct. Den är svagare än Zoplikon, så det krävs nog någon halv tablett mer för att få samma effekt.

Men ta 2-3 st, fyll på om du känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av wizl87
zopiklon/immovane köpes runt gbg trakten pm..nice
Nej, hejdå.
Citat:
zopiklon ska väl va relativt lätt att få utskrivet trots narkotikaklassningen? med sömnbesvär då
Det tror jag att det är, vet flertalet som har/haft Imovane utskrivet. Jag har dock inte lyckats själv, men har då bara försökt få nåt "bättre" än Propavan som inte fungerade.
Citera
2010-09-29, 10:03
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Zopiklon agerar mycket mer som en "normal" bensodiazepin än vad zolpidem gör. Baserat på dom grunderna blir min slutsats att det med stor sanolikhet är möjligt att dämpa en tripp med zopiklon.
Tack för ditt svar!

Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Man stoppar ju inte trippen som när man tar psykofarmaka som t.ex. Haldol, Seroquel, Nozinan, etc., utan man dämpar eller lugnar snarare ner trippen. Man fortsätter ju trippa, men utan det jobbiga och det mesta lugnar ner sig helt enkelt.
Tack för ditt svar, men ponera att jag snear rejält på tex. E eller LSD, och tar 3-4 Imovane, och går och lägger mig och sluter ögonen, möjligt att somna? Bara den har bra effekt när man ska dämpa snetrippar så är det ju bra.

Citat:
jag får ut mer av 3x 7.5mg zopiklon i både längd och ångest dämpande effektivitet än 3mg xanor nu, smaken är som baken. Gillar verkligen oro&ångest dämpande effekten funkar dunder när du landar på tjack precis som med riktig bensodiazepin
Håller med, den ångestdämpande effekten är mycket bra på zoplikon. Dock är halveringstiden kortare på Zoplikon än på Alprazolam, så det verkar konstigt att det håller längre för dig. Annars är det lätt att äta upp en hel karta med zoplikon när man är småflöddrad.
Citera
2010-09-29, 10:53
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ta Stillisarna istället då?

Förresten, hur bra är Zoplikon att stoppa tex. snetrippar med? Att avbryta trippar helt enkelt.

Se till och ha några Zyprexa när du trippar, är jävligt bra när man inte vill längre.
Citera
2010-09-29, 11:11
Bannlyst
2.Vart får man tag på dessa ?

(A) Man får det utskrivet av läkare, alternativt får det utav vänner eller har en kran som säljer sådana tabletter, man kan även försöka nå dessa genom illegal väg från så kallade nätapotek. ( www.Drugbuyers.com är kanske att rekomendera ? )

Hur stor skillnad är det att få en riktig bensodiazepin utskriven mot en benso-analog?
Citera
2010-09-29, 11:31
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Hur stor skillnad är det att få en riktig bensodiazepin utskriven mot en benso-analog?
Det är svårare att få riktig benzo utskrivet än analoger, skulle jag tro. Iallafall överlag. Finns ju inga Analoger som används mot ångest, i Sverige iallafall. Och det är betydligt lättare att få tex. Imovane utskrivet än benzo som sömnmedicin (Flunitrazepam, Triazolam, Nitrazepam, Midazolam).
Citera
2010-09-29, 11:43
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Se till och ha några Zyprexa när du trippar, är jävligt bra när man inte vill längre.
Tack för tipset, har dock ej tillgång till Zyprexa. Ponera att jag snetrippar på en mindre dos MDMA, kan jag avbryta trippen helt, tom. somna om jag tar ett gäng Imovane? Ingen tolerans på något av preparaten.
Citera
2010-09-29, 12:08
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Tack för tipset, har dock ej tillgång till Zyprexa. Ponera att jag snetrippar på en mindre dos MDMA, kan jag avbryta trippen helt, tom. somna om jag tar ett gäng Imovane? Ingen tolerans på något av preparaten.

Men du kanske känner någon som har Zyprexa utskrivet? Brukar inte vara så svåra att få tag på, annars skulle jag rekommendera benzo istället för Imovane. Men det kanske funkar med Imo om man får en "mild" snetripp men annars så skulle jag peta imej massa benzo & några Zyprexa.
Citera
2010-09-29, 12:18
Bannlyst
Citat:
Det är svårare att få riktig benzo utskrivet än analoger, skulle jag tro. Iallafall överlag. Finns ju inga Analoger som används mot ångest, i Sverige iallafall. Och det är betydligt lättare att få tex. Imovane utskrivet än benzo som sömnmedicin (Flunitrazepam, Triazolam, Nitrazepam, Midazolam).

Jo det vet jag att det är svårare, men lite konstigt ändå att så många får zopiclone/imovane/stilnoct osv utskrivet relativt lätt jämförelsevis med riktiga bensodiazepiner. Tycker zopiclone nästan är identisk med benso, tom bättre än vissa 'riktiga' bensodiazepiner
Citera
2010-09-29, 12:28
Medlem
atishpares avatar
Är det bara jag som kan bli väldigt kåt efter jag tagit några zopiklon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in