2010-01-07, 14:59
Medlem
Zopicas avatar
"Zopiklon Mylan är ett sömnmedel som påverkar de centra i hjärnan som gör att vi kan sova. Tabletten verkar vanligen inom 30 minuter och lämnar kroppen relativt snabbt, varför det är liten risk att man känner sig dåsig dagen efter man tagit tabletten.

Stilnoct är ett snabbverkande sömnmedel. Den tid du sover blir längre och risken för att du vaknar upp under natten minskar."

Tror att Stilnoct verkar längre.

Själv föredrar jag Zopiklon. Blir mycket skönare av dem.
Citera
2010-01-07, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
"Zopiklon Mylan är ett sömnmedel som påverkar de centra i hjärnan som gör att vi kan sova. Tabletten verkar vanligen inom 30 minuter och lämnar kroppen relativt snabbt, varför det är liten risk att man känner sig dåsig dagen efter man tagit tabletten.

Stilnoct är ett snabbverkande sömnmedel. Den tid du sover blir längre och risken för att du vaknar upp under natten minskar."

Tror att Stilnoct verkar längre.

Själv föredrar jag Zopiklon. Blir mycket skönare av dem.

Stilnoct verkar INTE längre... Och så va det med det.

mvh
Citera
2010-01-07, 15:55
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578

mvh
Det tycker inte jag heller.
Citera
2010-01-07, 17:22
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto407578

mvh

Inte?
En kompis till mig har testat båda sorterna och sa att Zolpen verkade längre.
Kanske är individuellt då?

Jag vet inte själv, har bara testat Zolp en gång för flera år sen och kommer inte ihåg hur jag sov på den. Vet bara att jag föredrar Zopiklon.
Citera
2010-01-07, 17:42
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopica
Inte?
En kompis till mig har testat båda sorterna och sa att Zolpen verkade längre.
Kanske är individuellt då?

Jag vet inte själv, har bara testat Zolp en gång för flera år sen och kommer inte ihåg hur jag sov på den. Vet bara att jag föredrar Zopiklon.
Skulle tro att det är hemskt individuellt. Precis som tycket för ruset!

Men det är rätt av dig. Zopiklon är det bästa. Jag ville byta det mot Zolpidem bara för att jag har hört att det är så mycket bättre. Sagt och gjort! Har aldrig varit så besviken i hela mitt liv. Så då fick jag byta tillbaka till Zopiklon igen, efter ett tag. Dessutom fick jag då 7,5 mg istället för 5 mg. Dom frågade bara vilken dos jag brukade ha innan, jag svarade 7,5 och de trodde mig! Suckers!
Citera
2010-01-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Skulle tro att det är hemskt individuellt. Precis som tycket för ruset!

Men det är rätt av dig. Zopiklon är det bästa. Jag ville byta det mot Zolpidem bara för att jag har hört att det är så mycket bättre. Sagt och gjort! Har aldrig varit så besviken i hela mitt liv. Så då fick jag byta tillbaka till Zopiklon igen, efter ett tag. Dessutom fick jag då 7,5 mg istället för 5 mg. Dom frågade bara vilken dos jag brukade ha innan, jag svarade 7,5 och de trodde mig! Suckers!
Zopiklon har längre halveringstid än Zolpidem, nämligen 6-8timmar medans zolpidemshalverings tid ligger på 2,4 timmar, vill du va någorlunda klar i skallen på morgonen kör du alltså på Zolpidem.
Senast redigerad av Jalapan 2010-01-07 kl. 17:50.
Citera
2010-01-07, 17:55
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jalapan
Zopiklon har längre halveringstid än Zolpidem, nämligen 6-8timmar medans zolpidemshalverings tid ligger på 2,4 timmar, vill du va någorlunda klar i skallen på morgonen kör du alltså på Zolpidem.
Jag har väl aldrig sagt att Zolpidem går ur fortare än Zopiklon?
Citera
2010-01-07, 20:58
Medlem
BangoBongs avatar
En näve av de där små filurerna resulterade i 15 timmars sömn för att sedan vakna upp utan att känna sig det minsta utvilad. Skitpiller!
Citera
2010-01-07, 22:51
Medlem
Morfars vredes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangoBong
En näve av de där små filurerna resulterade i 15 timmars sömn för att sedan vakna upp utan att känna sig det minsta utvilad. Skitpiller!
Man ska väl egentligen inte ta en näve. Jag kan då inte somna om jag tar för mycket Stilnoct/Imovane. Om jag är vaken och flummar på det först då det vill säga.
Citera
2010-01-07, 23:25
Medlem
Zopicas avatar
Jag sover jättebra på Zopiklon, trots att jag tar det dagtid oxå.
Känner mig dessutom utvilad dagen efter. Har väldigt svårt att somna
och är jäkligt glad att Zopiklon finns.
Citera
2010-01-07, 23:27
Medlem
Zopicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangoBong

Varför tog du en hel näve och var det Zopiklon eller Zolpidem?
Citera
2010-01-08, 14:01
Medlem
Lång tråd så frågan kanske redan är uppe nånstans....

Jag har Imovane och ca 10 st 10 mg Valium.

Hur tycker ni jag skall dosera?

Mina Valium är "HK" som ingen verkar veta om dom är Tjeckiska eller Thailand.

Tog 3 st st igår blev bensad och go, tyckte sen det behövdes påfyllning så tog 1 ½ till. 1-2 timmar efter första intag bara dog det fullständigt och blev snarare nerjobbad. En tanke på vad felet var här?

Har ätit olika bens i livet vid många tillfällen. Aldrig under längre tid dock. Max nån vecka i streck.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in