2013-10-07, 22:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
tog 7.5mg imovane o kunde inte sova. gick ut på promenad istället fan vad jag vinglade. är detta vanligt fenomen?

mvh

Ja, det är vanligt. Ganska vinglig själv nu efter 10 mg zopiklon fan vad gött jag mår!
Citera
2013-10-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag tycker i och för sig att alla droger skall vara lagliga och receptfria, men zolpidem på Konsum låter trevligt. Zolpidemtuggummin som någon sa, det kanske till och med var du(?), vore något.
Zolpidemtuggummin ja. Det är min idé. Eller vad sägs om zolpidemte?
Jag vill ha fri till gång till barbiturater, klorhydrater och bensodiazeiner också.
Sen skulle jag lägga upp ett enormt lager som räckte resten av livet.
Citera
2013-10-08, 14:24
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Hejsan alla goa gubbar!

Finns det något sätt att gå till väga för att minska den bittra "järnsmaken" som infinner sig i munnen dagen efter att man tagit zopiklon?
Värt att nämna är att jag ej använder det i russyfte, tar bara en 7,5:a för att kunna somna.

Tacksam för svar.
Citera
2013-10-08, 15:03
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Hejsan alla goa gubbar!

Finns det något sätt att gå till väga för att minska den bittra "järnsmaken" som infinner sig i munnen dagen efter att man tagit zopiklon?
Värt att nämna är att jag ej använder det i russyfte, tar bara en 7,5:a för att kunna somna.

Tacksam för svar.

Kaffe och snus är mitt tips. Det distraherar och döljer smaken väldigt bra.
Citera
2013-10-08, 18:54
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag tar det inte därför att jag är narkoman utan därför att jag inte kan sova utan dem.
Jag vill kunna köpa zolpidem receptfritt i Konsum.

Bara för att du personligen vill kunna köpa det på ica för att slippa gå in på apoteket eller prata med en läkare om att du har allvarliga sömnproblem kan du väl inte på allvar mena att det borde säljas receptfritt på ica?

Inte för att jag hade hafr något emot att kunna handla morfin, xanor etc på ica.
Citera
2013-10-08, 19:21
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Jag har aldrig prövat att tugga mina imovane, kan du beskriva mer hur du gör? Använder du framtänderna eller hörntänderna? Tuggar du bara sönder dom en gång eller pulveriserar du dom i käften?

Sen den viktigaste frågan, hur hanterar du den vidriga smaken?

Tuggar 2-3 gånger med framtänderna, så delar bara ett par gånger, behövs inte finmalas

Citat:
Märkte i går att om man röker hasch försvinner det.

Har jag tagit höga doser zolpidem kan jag spy som själva fan. Snurrar väl för mycket.

Det skulle jag också vilja veta! Smälte en under tungan för ganska länge sedan, det var något av det äckligaste jag gjort.

Förresten så förlorade en av mina bästa vänner sin Imovaneoskuld i går, fy fan vad väck han var. Sedan rökte vi ganska rejält med hasch, perfekt blandning!

Edit: stavfel.
Första gången man tog imovane, underbar upplevelse

Det smakar starkare än de flesta mediciner det kan jag hålla med om, men så vidrigt är det inte. Sköljer ner det direkt efter tuggning.
Den metallsmak som uppkommer och sitter i hela dagen efter om man överdoserar är därimot riktigt vidrig.
Kan lätt blandas ihop med metallsmaken som man känner i munnen när man tugger, men det är inte samma då den endast är lokal och snabbt övergående.
Citera
2013-10-08, 21:37
Medlem
Citat:
Det är ganska vanligt att man tycker att man inte känner någonting på stillisar.

Visst vet jag det, men det här var alltså flera timmar efter att stilnocten har gått ut, jag är alltså helt säker på att jag inte blev det minsta påverkad av 5 starköl, blev inte pissnödig eller någonting, kände inte av någon berusning alls, sen kom allt upp bara, helt ologiskt
Citera
2013-10-08, 21:53
Medlem
PowerDaltons avatar
Citat:
Hur fan får nu tag i zolpidem så att nu kan ta det i så höga doser? Min läkare är oerhört restriktiv med det. Jag tycker att det är den perfekta sömntabletten. Borde finnas att köpa receptfritt överallt. Men någåt knark är det verkligen inte.
Dem flesta som har det på recept och kan käka höga doser ränner hos flera läkare
Vissa har tur med sina läkare att dem inte kollar online i receptregistret vad patienten har för övriga preparat från andra läkare och vissa går till läkare som inte är direkt uppkopplade och skriver ut pappers recept

När man käkar läkemedel så bör man ju försöka få så bra effekt vid så låg dos som möjligt.
Att öka dosen och därmed sin tolerans nivå gör att normala doser saknar effekt och man får jaga dem små pillren hehehe.
Citera
2013-10-09, 00:02
Medlem
Punklivs avatar
Fan vad skönt att ta lite zopiklon när man är förkyld och lite småfebrig, känner mig helt frisk! Varför är det så?
Citera
2013-10-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerDalton
Dem flesta som har det på recept och kan käka höga doser ränner hos flera läkare
Vissa har tur med sina läkare att dem inte kollar online i receptregistret vad patienten har för övriga preparat från andra läkare och vissa går till läkare som inte är direkt uppkopplade och skriver ut pappers recept

När man käkar läkemedel så bör man ju försöka få så bra effekt vid så låg dos som möjligt.
Att öka dosen och därmed sin tolerans nivå gör att normala doser saknar effekt och man får jaga dem små pillren hehehe.
Jag bor i Stockholmsområdet, och åtminstone inom Stockholms läns landsting finns det väl ett centralt register som varnar läkaren om en patient har fått en medicin utskriven av en annan doktor inom samma landsting? Det är preussisk ordning här i Stockholm.
Citera
2013-10-09, 00:41
Medlem
Stilnoct <3 Imovane <3 är kär i dessa piller. Stilnoct för flumm och Imovane för ångest. Men just nu till natten äre stilnoct som gäller, slår in hårt på en gång as skönt
Citera
2013-10-09, 09:09
Medlem
PowerDaltons avatar
Citat:
Jag bor i Stockholmsområdet, och åtminstone inom Stockholms läns landsting finns det väl ett centralt register som varnar läkaren om en patient har fått en medicin utskriven av en annan doktor inom samma landsting? Det är preussisk ordning här i Stockholm.
Nope
Läkaren måste be om din tillåtelse att se i din recept lista vad du fått av andra läkare.
Går du till vanligt landsting och vårdcentraler så antecknar dom i din journal Online givetvis så när du besöker en annan vårdcentral så börjar dem med o öppna din journal och ser var du senast var och vad dem skrev för recept.
Däremot kommer vårdcentraler inte in i psykos/psykvårdens journal anteckningar så dom kan inte se vad du fått där utan att be om ditt tillstånd att kolla recept listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in