2013-07-03, 20:37
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor-inte
Tror ni att det skulle kunna ge negativa konsekvenser om man säger till läkaren att man varit tvungen att ta zopiklon på dagen p.g.a panikångest?
Hur restriktiva är läkarna med denna substans? Skulle man kunna be om doshöjning (från 5 till 7.5) på telefon utan problem tror ni? Jag somnar inte på en 5mg.

Snabba svar uppskattas alltid!
Tack
Säg att du inte somnar på din ordinerade dos. Men säg INTE att du tar mer än din ordinerade dos och mot ångest. Från ingenstans kan de ta bort din benso/Z-analoger.
Citera
2013-07-03, 21:44
Medlem
Tack för edra svar!
Citera
2013-07-03, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xaadee
1 påse kobbarbergs cider 7.0% - Check
Ett par Imovane 7,5 & 5mg - Check
100mg Medikinet - Check

Ännu en dag på behandling vilket skämt.....Men är det sommar så är det!

EDIT* En grogg och 8mg sub på det också nu mår man som en kung!
Citera
2013-07-03, 22:09
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaadee
EDIT* En grogg och 8mg sub på det också nu mår man som en kung!

Det låter som att någon lever livet!
Citera
2013-07-03, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Det låter som att någon lever livet!
Jo tack nu lever jag verkligen livet. Mår kanoners kanon! Mitt ute i skogen närmsta granne 4 km. Skall lägga över lite go musik på mp3 och slänga mig i sängen med musik i öronen klia mig i ansiktet och nodda hela natten nu! Bättre kan det inte bli just nu
Citera
2013-07-03, 22:59
Medlem
mannyknows2s avatar
Zolpidem e grymt bra tycker jag ,ända som e jobbigt när man käkat ett par år o höjt dosen är den korta halverings tiden samt att man mår skit så fort dom tar slut i ca 2 veckor i mitt fall...men bästa sömn tablett ,bortsett från flunitrazepam
Citera
2013-07-03, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannyknows2
Zolpidem e grymt bra tycker jag ,ända som e jobbigt när man käkat ett par år o höjt dosen är den korta halverings tiden samt att man mår skit så fort dom tar slut i ca 2 veckor i mitt fall...men bästa sömn tablett ,bortsett från flunitrazepam

Vad är skillnaden mellan Zolpidem ratiopharm 5 mg (Teva)
och Zolpidem 5 mg(Actavis)

Fick utskrivet Zolpidem ratiopharm och mådde fruktansvärt dåligt av den. Svettades kopiösa mängder
och fick enorma krypningar i hela kroppen. Jag tog bara 1 men somnade inte. Jag säger bara: ALDRIG MER!

Jag tar Imovane till natten och ville sluta med dessa och hitta några som är bättre, så doktorn
skrev ut Zolpidem ratiopharm. Jag tar inte Imovane för att få något rus el. så, utan för att
kunna somna. F.ö så använder jag inga droger alls, inte ens alkohol.
Citera
2013-07-04, 02:21
Medlem
Fushigidanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Vad är skillnaden mellan Zolpidem ratiopharm 5 mg (Teva)
och Zolpidem 5 mg(Actavis)

Fick utskrivet Zolpidem ratiopharm och mådde fruktansvärt dåligt av den. Svettades kopiösa mängder
och fick enorma krypningar i hela kroppen. Jag tog bara 1 men somnade inte. Jag säger bara: ALDRIG MER!

Jag tar Imovane till natten och ville sluta med dessa och hitta några som är bättre, så doktorn
skrev ut Zolpidem ratiopharm. Jag tar inte Imovane för att få något rus el. så, utan för att
kunna somna. F.ö så använder jag inga droger alls, inte ens alkohol.

Enda skillnaden är vilken tillverka som producerat tabletterna. Det är samma aktiva substans.
Citera
2013-07-04, 07:30
Medlem
Hashcracks avatar
Jag tycker Imovane är en av de bästa ångestmedicinerna. Bland mina tre absoluta favorit-bensos. Eller lätt topp fem. De är så underbara att ta på dagtid mot ångest. Fan, har jag kraftig ångest eller känner att jag är på väg att få det så fungerar fan 15 mg Imovane bättre än 1 mg Xanor, eller kanske t.o.m. 1,5 mg Xanor. Helt underbara. Toleransökningen är inte lika kraftig som på andra bensodiazepiner, och man mår inte alls lika dåligt om man går på dem dagligen i säg två veckor (snitt 2-4 st 7,5 mg om dagen) och sedan klipper tvärt, jämfört med om man hade kört Xanor eller säg Ikto i hyfsade dagliga doser två veckor och sedan slutat cold turkey.

Får 30 st var tredje vecka nu. Förr var det varannan. Men det duger gott. Köper även svart Imo precis som med den övriga bensos jag tar (har numera enbart Imovane på recept). Men för att enbart sova kan jag ta Stilnoct. De fungerar de bra för. Ta 15-20 mg och lägga sig direkt. Men man blir ju så väck på dem när man tar dem på dagen och är vaken, om man nu inte tar små mängder. Visst, en 10-20 mg Stilnoct kan göra mig lite ångestfri, men det släpper ju efter en och en halv timme. Imovane håller i fem timmar. Imovane är mer ångestdämpande och har mkt mer välmående än Stilnoct. Plus att jag tycker att toleransökningen inte är särskilt påtaglig. Tar max tre om dagen (om man t.ex. vill vara ångestfri hela dagen så får man fylla på med en ny efter fem timmar. Fast en-två räcker oftast, iaf i en vecka. Sen får man öka lite.

Imovane; Topp fem bästa medsen all time, och jag är morfinmissbrukare utav in i helvete (väntar på subprogrammet), så jag älskar många tabs ja fy fan morfin meda, hellre sånt än horse alla da'r.

Ursäkta om det blev mkt text, men ville bara hylla Imovane. Är för väck för att förstå om jag ens skrivit ordentligt. Har börjat gilla FM1orna igen på sistone. Inte bra egentligen. De är så goda. Har varit vaken två dygn på tjack och landar med att ta fem FM1or på en gång, med medeltolerans. Slog som satan. Plus röka och sub... Men iaf Imovane är fan så mkt bättre än de flesta bensos. Som sagt, kanske topp tre bästa men lätt topp fem iaf.
Senast redigerad av Hashcrack 2013-07-04 kl. 07:48.
Citera
2013-07-04, 07:53
Medlem
Hashcracks avatar
Jag vet inte vad folk betalar svart. Förr köpte jag ibland en karta för 150 kr. Numera, som i dag, ska jag hämta ett nytt 30-pack av en för 400 kr. Är det dyrt/billigt? Vad betalar ni svart för Imo? Och är Stilnoct ens värda något på gatan? Brukar kunna fixa fram många såna gratis men bara använt själv då, men säljer hellre, iaf det mesta. Bara spara några tior för att ha i reserv om man inte kan sova. Vad kostar en 10 mg Stilnoct på gatan? Vill veta hur mkt jag kan ta för dem. Nu blev det många frågor på en gång dock.
Citera
2013-07-04, 08:13
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashcrack
Jag vet inte vad folk betalar svart. Förr köpte jag ibland en karta för 150 kr. Numera, som i dag, ska jag hämta ett nytt 30-pack av en för 400 kr. Är det dyrt/billigt? Vad betalar ni svart för Imo? Och är Stilnoct ens värda något på gatan? Brukar kunna fixa fram många såna gratis men bara använt själv då, men säljer hellre, iaf det mesta. Bara spara några tior för att ha i reserv om man inte kan sova. Vad kostar en 10 mg Stilnoct på gatan? Vill veta hur mkt jag kan ta för dem. Nu blev det många frågor på en gång dock.
Beror på var du bor, 400 för ett 30-pack låter billigt i mina öron. Nocten kan du lätt sälja, en av anledningarna till att de är såpass dyra är att de inte syns på piss.
Citera
2013-07-04, 08:20
Medlem
Tycker jag är värd att bli lite mysig efter veckor av absistens från xanor. Helt galna piller imo. Nu utvecklade jag förvisso tolerans mot xanor men vågar nästan säga att jag föredrar imovane före xanor. Har tagit upp emot 6mg xanor och blandat med vodka, slocknar endast. Blandar jag med imovane däremot så blir allt helt plötsligt mycket roligare, sova är det sista man vill. Ska mysa lite nu med imovane + skräckfilmsmaraton för att vända tillbaka dygnet.

Postar för att jag har en fråga egentligen. Min läkare verkar skriva ut oändligt med piller, jag planerar inte att bli beroende av skiten igen men det är ju det bästa man kan ha vid behov. Hur länge tar det innan imovane och xanor förlorar effekten("bäst före datum" menar jag då), de kan väl bli gamla? Och nej, jag planerar inte att sälja något. Känns bara dumt att sluta förnya receptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in