Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-18, 22:49
Medlem
sara.nillsons avatar
Ni som käkar stilnoct (zolpidem)

Föredrar ni original märket eller hexal, sandoz osv?? Jag har alltid gillat sandoz. Fick dock actavis sista gången och det var riktigt jävla dåligt.

vad har ni för erfarenheter?
Citera
2012-12-18, 22:56
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Ni som käkar stilnoct (zolpidem)

Föredrar ni original märket eller hexal, sandoz osv?? Jag har alltid gillat sandoz. Fick dock actavis sista gången och det var riktigt jävla dåligt.

vad har ni för erfarenheter?

Får olika varje gång, föredrar mylan, sandoz eller hexal.

Rathiopharm tycker jag är sämre.

Fick bekräftat av apototeksturken att rathiopharm löser sig lite långsammare än övriga och därför inte "slår" lika hårt, något som iofs kan vara både bra och "dåligt".

Om han ljög vet jag inte men har upplevt dem som långsammare själv.

Mvh
Citera
2012-12-19, 00:01
Medlem
Dduuuuudes avatar
Fick en imovane förut (ingen aning om mg eller märke), aldrig testat imovane förut, och vill sova som en stock inatt (inte ute efter att flumma), och har en liten knatch brunt, hur blir effekten om jag röker en holk till den?
Mer trött? Ingen skillnad? Skum i skallen?
Citera
2012-12-19, 00:50
Medlem
var hos läkaren idag och bytte ut Zopiklon Mylan 7,5 mg mot Stilnoct 10 mg,va det en bra ide ni som har testat dom förut? Har ingen erarenhet av insomningstabletter tagit 2st Zopiklon för ca 20 min sen men känner mig inte trött.
Citera
2012-12-19, 00:55
Medlem
LordChesterfields avatar
Tog först en 7,5 mg Imovane, träffade en kompis och gick till en bar där vi drar två eller tre öl. Under tiden tog jag en till 7,5mg och nu är jag hemma. Har fyra stycken folköl hemma som jag inte druckit än. Vad brukar ni hittapå när ni sitter hemma och käkar lite imovane? Förslag på sköna aktiviteter sökes. Brukar det vara skönt att chilla framfören film elle rrrr vad gör ni n'r ni lyckets få ritkigt softa rus på imovane? Birde jag dricka de fyra folkölen också eller? Mår så jävla bra just nu men nvill bara hitta på någonting så förslag sökes på bra syssesättnignar kan man säga..

Sorry om allt blir helt oläsligt/obegripligt men ni kan säkert fatta osv
Citera
2012-12-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omerta
var hos läkaren idag och bytte ut Zopiklon Mylan 7,5 mg mot Stilnoct 10 mg,va det en bra ide ni som har testat dom förut? Har ingen erarenhet av insomningstabletter tagit 2st Zopiklon för ca 20 min sen men känner mig inte trött.
stillisar är grymma för mig. somnar skitbra och sover gudalikt.
att punda på skiten är underbart...och vidrigt.
Citera
2012-12-19, 01:05
Medlem
ok ska testa dom och se om man kan sova. mvh
Citera
2012-12-19, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordChesterfield
Tog först en 7,5 mg Imovane, träffade en kompis och gick till en bar där vi drar två eller tre öl. Under tiden tog jag en till 7,5mg och nu är jag hemma. Har fyra stycken folköl hemma som jag inte druckit än. Vad brukar ni hittapå när ni sitter hemma och käkar lite imovane? Förslag på sköna aktiviteter sökes. Brukar det vara skönt att chilla framfören film elle rrrr vad gör ni n'r ni lyckets få ritkigt softa rus på imovane? Birde jag dricka de fyra folkölen också eller? Mår så jävla bra just nu men nvill bara hitta på någonting så förslag sökes på bra syssesättnignar kan man säga..

Sorry om allt blir helt oläsligt/obegripligt men ni kan säkert fatta osv
Somna-vakna upp-fortsätta. Hur kul brukar du ha om nätterna annars?

Kan rekommendera "natural born killers" som filmtips, bensomonstret kryper ur skinnet på dig av den.

Jag brukade sitta i webcam-chat när jag käkade zolpidem, alltid kul att se sig själv!
Testa raka dina lemmar. (testade, har rätt schysta ärr kvar.)
Citera
2012-12-19, 01:17
Medlem
LordChesterfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Somna-vakna upp-fortsätta. Hur kul brukar du ha om nätterna annars?

Kan rekommendera "natural born killers" som filmtips, bensomonstret kryper ur skinnet på dig av den.

Jag brukade sitta i webcam-chat när jag käkade zolpidem, alltid kul att se sig själv!
Testa raka dina lemmar. (testade, har rätt schysta ärr kvar.)

Haha nä brukar inte ha så kul om nätterna annars men i det stadiet jag är i nu vill jag bara göra nånting. vill bara hur andra brukar sysselsätta sig när de sitter och mår jävligt bra på imovan. Hha okej ska kolla den filmen
Citera
2012-12-19, 03:33
Medlem
Dduuuuudes avatar
käkade 1 imovane för ett par timmar sen, ingen aning om mg och märke (bara 1 tablett), var ute efter sömn, inte flumm, anyways, nu känner jag mig sjukt skum, varm i kroppen likt feber, rensad i näsan likt en lina tjack, och känner mig lite lugn, har bara tagit diazepam, etizolam (fett missbruk tidigare), sobril nångång, men aldrig imovane.
Snubben jag fick denna av käkar SSRI och nån circadin oxå, kan han mixat upp och gett mig fel eller är jag bara "flummig"? (får inte tag i han)
kände mig även illamående första timman jag fick i mig den
tacksam för hjälp.
Citera
2012-12-19, 03:55
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dduuuuude
käkade 1 imovane för ett par timmar sen, ingen aning om mg och märke (bara 1 tablett), var ute efter sömn, inte flumm, anyways, nu känner jag mig sjukt skum, varm i kroppen likt feber, rensad i näsan likt en lina tjack, och känner mig lite lugn, har bara tagit diazepam, etizolam (fett missbruk tidigare), sobril nångång, men aldrig imovane.
Snubben jag fick denna av käkar SSRI och nån circadin oxå, kan han mixat upp och gett mig fel eller är jag bara "flummig"? (får inte tag i han)
kände mig även illamående första timman jag fick i mig den
tacksam för hjälp.

Slappna av och sov du har inget att oroa dig för så länge det inte visar sig att du är uberallergiskt (föga troligt)

Mvh
Citera
2012-12-19, 04:00
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omerta

Zopiclon är inte i närheten så kraftiga på just insomningsfronten.

Zopiclon är mer soft och har längre halveringstid.

Zolpidem är en ren och skär insomningstablett och missar du tåget med jan blund utan tolerans så...

Om jag är trött och håller mig vaken på 1 stilnoct trippar jag rätt hårt.

Zolpidem och zopiklon har korstolerans med alkohol och benzodiazepiner så är du alkoholist eller flöddertorsk är det mindre troligt att du får dig en tripp.

Cirkuspiller
Senast redigerad av unleash82 2012-12-19 kl. 04:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in