2009-09-03, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frukostera
Vad tycker du om zopiklon då?
Inte alls min substans även om de skall ligga nära varann. Zolpidem slår på hårt o fort ,det gillar jag.

Zoplicone kommer mer smygande o i mjukare takt. dessutom kan jag aldrig däcka mig med dessa som jag kan med zolpidemen.
samt att det smakar skit o man e seg hela dan typ på zoplicone.....iallafall för mig...

Så Zolpidem all the way
Citera
2009-09-06, 00:51
Bannlyst
Finns det någon som har dött av Imovane?/zopiklon

något känt fall? har hört någon säga att det stod "någonstans på internet" att någon dog av en "Imovane överdos", minns inte vem "Någon" var men någonting säger mig att "någon" kanske inte riktigt vet vad han pratar om ... eller...?
Citera
2009-09-06, 02:15
Medlem
sthlmnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memeri
något känt fall? har hört någon säga att det stod "någonstans på internet" att någon dog av en "Imovane överdos", minns inte vem "Någon" var men någonting säger mig att "någon" kanske inte riktigt vet vad han pratar om ... eller...?

Dude, duuude! Jag må vara smått påverkad av zolpidem, men du behöver inte använda så mycket citationstecken :]

Det kanske går vid extremt höga doser eller om man är känslig på grund av sjukdom, men det mest troliga är i kombination med andra droger (vanligen alkohol i stora mängder) Zopiklon är rätt så säkert annars som läkemedel, om man får i sig många.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zopiclone#Overdose

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...58&DocTypeID=3 Se avsnittet "Överdosering"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9068198 notera att mannen var sjuk och gammal.

Normal dos är 7,5 mg som kan dubblas till 15 mg i svåra fall (om läkaren föreslår och ordinerar, självklart) Högre än så har säkert förekommit men är nog inte så vanligt.
Citera
2009-09-06, 02:46
Bannlyst
helvetet vilken ångest, kommer ihåg lite fläckvis, vad fan har hänt? Jag har anmält ett inbrott, skickat massor av sms man inte fattar nåt av, ring till sjukan, möblerat om, har kylen full med öl som inte fanns där tidigare, ja listan kan göras längre. tog dubbel dos och gick och la mig för att somna
Citera
2009-09-06, 04:17
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliiin
helvetet vilken ångest, kommer ihåg lite fläckvis, vad fan har hänt? Jag har anmält ett inbrott, skickat massor av sms man inte fattar nåt av, ring till sjukan, möblerat om, har kylen full med öl som inte fanns där tidigare, ja listan kan göras längre. tog dubbel dos och gick och la mig för att somna
Det är en av bieffekterna på både Zopiklon och Zolpidem. Jag gissar på att du inte somnade av sömnpillrena och var uttråkad vilket resulterade i att du for och gjorde en massa saker som du inte kommer ihåg. Får man fråga hur mycket dubbel dos är, 20mg? Isf måste du ha ätit mycket mer om du har så grova minnesluckor.
Citera
2009-09-06, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Det är en av bieffekterna på både Zopiklon och Zolpidem. Jag gissar på att du inte somnade av sömnpillrena och var uttråkad vilket resulterade i att du for och gjorde en massa saker som du inte kommer ihåg. Får man fråga hur mycket dubbel dos är, 20mg? Isf måste du ha ätit mycket mer om du har så grova minnesluckor.

Jag tog 20 mg inne på toan och gick och la mig, funkade inte så tog lite till. Såg på tv ett tag, 50-80 min (kanske). Sen bjöd jag några polare mitt upp i allt, toadörren var låst och det var några där inne. Vet inte. Hela lägenheten var ommöblerad (inte trashad). Har letat hela dagen nu efter förpackningen och "kartorna" men de är borta. Kommer ihåg att jag var hos någon, att jag pratade med några grannar om ev.inbrott och att jag pratade med polisen.

Ingen polis dök upp trots jag väntade i evigheter ute vid trappuppgången. Kommer även ihåg att jag prejade med bilen och däckade. Har inte hittat en enda repa på bilen nu i efterhand. Vet inte riktigt vad som är dröm och verklighet, påminner lite om phenezapam, fast nu kommer jag ihåg en del nu. Dock vet jag inte vad som är dröm eller verklighet.

Edit: Vet även att jag hade en tröja på mig som ligger fint ihopvikt längst inne i garderoben just nu, wtf
Senast redigerad av Eliiin 2009-09-06 kl. 04:47.
Citera
2009-09-06, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmnight
Dude, duuude! Jag må vara smått påverkad av zolpidem, men du behöver inte använda så mycket citationstecken :]

Det kanske går vid extremt höga doser eller om man är känslig på grund av sjukdom, men det mest troliga är i kombination med andra droger (vanligen alkohol i stora mängder) Zopiklon är rätt så säkert annars som läkemedel, om man får i sig många.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zopiclone#Overdose

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...58&DocTypeID=3 Se avsnittet "Överdosering"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9068198 notera att mannen var sjuk och gammal.

Normal dos är 7,5 mg som kan dubblas till 15 mg i svåra fall (om läkaren föreslår och ordinerar, självklart) Högre än så har säkert förekommit men är nog inte så vanligt.

Ok men finns det en risk för mig på 80kg(man) att dö av 10st, eller råka illa ut för något? dvs 75mg. Det verkar som att det knappt är farligt utan alkohol.

"90 mg could represent a minimum lethal zopiclone dose." stod det i din sita länk bla
Citera
2009-09-06, 13:03
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ok men finns det en risk för mig på 80kg(man) att dö av 10st, eller råka illa ut för något? dvs 75mg. Det verkar som att det knappt är farligt utan alkohol.

"90 mg could represent a minimum lethal zopiclone dose." stod det i din sita länk bla

Nej det är verkligen inte dödligt på den lilla dosen.
Citera
2009-09-06, 17:08
Medlem
Herr Kantarells avatar
Jag känner varje kväll ett starkt sug att ta zolpidem som för att bedöva själen, men varje morgon önskar jag att jag inte hade tagit något. Nu behöver jag 50 mg för att ens känna av dem. Tar jag ingen så känns det som om jag sugs ner i ett hål och håller på att dö när jag håller på att somna. Det är så värdelöst, ändå köper jag nya hela tiden.
Vaknar upp med Firefox fullt av BBW (feta kvinnor)-porr, tömt spritskåp, konstiga brända maträtter, suddiga minnen av pinsamma konversationer som verkar helt sjuka i nykterhetens brännande ljus.

Hatar de små jävla pillren, men jag älskar ändå att varje kväll sjunka bort och känna all ångest och spänning släppa, och bli helt obrydd av omvärlden och helst till slut somna in.

Känns så lågt och pinsamt att inte ha kontroll på sig själv. Jag har i vissa perioder i livet varit fast i andra droger, (alkohol först, sen oxy, sen kodein) men utöver att de kostat mig pengar att inhandla har de drogerna inte gjort att jag fungerat sämre i mitt liv, men zolpidem bara förstör allt. Jävla skitpiller jag älskar dem jag hatar dem jag älskar dem.
Citera
2009-09-06, 18:48
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Känns så lågt och pinsamt att inte ha kontroll på sig själv. Jag har i vissa perioder i livet varit fast i andra droger, (alkohol först, sen oxy, sen kodein) men utöver att de kostat mig pengar att inhandla har de drogerna inte gjort att jag fungerat sämre i mitt liv, men zolpidem bara förstör allt. Jävla skitpiller jag älskar dem jag hatar dem jag älskar dem.

Du måste nå botten innan du lyckas slita dig från dom. Och tro mig, förr eller senare gör vi alla Den Stora Buklandningen med zolpidem. Ett tips är att gå över till zopiklon om du vill a samma ångestdämpande effekt utan att bli knäpp. Jag kan dessutom blanda zopiklon med alkohol utan några som helst problem, två imovane är en riktig partybooster även om så lite som två piller ger en märkbar påverkan på ens kognitiva förmåga.

Edit: en annan fördel är rent ekonomisk. Köper jag stilnoct (utan recept dvs) så smäller jag minst en karta om dagen. Senast försvann stilnoct för 450 spänn på en kväll, men då får jag erkänna att det finns en viss risk att jag typ gömt piller nånstans i lägenheten eller liknande. Har letat som ett svin utan att hitta varken piller eller tomma kartor dock, så fan vet vad som hänt.
Senast redigerad av Buffeln 2009-09-06 kl. 18:50.
Citera
2009-09-06, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej det är verkligen inte dödligt på den lilla dosen.

utan när kommer de skadligare doserna?
Citera
2009-09-06, 19:07
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
utan när kommer de skadligare doserna?

Det är inte särskilt toxikologiskt farliga piller. Det är fysiskt farligare att äta panodil tippar jag på...
Men visst, du kan nog paja din lever om du drar i dig 2000mg. Ärligt talat har jag ingen aning om var gränsen går, men den är som nämnts i vart fall väldigt hög. Det är inga självmordspiller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in