Flashback bygger pepparkakshus!
2013-02-12, 17:34
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimmjow
Hur är det med ungefär 3 år gamla Stilnoct som man fått på recept (dock utgått nu, men nu är jag i behov igen)? Kan man ta de, eller är det farligt? Tacksam för hjälp!
Inte farligt!
Citera
2013-02-13, 00:56
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Vill bara tillägga att Stilnoct & Imovane slår alla benso jag testat, njaa etizolam ligger på samma nivå.

Stesolid, iktorivil, xanor är inte samma sak, ger inte samma märkbara effekt.
Men visst de är effektiva för syftet, men ger inte samma njutning, varför är det såhär?
Citera
2013-02-13, 04:17
Medlem
mr.Karhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vill bara tillägga att Stilnoct & Imovane slår alla benso jag testat, njaa etizolam ligger på samma nivå.

Men visst de är effektiva för syftet, men ger inte samma njutning, varför är det såhär?

För att de är Z-analoger dvs inte benzodiazepiner, men dock liknande preparat med liknande effekter. Tydligen inte för dig...
Citera
2013-02-13, 04:36
Medlem
Dreamsellers avatar
Jäklar vad snabbt toleransen ökar på imovane. Om jag käkat en del på sistone och sedan byter till xanor ett tag är det korstolerans mellan dessa så som vid många opioider?
Citera
2013-02-13, 06:28
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamseller
Jäklar vad snabbt toleransen ökar på imovane. Om jag käkat en del på sistone och sedan byter till xanor ett tag är det korstolerans mellan dessa så som vid många opioider?
Viss korstolerans är det väl men inte så det stör, z-analoger har en jävla toleransökning.
Citera
2013-02-13, 10:01
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya

Undrar jag med. Min uppfattning är att det är individuellt. Du och jag tillhör de fåtal som, vid ett val av några xanor eller imovan väljer imovanen. Det är nog inte många som gör så.
Citera
2013-02-13, 10:26
Medlem
Dreijers avatar
Igår åt jag 30mg Imovane och idag, minns jag så klart inte vad jag har gjort. Men till min stora förvåning är min telefon borta. Jag har letat igenom fickor, kollat i soffan, sängen m.m. Hur fan kan man bli så bra på att gömma saker under berusning?
Citera
2013-02-13, 13:30
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Igår åt jag 30mg Imovane och idag, minns jag så klart inte vad jag har gjort. Men till min stora förvåning är min telefon borta. Jag har letat igenom fickor, kollat i soffan, sängen m.m. Hur fan kan man bli så bra på att gömma saker under berusning?

Känner igen det där! Man lägger sina saker på skit bra ställe, sen när man vaknar så fattar man inget och det ser ut som helvete inomhus.
Hoppas du hittar mobilen iaf!
Citera
2013-02-13, 14:54
Medlem
Hysteri90s avatar
Jag slängde i mig 5st 7,5mg tabletter imovane igår. Och fyllde ytterligare på med en till 7,5mg tablett.

Dock så fick jag inget rus överhuvudtaget. Det ändå som hände var att min huvudvärk försvann, och att mina ögon såg lite trötta ut.

Jag har haft uppehåll i en vecka, räckte inte det?

Jag hade sovit och ätit relativt bra under dagen.

Edit: jag har inte fått några minnesluckor heller. Jag satt vid datorn i princip 3 timmar innan jag blev förbannad för jag inte fick något rus, sen gick jag och la mig.

Bör tilläggas att jag har feber och är förkyld, kan detta påverka?
Senast redigerad av Hysteri90 2013-02-13 kl. 14:58. Anledning: Edit
Citera
2013-02-13, 15:09
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Jag slängde i mig 5st 7,5mg tabletter imovane igår. Och fyllde ytterligare på med en till 7,5mg tablett.

Dock så fick jag inget rus överhuvudtaget. Det ändå som hände var att min huvudvärk försvann, och att mina ögon såg lite trötta ut.

Jag har haft uppehåll i en vecka, räckte inte det?

Jag hade sovit och ätit relativt bra under dagen.

Edit: jag har inte fått några minnesluckor heller. Jag satt vid datorn i princip 3 timmar innan jag blev förbannad för jag inte fick något rus, sen gick jag och la mig.

Bör tilläggas att jag har feber och är förkyld, kan detta påverka?

Har för mig att jag och andra påpekade det jag nu ska säga till dig när du började knapra dessa som godis.
Du kommer att skaffa dig en permanent tollerans vad gäller användning av z-analoger som rusmedel.
Skrev senast lite härom dagen om just detta här: flashback.org/t2078149

Tråkigt som faan så använd sparsamt som faan på annat sätt en medicinskt.
Citera
2013-02-13, 16:56
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Har för mig att jag och andra påpekade det jag nu ska säga till dig när du började knapra dessa som godis.
Du kommer att skaffa dig en permanent tollerans vad gäller användning av z-analoger som rusmedel.
Skrev senast lite härom dagen om just detta här: flashback.org/t2078149

Tråkigt som faan så använd sparsamt som faan på annat sätt en medicinskt.

Så även ifall jag skulle slänga i mig 7,5 mg x 7-8 tabletter så kommer jag inte få något lugnande rus?
Är ruset permanent förstört?
Citera
2013-02-13, 17:06
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Så även ifall jag skulle slänga i mig 7,5 mg x 7-8 tabletter så kommer jag inte få något lugnande rus?
Är ruset permanent förstört?
Ja det kan man säga ja. Detsamma gäller inte enbart z-analogerna men är mest påtagligt med dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in