2013-04-17, 15:12
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
Finns här ngn som kan gå i god för att imovane går att sova på år efter år? Jag har otroliga sömn problem och har haft det sedan jag bytte stad och umgänge. Har provat många gånger att sluta men jag får panik av att ligga timme efter timme och vända mig i sängen utan att sova.
Frågar ofta min psykiatriker men hon pratar bort det varje gång känns de som och sätter in nya månad efter månad.
Jag är i 25 års åldern och börjar bli orolig över min framtid..
Kan inte svara bättre än att jag har en i familjen som efter drygt 2 år fortfarande står på 7,5 mg och fungerar vid insomning men verkningstiden har blivit kortare, från 8-10 h ner till 6-8 h så antagligen får den personen öka dosen när sömnen blir alltför kort.

Riktiga bensodiazepiner har ju inte alls samma toleransutveckling vid dagbruk mot ångest som om man använder Z-analoger och det gäller förmodligen till sömn också? men då är dom (på mig i alla fall) inte i närheten lika effektiva. till sömn tycker jag ZOP slår fingrarna på överhypade flunitrazepam bl a.
Citera
2013-04-17, 15:15
Medlem
Citat:
Finns här ngn som kan gå i god för att imovane går att sova på år efter år? Jag har otroliga sömn problem och har haft det sedan jag bytte stad och umgänge. Har provat många gånger att sluta men jag får panik av att ligga timme efter timme och vända mig i sängen utan att sova.
Frågar ofta min psykiatriker men hon pratar bort det varje gång känns de som och sätter in nya månad efter månad.
Jag är i 25 års åldern och börjar bli orolig över min framtid..
Jag har haft imovane utskrivet ca 6-7 år och tycker det är perfekt att sova på.Tar 7,5 -10mg.Det viktiga är att inte ta mer,då skjuter toleransen i höjden
Sen brukar läkarna inte vara så pigga på att skriva ut till yngre personer
Citera
2013-04-17, 15:18
Medlem
Tack för svaren, hoppas ändå att jag en dag kan sova utan att behöva ta imovane
Citera
2013-04-17, 15:53
Medlem
En annan fråga, höjs toleransen mycket av att jag äter zopiklon varje dag? Eller jag kan "flumma" på låga doser som förr?
Citera
2013-04-17, 17:39
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Tack för svaren, hoppas ändå att jag en dag kan sova utan att behöva ta imovane
Lergigan, Propavan, Theralen. Det funkar ju om man inte ska göra något viktigt dagen efter.
Citat:
En annan fråga, höjs toleransen mycket av att jag äter zopiklon varje dag? Eller jag kan "flumma" på låga doser som förr?
Ja det sämsta man kan göra är att ta dem varje dag. Detta gäller för de riktiga bensodiazepinerna också. I annat fall fungerar de som det är tänkt.
Citera
2013-04-17, 18:51
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Tog för ca:30 minuter sedan en 7,5a och nu är jag ångestfri och mysig brukar egentligen använda mig av Lyrica men tänkte ta ett break ett par dagar. Så man kan säga att Lyrica är bra dygnet runt man får sån energi av det. Och imizarna kan man simma på ibland
Citera
2013-04-17, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
Jag har fått Stilnoct 10mg utskrivet från läkaren för sömnproblem för ca 2 veckor sedan. Var inte så insatt i vad stilnoct gjorde med en, så jag tog ett piller och tänkte slötitta på en film tills jag blev trött, filmen tog slut efter ca en timme och jag var inte det minsta trött,
så jag fick för mig att en till borde skicka mig till sängs, vaknade dagen efter med minneslucka och jag hade tagit 6st?! piller under natten och mobilen var full med bilder på mig, lampor osv hade även skrivit till en att jag inte kunde sova med extremt mycket stavfel (tänk 1flaska vodka fylle sms) såhär i efterhands minns jag att jag försökte slåss med flygande böcker och att jag letade efter svarta växter i skåpen..

Jag går även hos en psykolog sen en tid tillbaka för min depression/ångest när jag är ute, har inte fått någon medicin för det än (har inte frågat heller)

så tänkte fråga går det att använda stilnoct under dagen för att slappna av och tex vara social ute i stan (utan att få den hemska minnesluckan) för att sedan ta en-två st innan man ska sova för att kunna gå upp tidigt på morgonen och jobba?

Fattar du inte själv att du inte kommer klara att under dagen när det gick som det gick sist, och då tog du på kvällen. Tänk lite för helvete.
Citera
2013-04-18, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
Drack en halv bag in box på det med, vet inte om 26st är mycket men jag tänker hålla mig till 1-2st bara för sovandet från och med nu. Ovärt att vänta en månad på få ut nya
hahaha, alkohol och Z-analoger är ett recept på kaos! I love it när man är på partaj dock, med Z kan man dansa utan musik, och så syns det inte på prover.

Ifall du ska dricka så ska du göra som du sa förut: göm resten, fan inte kul att knåpa i sig så där mycket och vakna dagen efter utan en blekaste om det mesta.
Citera
2013-04-18, 11:37
Medlem
Mr.Griffins avatar
Va i helvete är det frågan om? Hade laddat igår för ett Family guy race med ostbågar, dricka o ett gäng zopiklon.

Började med 2 st 7,5 o väntade en o en halvtimme utan effekt. Tar 2 till hände inget så tog även den sista. Fick ingen effekt överhuvudtaget förutom lite dåsighet.
Vadan detta?
Kan tillägga att jag åt zopiklon regelbundet för ett par år sedan, då för sömnen 2 per kväll. Kan detta inverka?
Annars e jag la rätt normal supit och knarkat en del om det nu har någon betydelse. Och ja dem är svenska hämtade från apoteket.
Citera
2013-04-18, 12:48
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Griffin
Va i helvete är det frågan om? Hade laddat igår för ett Family guy race med ostbågar, dricka o ett gäng zopiklon.

Började med 2 st 7,5 o väntade en o en halvtimme utan effekt. Tar 2 till hände inget så tog även den sista. Fick ingen effekt överhuvudtaget förutom lite dåsighet.
Vadan detta?
Kan tillägga att jag åt zopiklon regelbundet för ett par år sedan, då för sömnen 2 per kväll. Kan detta inverka?
Annars e jag la rätt normal supit och knarkat en del om det nu har någon betydelse. Och ja dem är svenska hämtade från apoteket.
Vad hade du väntat dig för sensationell effekt? för tiotusende gången, lider man inte av ångest så får man inte någon effekt att hurra över förutom det du kanske beskrev.. alternativt blir en benzombie med minnesluckor och kanske otrevliga överraskningar dagen efter.
Citera
2013-04-18, 12:55
Medlem
Mr.Griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Vad hade du väntat dig för sensationell effekt? för tiotusende gången, lider man inte av ångest så får man inte någon effekt att hurra över förutom det du kanske beskrev.. alternativt blir en benzombie med minnesluckor och kanske otrevliga överraskningar dagen efter.

Förr när jag överdoserade så fick jag en skön avslappnad känsla samt mindre hallucinationer. Testar o dra en flaska kir med så kanske det blir åka av.
Citera
2013-04-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Griffin
Förr när jag överdoserade så fick jag en skön avslappnad känsla samt mindre hallucinationer. Testar o dra en flaska kir med så kanske det blir åka av.
Ifall du vill ha kul på Z så kör på stilnoct, be läkaren/din kompis att fråga efter Zolpidem istället ... alkohol och Zopiklon är inte lika skoj som zolpidem, imo(vane sak förvisso)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in