Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feroz
Alltså jag har inga ord.. Jag känner mig konstig i kroppen fortfarande, kom på mig själv att titta ut genom fönstret och se på hur ett 20 tal ungar springer fram och tillbaka från lekplatsen istället för att kolla på serien på tv. Samtidigt har jag enorma minnesluckor, tydligen rökt ett paket cigaretter också under natten... Just det, jag såg allt dubbelt hela dagen/natten lite häftigt och se två st likadana människor som går på vägen synkroniserat fast 1 meter ifrån varandra och ett jävla träd som klonade sig och rörde sig i en stor cirkel.. Kollade även kartorna, 26st försvann igår. Nästa gång gömmer jag skiten
Jag vet ,har gjort precis likadant en gång.Åt upp alla tabletter jag hade.Sedan var det ett jäkla väntande innan man kunde hämta ut nya pga tidsintervallet som måste gå.Det misstaget vill jag inte göra om.Nu blir det bara en för sömnen
Citera
2013-04-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Menar du att Zopiklon är mer beroendeframkallande än Zolpidem eller vad menade du?
Det vill jag påstå, tar och citerar herrn precis under din post
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Jag gillar imovane, så jävla mer ångest dämpande
Zolpidem tycker jag inte är bensolikt, zopiklon är likt xanor på vissa fronter. Även läst nånstans att utsättningssymtom på Zopiklon är kraftigare än de utsättningssymtom man kan uppleva av Zolpidem.

Citat:
Kan man käka 3-5st under dagen för att dämpa sin ångest och samtidigt inte flippa ur med att möblera om huset för att senare till kvällen avsluta med 1-2st i sängen och somna?
Ifall du käkar dem på dagen så förvänta dig inte att du kommer kunna sova på mindre än vad du tog på dagen, individuellt kanske men så är det för mig ... ta 1 när du vaknar (09:00?) och en till 3-4 timmar esnare, var sparsam på att "mitt på dagen" bruka Zopi

Stor kram

Edit:
Citat:
Alltså jag har inga ord.. Jag känner mig konstig i kroppen fortfarande, kom på mig själv att titta ut genom fönstret och se på hur ett 20 tal ungar springer fram och tillbaka från lekplatsen istället för att kolla på serien på tv. Samtidigt har jag enorma minnesluckor, tydligen rökt ett paket cigaretter också under natten... Just det, jag såg allt dubbelt hela dagen/natten lite häftigt och se två st likadana människor som går på vägen synkroniserat fast 1 meter ifrån varandra och ett jävla träd som klonade sig och rörde sig i en stor cirkel.. Kollade även kartorna, 26st försvann igår. Nästa gång gömmer jag skiten
Ahh, så kan det gå ... nu har du i alla fall resistens och kan stå upp dig i huvudet när du käkat 15mg och inte fortsätta hetsäta, dock roligt att knåpa i sig förbannat mycket.
Citera
2013-04-16, 19:15
Medlem
Ferozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon

Ahh, så kan det gå ... nu har du i alla fall resistens och kan stå upp dig i huvudet när du käkat 15mg och inte fortsätta hetsäta, dock roligt att knåpa i sig förbannat mycket.

Drack en halv bag in box på det med, vet inte om 26st är mycket men jag tänker hålla mig till 1-2st bara för sovandet från och med nu. Ovärt att vänta en månad på få ut nya
Citera
2013-04-17, 00:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Har kört på Zolpidem 1st/natt sen i januari nån gång (utskrivet). Ibland flummdoser..

Har nu börjat få helskruvade drömmar!
Inte mardrömmar, men däremot nästan lucid dreaming, helt otroligt, kan liksom fortsätta drömmen när jag vaknar & somnar om!

Är detta en normal biverkning eller? Hursomhelst älskar jag det

Då ska du bara kombinera med mirtazapin/mianserin Några tramadol på det med och varje natt är ett jävla äventyr. Man är riktigt trött sen hela dagen då det känns som man inte sovit alls för att drömarna är så klara, lite läskigt.

Har aldrig fått så av bara Zolpidem eller Zopiklon faktiskt.
Citera
2013-04-17, 01:07
Medlem
Kommer ihåg första gången jag fick ett 30 pack Imovane utskrivet. Jag visste att man kan bli ganska skön på dom och klockan var väl runt 11.00 och jag tänkte att jag tar två stycken och softar lite. Vaknar nästa dag och köket var i totalt kaos, hade lagat en massa mat utan nåt minne av det alls. Ångesten var total när jag såg att paketet var tomt, det var lite läskigt också att jag lagat mat i total blackout, kunde slutat illa.

Efter det tar jag dom efter sista ciggen, släcker lampan och går och lägger mig. Säkrast så.
Citera
2013-04-17, 04:08
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Hahaha (sorry), va fan har du råkat ut för? Vilken blandning förresten
Jaa minnet är dåligt antar att jag jort på mig själv öhm som fan i dag :/
Citera
2013-04-17, 09:09
Medlem
Har nu tagit 4X 7,5 mg Zopiklon Pilum, alltså Imovane.

Tog det typ en kvart sen och jag börjar känna mig redan lite flummig
Och jag åt dom i tom mage ochså
Ska rapportera om det blir ännu flummigare sen, men nu börjar det kännas lite sådär mysigt
Citera
2013-04-17, 12:09
Medlem
Bruce_Lees avatar
I helvetes jävla skitstilnoct!
För det första är min psykiatriker en jävla skitgubbe och tycker att jag klarar mig på 5mg (kan ju fan inte ens söva ett spädbarn) vid behov, som får vara MAX 3 gånger i veckan vilket är totalt värdelöst. Dessutom vägrar han ändra på ordinationen fastän jag förklarar för honom att det inte funkar, men dom är ju så farliga som ni vet......

Nog för att det kan funka ibland, men jag får tröcka i mig i alla fall en 2-3 såna för att jag ska lyckas sova men ibland hjälper inte ens det... Vad beror det på? Jag har inte någon direkt tolerans eftersom jag då för att de ska räcka, inte tar det särskilt ofta. Jag har aldrig varit med om något vidare rus eller något heller. Jag blir lätt avundsjuk på dom som verkar må svingött på dem och vafan får jag trycka i mig en hel jävla karta för att det ska hända något?

Är vansinnig, främst för att den här natten var den värsta på länge. Tog två 5mg och la mig vid halv tolv. Somnade runt halv sex. Kan ju säga att det blir jävligt svårt att gå upp halv sju till jobbhelvetet då. Sen vaknade jag runt 10 av någon jävla snubbe som står och blåser löv.
Citera
2013-04-17, 13:48
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
För det första är min psykiatriker en jävla skitgubbe och tycker att jag klarar mig på 5mg (kan ju fan inte ens söva ett spädbarn) vid behov, som får vara MAX 3 gånger i veckan vilket är totalt värdelöst. Dessutom vägrar han ändra på ordinationen fastän jag förklarar för honom att det inte funkar, men dom är ju så farliga som ni vet......

Nog för att det kan funka ibland, men jag får tröcka i mig i alla fall en 2-3 såna för att jag ska lyckas sova men ibland hjälper inte ens det... Vad beror det på? Jag har inte någon direkt tolerans eftersom jag då för att de ska räcka, inte tar det särskilt ofta. Jag har aldrig varit med om något vidare rus eller något heller. Jag blir lätt avundsjuk på dom som verkar må svingött på dem och vafan får jag trycka i mig en hel jävla karta för att det ska hända något?

Är vansinnig, främst för att den här natten var den värsta på länge. Tog två 5mg och la mig vid halv tolv. Somnade runt halv sex. Kan ju säga att det blir jävligt svårt att gå upp halv sju till jobbhelvetet då. Sen vaknade jag runt 10 av någon jävla snubbe som står och blåser löv.
Kanske inte är rätt medicin för dig.. och om du har en psykiatriker du inte kommer överens med kan man ju alltid byta.

Tycker själv att zopiklon slår det mesta förutom GHB för sömn.

Kl halv 6 på morgonen hade ju dessutom all effekt av stilnocten försvunnit.
Citera
2013-04-17, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee

Vet exakt hur du har det.

Lyckades efter många försök få stilnoct utskrivit, fick 1-2 st 5mg till sömnen.... klivit av xanax så sömnen är helt åt helvete. 5-7st tabletter får jag ta för att somna lättare, knappt det funkar.
Citera
2013-04-17, 14:27
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Kanske inte är rätt medicin för dig.. och om du har en psykiatriker du inte kommer överens med kan man ju alltid byta.

Tycker själv att zopiklon slår det mesta förutom GHB för sömn.

Kl halv 6 på morgonen hade ju dessutom all effekt av stilnocten försvunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Vet exakt hur du har det.

Lyckades efter många försök få stilnoct utskrivit, fick 1-2 st 5mg till sömnen.... klivit av xanax så sömnen är helt åt helvete. 5-7st tabletter får jag ta för att somna lättare, knappt det funkar.

Jag hade Imovane tidigare men fick byta pga "beroenderisken", de funkade väl ungefär lika mycket som stilnoct. Ibland funkade det, ibland inte. Däremot hade jag 10mg ett tag som jag hade fått utskrivet efter jag varit inlagd på psyk ett tag och då funkade det utmärkt. Kanske också för att det tog bort en hel del av stressen eftersom då fick jag ta det varje dag om så behövdes.
Citera
2013-04-17, 14:45
Medlem
Finns här ngn som kan gå i god för att imovane går att sova på år efter år? Jag har otroliga sömn problem och har haft det sedan jag bytte stad och umgänge. Har provat många gånger att sluta men jag får panik av att ligga timme efter timme och vända mig i sängen utan att sova.
Frågar ofta min psykiatriker men hon pratar bort det varje gång känns de som och sätter in nya månad efter månad.
Jag är i 25 års åldern och börjar bli orolig över min framtid..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in