2013-04-08, 20:19
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Ghahaha!

Precis hämtat ut 30st nya zolpidem, yumyum!

Hur många olika tillverkare finns det egentligen?

3 uttag, 3 olika förpackningar, säger bara "ta det billigaste" hehe..
Såhär många tillverkare LOL

Edluar, Meda
Stilnoct, Sanofi
Zolpidem Actavis, Actavis
Zolpidem HEXAL, Sandoz
Zolpidem Mylan, Mylan
Zolpidem Orifarm, Orifarm Generics
Zolpidem ratiopharm, Teva
Zolpidem Sandoz, Sandoz
Zolpidem STADA, PharmaCoDane
Zolpidem Vitabalans, Vitabalans Oy

Kopierat från fass.se
Citera
2013-04-08, 21:27
Medlem
narutos avatar
Där ser man..

Är skönt bäng på Zolpidem Mylan just nu, snart blire sängen
Citera
2013-04-08, 23:10
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Såhär många tillverkare LOL

Edluar, Meda
Stilnoct, Sanofi
Zolpidem Actavis, Actavis
Zolpidem HEXAL, Sandoz
Zolpidem Mylan, Mylan
Zolpidem Orifarm, Orifarm Generics
Zolpidem ratiopharm, Teva
Zolpidem Sandoz, Sandoz
Zolpidem STADA, PharmaCoDane
Zolpidem Vitabalans, Vitabalans Oy

Kopierat från fass.se
Ja det där var ju inte lite. Om man gör ett aktivt val som konsument och väljer originalet i hopp om att man gynnar läkemedelsbolag som utvecklar läkemedel och inte bara tillverkar generika - gör man då skillnad?

Enda anledningen till att originalen håller sig kvar på den svenska marknaden är ju envisa patienter som vänligen men bestämt ska ha originalet.

Andra länder, i motsats till Sverige, där inte receptbelagda läkemedel marknadsförs, eller får marknadsföras, så hårt som i andra västländer så har de kända läkemedelstillverkarna ett mycket starkare grepp om marknaden. Inte nödvändigtvis för att produkten är bättre, håller högre kvalitet eller i mindre utsträckning innehåller bindemedel som kan orsaka problem för överkänsliga patienter, utan för att produkten heter just "Stilnoct" eller kommer från Roche.

Åååh Stilla ert noct-begär
Citat:
Ursprungligen postat av naruto
Där ser man..

Är skönt bäng på Zolpidem Mylan just nu, snart blire sängen
Fruktansvärt är det. Man mår bara illa. Reagerar likadant på Temesta (skulle ju vara det bästa?)
Citera
2013-04-09, 00:12
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
yaaaay, varit trippig på hallucinogener(2C-P) och Z-analoger+sprit i helgen, det ante mig inte att man skulle trippa satan fastän man tagit Z-analoger, fan vad nice, har sett "dem vita partiklarna/trådarna" som finns i världen. Lyckades även hamna i en fysisk boxningsmatch under trippen, det var Mycket oväntat men ack så fruktansvärt förbannat schyst, fick en fraktur i revbenet dock, skönt att man gick på Z-analoger så smärtan dövades, ha ha..

Med vänlig hälsning, mycket kärlek!

Owie!! Första gången jag "trippade" på Zopi så rörde sig täcket också, har varit traumatiserad av det sedan dess, var 15år och hamnade någorlunda i en psykos. Trodde det var en NSRI medicin jag petade i mig vid tidpunkten jag käkade, små djävular hoppade från taket ner i mitt täcke som var en ocean, det enda som skyddade mig var ugglan som satt vid dörrkarmen, den var fri då den smitit ut ur buren som låg precis brevid fönstret, ugglan hade valt att inte flyga ut igenom fönstret, ugglan hade valt att stanna hos mig och hålla mig säker, det var så fantastiskt skönt att ha ugglan där, för ugglan gjorde att timmerstockarna och djävularna inte flög på mig utan flöt ner i täcket.

Har trippat många ggr på zopiklon o h upplever också dessa trådar och parika trådar sim leve i skapas av mörk

Efter tag speciellt om man fyller på med ett gäng inovsma till, du blir åtminstone för min del jävligt tydliga hallucinageonr med grund uppenbar dessa rätt vidriga trådar och partiklar.

Då är det istället för bara trådar och partiklarer levande väsen tar sig form i skuggorna.

Sttora kvalster/spindeliknande väsen som sig forn och vardrar runt i taken och på väggarna.

Kallar man på dem i sinnet som kommer dem till dig, rätt läskigt.

Låg på sjukhuset en gång o körde på 25g utan tolerans, perfekt belysning, mörkt men med 1 klen ljuskänsliga i rummt. Jävlar va sladdar och trådar det var i taken, och det kröp omkring väsen överallt.

Belysningen är det viktigaste, stilnocttomten gillar ljus, imovanetrollen mörker
Citera
2013-04-09, 01:39
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Har flummat på medicinen i 1/4 av mitt liv upptäckte jag det här året - owiee!!! Ja, det är en riktigt skum historia, mamma och far kom in i rummet mitt och dem trodde inte på att jag hallucinerade, så jag ljög och sa att jag hade fått ett gult piller av min bror, det trodde dem däremot på, lämnade mig och skällde ut min bror, glad att jag hade en flickvän att ringa till (fullständigt fördärvad i rädsla att aldrig landa i nykterheten igen. Hamnade på avdelning 60 i Falun och var fast där i 2 veckor, med en självmordsbenägen och psykotisk rumsgranne.

Jag är en relativt labil människa vad bekommer att ha en fot kvar i verkligheten, läs gärna detta för vidare exempel.

Ja du det var en rörande historia om man ska säga så. Skall läsa den där tråden.
Citera
2013-04-09, 02:24
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Ni som upplever hallucinationer på zopiklon resp zolpidem, vilka doser tar ni?
Citera
2013-04-09, 09:06
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar

15-30, första gången räckte det med 7,5.
Citera
2013-04-09, 09:31
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Första gången på Stilnoct tog jag 10mg och fick fina hallucinationer, bytte sedan till Imovane 7.5mg och upplevde lite mildare hallucinationer. Så de första gångerna räckte det med 7.5-10mg och nu kanske 30-50mg, fast väldigt sällan även på höga doser dyker de upp numera, trots att jag inte ätit dem särskilt länge.
Citera
2013-04-09, 09:39
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Har aldrig fått hallucinationer på Zopiklon tror jag, trots lite högre doser. På Zolpidem brukar de komma efter 10-15 mg om jag inte går och lägger mig.
Citera
2013-04-09, 10:06
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
15-30, första gången räckte det med 7,5.
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Första gången på Stilnoct tog jag 10mg och fick fina hallucinationer, bytte sedan till Imovane 7.5mg och upplevde lite mildare hallucinationer. Så de första gångerna räckte det med 7.5-10mg och nu kanske 30-50mg, fast väldigt sällan även på höga doser dyker de upp numera, trots att jag inte ätit dem särskilt länge.
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Har aldrig fått hallucinationer på Zopiklon tror jag, trots lite högre doser. På Zolpidem brukar de komma efter 10-15 mg om jag inte går och lägger mig.

Tack för era svar!

Jag har faktiskt aldrig, åtminstone inte vad jag minns såhär i efterhand, fått några hallucinationer på varken zopiklon eller zolpidem. Trots att jag kommit upp i doser om 50 mg på dem båda. Jag har vid dessa tillfällen även druckit ungefär en kvarting med sprit, vilket väl inte direkt borde minska chansen att få hallucinationer? Totat väck har jag blivit, fört monologer ut i det tomma intet, ramlat omkull och spytt okontrollerat, minnesluckor på ett par timmar, men inga hallisar. Tycker det är lite märkligt, och synd...
Citera
2013-04-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Har trippat många ggr på zopiklon o h upplever också dessa trådar och parika trådar sim leve i skapas av mörk

Efter tag speciellt om man fyller på med ett gäng inovsma till, du blir åtminstone för min del jävligt tydliga hallucinageonr med grund uppenbar dessa rätt vidriga trådar och partiklar.

Då är det istället för bara trådar och partiklarer levande väsen tar sig form i skuggorna.

Sttora kvalster/spindeliknande väsen som sig forn och vardrar runt i taken och på väggarna.

Kallar man på dem i sinnet som kommer dem till dig, rätt läskigt.

Låg på sjukhuset en gång o körde på 25g utan tolerans, perfekt belysning, mörkt men med 1 klen ljuskänsliga i rummt. Jävlar va sladdar och trådar det var i taken, och det kröp omkring väsen överallt.

Belysningen är det viktigaste, stilnocttomten gillar ljus, imovanetrollen mörker
Har aldrig upplevt partiklar/trådar som hallucinationer på endast Zolpi/Zopi, på C-P fick jag dock ett helvetes massor av partiklar, hela mitt visuella spektrum förändrades och blev ludet, skitmysigt att ligga med andra trippiga människor och bara mysa och sammanföra varandras trådar med varandra, rätt sick när man ändå är så pass klar i skallen.

Eller du föresten! Jag har visst upplevt kvalster på Zolpidem, dem låg i en skål och jag pratade med dem, det var mysigt....
Citera
2013-04-10, 20:03
Medlem
Risplockarns avatar
Skulle verkligen uppskatta ett svar på en fråga:

Jag har tagit 1,8g lyrica och druckit 1 liter grape (tog också omeprazol för magen imorse) och funderar på att ta EN imovan 7,5, kommer jag fortfarande bli "bäng", alltså hallisar osv? Vill inte bli cp eller någonting, hänt mycket skit på det giftet så vill ta det försiktigt och bara bli avslappnad och skön men nu var det liksom ett år sedan jag tog det sist. Vad tror ni? Tog mycket höga doser flera gånger i veckan förut, kommer toleransen vara kvar, alltså så att jag bara blir skön som förut? Vill inte få någon tripp-liknande effekt.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in