2013-06-18, 11:19
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
sett denna fråga ställas förut men inte sett något svar och låg och funderade när jag vilade maten...

om man använder zopiklon i 1-2 år varje natt (och ENDAST till natt och som ordinerat) får man då en fysisk avtändning som är likvärdig när man använt någon benso dagligen emot ångest? det bör ju vara så, men det verkar inte vara så, eller?

Hej Fisken!

Nej man(jag) får ingen at, har under dryga 2 år ätit imovane i doserna 5-15mg/natt 5-7 dagar i veckan.
Ibland varvar jag med stilnoct några nätter och i extrema lägen har jag tagit stilnoct och imovane samtidigt.

Jag klarar oftast av att ligga på låga doser, natt efter natt. Alla pratar om hur snabbt man får tolerans, men kan inte hålla med. 5mg imovane är fortfarande klart kännbart och tillräckligt för att somna oftast(alltid i kombo med antihistaminer iofs) Några dagar i månaden används dubbla dosen men väldigt väldigt sällan över 10mg och aldrig över 15mg.

Zopiklon är lätt en av de bästa mediciner, så länge man inte missbrukar så fungerar den natt efter natt.
Citera
2013-06-18, 14:24
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messiah
Poppat 10st 10mg Stilnocts för en halvtimma sedan. droppar snart ner 10st Stilnoct 10mg till.

Efter detta lär de bli lite svängalong
Det lät skevt!

Mvh. / stone..
Citera
2013-06-18, 17:04
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Hej Fisken!

Nej man(jag) får ingen at, har under dryga 2 år ätit imovane i doserna 5-15mg/natt 5-7 dagar i veckan.
Ibland varvar jag med stilnoct några nätter och i extrema lägen har jag tagit stilnoct och imovane samtidigt.

Jag klarar oftast av att ligga på låga doser, natt efter natt. Alla pratar om hur snabbt man får tolerans, men kan inte hålla med. 5mg imovane är fortfarande klart kännbart och tillräckligt för att somna oftast(alltid i kombo med antihistaminer iofs) Några dagar i månaden används dubbla dosen men väldigt väldigt sällan över 10mg och aldrig över 15mg.

Zopiklon är lätt en av de bästa mediciner, så länge man inte missbrukar så fungerar den natt efter natt.
så om jag klipper mitt benso intag på dagen (har ett sätt för att slippa både AT och nedtrappning, GHB) och sen börjar använda zopiklon under natten så blir jag alltså inte fysiskt beroende?

Vill komma ur den onda spiralen med fysiska beroenden, har varit det nu under i alla fall 2 års tid. (benso mestadels men nu på senare tid även subutex) innan det när jag 'bara' gick på amfetamin behövde man ju aldrig oroa sig för någon avtändning, var ju bara att lägga av efter 2½ års dagligt injicerande... benson är värre då.
Citera
2013-06-18, 22:13
Medlem
Bertil85s avatar
Dansade på Imovane precis; kul att vara i rörelse; när man har ett rus på imovane.
Citera
2013-06-18, 23:00
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
så om jag klipper mitt benso intag på dagen (har ett sätt för att slippa både AT och nedtrappning, GHB) och sen börjar använda zopiklon under natten så blir jag alltså inte fysiskt beroende?

Vill komma ur den onda spiralen med fysiska beroenden, har varit det nu under i alla fall 2 års tid. (benso mestadels men nu på senare tid även subutex) innan det när jag 'bara' gick på amfetamin behövde man ju aldrig oroa sig för någon avtändning, var ju bara att lägga av efter 2½ års dagligt injicerande... benson är värre då.

Det beror ju naturligtvis på vilka doser du kommer upp i.
Men du kommer inte få något fysiskt beroende om du tar 5-10mg/natt, när du börjar komma över 10mg så kommer det nog kännas när du ska sluta sen, lätt fysiskt beroende.
Citera
2013-06-18, 23:32
Medlem
Fastnar dessa tabletter i halsen för er ? Det gör dem för mig.. skit jobbigt är det!
Citera
2013-06-18, 23:41
Medlem
views avatar
Är det bara jag. Eller är dessa tabletter skönare än många benzo som tex Xanor, Stessolid . Även mot ångest.
Citera
2013-06-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av view
Är det bara jag. Eller är dessa tabletter skönare än många benzo som tex Xanor, Stessolid . Även mot ångest.
asså den äckliga smaken är vidrig. Om jag tar emot 4-5 tabletter håller den där äckliga smaken hela dagen...

Stort stort minus
Citera
2013-06-19, 00:37
Medlem
Stone..s avatar
Citat:

Det är inte bara du, dessa klår många andra bens mot just ångesten.
Om det var Zopiklon du syftade på
Citera
2013-06-19, 01:21
Etizopapayas avatar
Citat:

Tycker z medicinerna ger mer effekt överlag än vad vanliga bensodiazepiner ger.
Får fan ut mer av 7,5mg imovane än 1mg iktorivil...

Även om xanor eller diazepam är bra mediciner så är fan zopiklon bra mycket mysigare.
Citera
2013-06-19, 01:45
Medlem
mahutma_homos avatar
Jag har tagit många olika benso och bensoanaloger, även en hel del opiater. Men jag diggar Imovane som fan. Det är helt klart mer nice än benso då effekten ger mer bängkänsla och man känner sig påverkad och lugn både psykiskt och fysiskt. Renodlad benso är mer selektiv i effekten och man vill alltid ta mer för man inte känner något. Man fattar inte förän efteråt hur påverkad man var. Imovane är mer hypnotiskt också, det ger mig mycket sköna dagdrömmar och konstigt nog blir jag alltid pigg och kreativ av det.

Benso och Imovane är dock båda väldigt luriga och jag har vaknat många gånger med en tom karta utan minnen och fått pussla ihop gårdagen utifrån ledtrådar. En gång vaknade jag med min finkostym på mig. Det var fullt av tandkräm på den. Jag hade även gått runt med skor hemma och byggt ett torn av lådor och annat bråte av nån anledning. Det var vid ytterdörren så jag misstänker att det va nån slags barrikad mot omvärlden. Jag har även en massa foton från kameran där jag satt en tratt uppe i ventilationshålet i badrummet. Som en ljudförstärkare. http://fuskbugg.se/dl/41PhWv/DSC00045.JPG

Jag har ett minne av att jag hörde röster därifrån och spenderade nån timme med att spela in de mystiska rösterna på mobilen. Efteråt så hörs såklart ingenting
Citera
2013-06-19, 09:47
Medlem
views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Det är inte bara du, dessa klår många andra bens mot just ångesten.
Om det var Zopiklon du syftade på

Självklart var det Zopiklon jag syftade på. Stilnoct är bara otäck haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in