Citat:
Ursprungligen postat av
undervattenfisk
sett denna fråga ställas förut men inte sett något svar och låg och funderade när jag vilade maten...
om man använder zopiklon i 1-2 år varje natt (och ENDAST till natt och som ordinerat) får man då en fysisk avtändning som är likvärdig när man använt någon benso dagligen emot ångest? det bör ju vara så, men det verkar inte vara så, eller?
Hej Fisken!
Nej man(jag) får ingen at, har under dryga 2 år ätit imovane i doserna 5-15mg/natt 5-7 dagar i veckan.
Ibland varvar jag med stilnoct några nätter och i extrema lägen har jag tagit stilnoct och imovane samtidigt.
Jag klarar oftast av att ligga på låga doser, natt efter natt. Alla pratar om hur snabbt man får tolerans, men kan inte hålla med. 5mg imovane är fortfarande klart kännbart och tillräckligt för att somna oftast(alltid i kombo med antihistaminer iofs) Några dagar i månaden används dubbla dosen men väldigt väldigt sällan över 10mg och aldrig över 15mg.
Zopiklon är lätt en av de bästa mediciner, så länge man inte missbrukar så fungerar den natt efter natt.