2013-02-28, 12:06
Medlem
Har druckit 4st starköl och nu tog jag en imovane7,5 och sväljer ner med min 5e och sista öl. Kommer jag känna av imovanen? Har inte tagit imo på ca 1 år nu men går på mellan 3-5mg xanor/dag. Förstör min Xanor tollerans för mig i det här fallet?

Må väl, peepz!

I22UE
Citera
2013-02-28, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Det berors på vilken tolerans man har, vissa nöjer sig med 5mg i början.
Sen är det helt onödigt att tugga Zopiklon/Imovane dels för att tabletterna tas upp lika fort i magen vare sig man tuggar eller ej, och sen smakar dom för jääävla vidrigt!

Nä det stämmer inte för mig iaf. Det är en stor skillnad! Effekten kommer mycket snabbare om du tuggar. Men du har rätt i att 5mg är nog bättre om man ska börja använda det för sov. Det är dumt att ta för mycket då toleransenutvecklingen går snabbare då.

Angående smaken. Så är vanliga Imovane inga problem, lite kuk har man väl i sig.... Däremot är Zoplikon Pilum t.ex. mycket tuffare.
Citera
2013-02-28, 12:34
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Nä det stämmer inte för mig iaf. Det är en stor skillnad! Effekten kommer mycket snabbare om du tuggar. Men du har rätt i att 5mg är nog bättre om man ska börja använda det för sov. Det är dumt att ta för mycket då toleransenutvecklingen går snabbare då.

Angående smaken. Så är vanliga Imovane inga problem, lite kuk har man väl i sig.... Däremot är Zoplikon Pilum t.ex. mycket tuffare.

Jaha där ser man, jag själv testade att krossa fem st 7,5mg tabletter oh blandade det med varmt vatten i ett shottglas för att sedan svepa det. Påslaget tog ändå 30-40 minuter:S.

Om jag hade tom mage vet jag dock inte, vilket iofs kan ha påverkat det hela.
Citera
2013-02-28, 13:00
Bannlyst
Citat:
Jaha där ser man, jag själv testade att krossa fem st 7,5mg tabletter oh blandade det med varmt vatten i ett shottglas för att sedan svepa det. Påslaget tog ändå 30-40 minuter:S.

Om jag hade tom mage vet jag dock inte, vilket iofs kan ha påverkat det hela.

Jag har alltid tom mage för piller och krossar i munnen, förutom för Lyrican då som ändå inte har någon annan effekt annan än att hålla lyrica-AT'n borta.
JAg är övertygad för min del, men jag kan inte uttala mig hur det är för andra. Men jag tycker det säger sig självt. Krossar du den - så går det så fort det kan gå. Alla andra former av oralt intag måste med nödvändighet ha längre tid innan påslag, om än inte mycket. Det har med enkel kemi och fysik att göra. En tablett kan aldrig löses upp i lika fort i magen som pulver. Sen finns det slemhinnor i munnen som direkt tar upp substanser, och det går fort. Krossar man vissa tabletter, så känns det redan i munnen, ett "förpåslag". Om du krossar 4 stycken 20mg oxy i munnen så känner du i munnen redan efter 30 sekunder, en klar känsla av lokal bedövning som sen växer progressivt i kroppen, och efter 10 mins har man ett klart påslag.
Citera
2013-02-28, 13:06
Medlem
Manozs avatar
Jag burkar handla imovane av mina vänner och min sömn är räddad nu. Hatar dock metall smaken i munnen som man får av dessa piller.

Mvh
Citera
2013-02-28, 13:07
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Jag burkar handla imovane av mina vänner och min sömn är räddad nu. Hatar dock metall smaken i munnen som man får av dessa piller.

Mvh

Den brukar mer eller mindre försvinna efter ett tags brukande.
Citera
2013-02-28, 15:01
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Den brukar mer eller mindre försvinna efter ett tags brukande.

Bra det! Verkligen en jobbig smak alltså.
Citera
2013-02-28, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Bra det! Verkligen en jobbig smak alltså.

haha, ja, det reduceras, men försvinner inte
minst 30-40% finns kvar av smaken efter 2 år

men grejen är att du vänjer dig
jag biter sönder 2 stycken med framtänder, en efter en och krossar dem med framtänderna så de blir mindre och pulver sköljer ned med mjölk eller cola

till slut vill du att smaken ska finnas där!
annars känns det psykologiskt som de inte fungerar
lite lustigt, det är ju hjärnan som vänjer sig vid något den vill ha och omvandlar smärt till njutning

kvinnors klitoris fungerar på samma sätt....
smärtsignalerna blir njutning, om saker är på rätt sätt (har jag faktiskt läst vetenskap om)
Citera
2013-02-28, 15:49
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
haha, ja, det reduceras, men försvinner inte
minst 30-40% finns kvar av smaken efter 2 år

men grejen är att du vänjer dig
jag biter sönder 2 stycken med framtänder, en efter en och krossar dem med framtänderna så de blir mindre och pulver sköljer ned med mjölk eller cola

till slut vill du att smaken ska finnas där!
annars känns det psykologiskt som de inte fungerar
lite lustigt, det är ju hjärnan som vänjer sig vid något den vill ha och omvandlar smärt till njutning

kvinnors klitoris fungerar på samma sätt....
smärtsignalerna blir njutning, om saker är på rätt sätt (har jag faktiskt läst vetenskap om)

Verkar ju logiskt det. kan det där du Haha vad skön du är som tar upp att klittan fungerar typ likadant, Då har man lärt sig nå nytt då Great de!

Mvh
Citera
2013-02-28, 21:11
Medlem
Jag har tagit 20X 7.5 mg Imovane. Jag känner inte mycket alls. Och jag had ingen tolerans. kan det vara så för jag åt 3 cheese och 1 hot wing att det inte har börjat påverka än. Känner typ minimalt bara. Hjälp mig snälla! Skulle inte helst vilja ta dom sista 10.

Tack!
Senast redigerad av WoWMeister 2013-02-28 kl. 21:21.
Citera
2013-02-28, 21:17
Medlem
Jag har gått på kombinationen Imovane + Propavan i flera år nu och dom senaste veckorna har jag många gånger efter lunch runt 12-13.00 tiden blivit tvungen att gå och lägga mig och vila för jag varit helt slut.

Jag äter vissa kvällar 22.5 mg Imovan för att kunna somna. Har dom så lång halveringstid att jag blir seg på dagen efter lunch?

Hade Stilnoct varit bättre för mig?
Citera
2013-02-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoWMeister
Jag har tagit 20X 7.5 mg Imovane. Jag känner inte mycket alls. Och jag had ingen tolerans. kan det vara så för jag åt 3 cheese och 1 hot wing att det inte har börjat påverka än. Känner typ minimalt bara. Hjälp mig snälla! Skulle inte helst vilja ta dom sista 10.

Tack!

Så nån vet vad det är jag gör fel?? kommer det kick om en halftimma kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in