2012-07-05, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Har jag missförstått hela grejen med Imovane? Har läst lite och det snackas om ångestdämpande och bra att sova på för att slippa uppvaknanden. Jag trodde bara det var för själva insomningen.

Jag har Imovane 7,5mg utskrivet just för insomningen och sen Propavan för att inte vakna upp. Blir inte det lite kaka på kaka då? Nu tar jag inte Imovane varje dag utan bara vid behov men det känns ändå rätt skevt då.

Dessutom har jag inte fått det angivet med hur många man ska ta heller. Är det ok att ta två eller ska man bara behöva ta en om det handlar om just insomningen? Fattar helt plötsligt inte varför jag har två olika sömntabletter, brukar man få det?

inkompetent läkare... Imovane är ett sömnmedel, inte insomning
Citera
2012-07-05, 01:06
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
inkompetent läkare... Imovane är ett sömnmedel, inte insomning

Ja inte fan funkar något av det ändå så det är ju skitsamma
Citera
2012-07-05, 01:32
Medlem
Hysteri90s avatar
En biverkning på zolpidem är ju hallisar.
Finns det någon biverkning som gör att man hör saker som inte finns?
Ursäktar i förväg, jag har 40mg zolpidem i mig nämligen.

Snabba svar uppskattas
Citera
2012-07-05, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Ja inte fan funkar något av det ändå så det är ju skitsamma

konstigt, tar du 7.5mg?
befinner du dig i något ´slags trauma eller?
Citera
2012-07-05, 01:52
Bannlyst
Nu har jag haft Imovane i några månader och strikt använt 7.5mg varje gång. Och det narkotiska ruset är nästan helt bättre, så toleransen går upp, sakta. Men mitt råd kvarstår. Jag har iofs 0,5mg xanor ockpå, samma där. Men kombon 150 lyrica + 7.5 mg imovane och 0.5 ´mg ör fitfarand en fantawstisk cocktail att somna in till,
Citera
2012-07-05, 02:18
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
konstigt, tar du 7.5mg?
befinner du dig i något ´slags trauma eller?

Ja det är ju det jag gör.
Nä, det skulle jag inte vilja påstå men det är ju något som är skevt. Jag känner inget rus eller så heller. Börjar känna mig lite tröttare nu iof men det var ju över en timme sedan jag tog dem så jag borde ju ligga helt klubbad nu.

Jag har tagit Imovane (dock ihop med propavan) ungefär 7-8 gånger tidigare under loppet på nästan en månad och då har de funkat. Så lite användning kan väl inte ha ökat toleransen så eller?
Citera
2012-07-05, 02:20
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Nu har jag haft Imovane i några månader och strikt använt 7.5mg varje gång. Och det narkotiska ruset är nästan helt bättre, så toleransen går upp, sakta. Men mitt råd kvarstår. Jag har iofs 0,5mg xanor ockpå, samma där. Men kombon 150 lyrica + 7.5 mg imovane och 0.5 ´mg ör fitfarand en fantawstisk cocktail att somna in till,

Är det helt okej även utan xanor?
Citera
2012-07-05, 09:36
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
En biverkning på zolpidem är ju hallisar.
Finns det någon biverkning som gör att man hör saker som inte finns?
Ursäktar i förväg, jag har 40mg zolpidem i mig nämligen.

Snabba svar uppskattas
Jag får mest syn-hallisar och illamående utav Zolpidem...
Citera
2012-07-05, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!

Tar man bara ett piller när man lägger sig så får man såna där sköna dag-dröm-hallisar precis innan man somnar. Något bättre sätt att somna kan jag inte komma på, och ofta är det ju rätt roliga saker också.
Jo, jag tycker Zoplikan är en fantastisk medicin. Jag har hållit mig strikt till en 7.5mg på kvällen varje dag. Och visst får jag inte samma narkotiska rus längre, utan smånarkotiskt och bra insoming. Men jag har ju haft pillret i minst 3 månader. Dock synd att det har blivit en liten toleransökning...
Citera
2012-07-05, 11:37
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Tar man bara ett piller när man lägger sig så får man såna där sköna dag-dröm-hallisar precis innan man somnar. Något bättre sätt att somna kan jag inte komma på, och ofta är det ju rätt roliga saker också.
Jo, jag tycker Zoplikan är en fantastisk medicin. Jag har hållit mig strikt till en 7.5mg på kvällen varje dag. Och visst får jag inte samma narkotiska rus längre, utan smånarkotiskt och bra insoming. Men jag har ju haft pillret i minst 3 månader. Dock synd att det har blivit en liten toleransökning...
Vet inte om du menade Stilnoct (Zolpidem) eller Imovane (Zopiklon).. Jag får inga hallisar på Imovane iallafall.
Citera
2012-07-05, 11:53
Bannlyst
Citat:
Vet inte om du menade Stilnoct (Zolpidem) eller Imovane (Zopiklon).. Jag får inga hallisar på Imovane iallafall.

Imovane. Jag vill inte kalla det hallisar; utan starka "illusioner" när tröttheten börjar komma. De är sköna tycker jag. Andra sömnmedel som propavan och mitrazepin jag har haft, där finns inte alls det här underbara "skådespelet" att somna till
Men det ska tilläggas att har ju alltid sub i systemet, om än inte så mycket. Men jag tror att grejen ändå det samma.
Ett fantastiskt läkemedel!
Och då har jag ändå rökheroin, subutex, oxycontin, xanor, valium och amfetamin hemma just nu. Inte i stora mängdet. Men tack vare subutex så stoppas suget på alla dessa övriga droger. De ligger i bikhyllan mitt framför mig. Subutex är också ett fantastiskt läkemedel, men det är tråkigt att gå på det länge med sin biverkningar och att man är seg hela tiden i huvudet (helt enkelt ganska dum). De drogerna jag nämnde tidigare, de har jag bunkrat upp för att klara när jag klipper subutexen. För att överleva i 2-3 veckor iaf, sen är jag drogfri och får stå helt på egna ben. Ska ske i augusti eller september.

Men nu ska jag på semester, men efter semestern så ska jag alltså gå ner från 8mg till 2-3mg, på några veckor. Och sen då klippa för alltid.
Misslyckas jag denna gången, så vet jag inte vad jag gör. Men jag måste ner till 2-3mg först, och det är ruskigt svårt. JAg iaf slutat med sprutan, och det var skitsvårt, skitsvårt. För nu får man inte det minsta rush av subutex, utan bara lite mindre dålig. Men under semestern så ska jag ha "tillräckligt må bra"-dos. Dvs 8mg. Det är ej rus. Rus för mig är nu isf 16mg.

Men i allt detta, så är den lilla beskedliga arbetshästen Imovane en viktig pusselbit. Den tar delvis hand om sömnen + att den ger lite rus vid exakt rätt tillfälle.
Citera
2012-07-05, 12:24
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:

Tack för svar.
Minns att jag postade det inlägget igår, men inte att jag hade 40mg i mig.
Zolpidem är ett helt okej preparat för mig, bortsett från att man fyller på för man inte känner sigg "trött", även fast man vet att man kommer ångra det dagen efter.

Blir ett par nätter utan medicin nu i slutet av nästa vecka tack vare dumhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in