Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Vet inte om du menade Stilnoct (Zolpidem) eller Imovane (Zopiklon).. Jag får inga hallisar på Imovane iallafall.
Imovane. Jag vill inte kalla det hallisar; utan starka "illusioner" när tröttheten börjar komma. De är sköna tycker jag. Andra sömnmedel som propavan och mitrazepin jag har haft, där finns inte alls det här underbara "skådespelet" att somna till
Men det ska tilläggas att har ju alltid sub i systemet, om än inte så mycket. Men jag tror att grejen ändå det samma.
Ett fantastiskt läkemedel!
Och då har jag ändå rökheroin, subutex, oxycontin, xanor, valium och amfetamin hemma just nu. Inte i stora mängdet. Men tack vare subutex så stoppas suget på alla dessa övriga droger. De ligger i bikhyllan mitt framför mig. Subutex är också ett fantastiskt läkemedel, men det är tråkigt att gå på det länge med sin biverkningar och att man är seg hela tiden i huvudet (helt enkelt ganska dum). De drogerna jag nämnde tidigare, de har jag bunkrat upp för att klara när jag klipper subutexen. För att överleva i 2-3 veckor iaf, sen är jag drogfri och får stå helt på egna ben. Ska ske i augusti eller september.
Men nu ska jag på semester, men efter semestern så ska jag alltså gå ner från 8mg till 2-3mg, på några veckor. Och sen då klippa för alltid.
Misslyckas jag denna gången, så vet jag inte vad jag gör. Men jag måste ner till 2-3mg först, och det är ruskigt svårt. JAg iaf slutat med sprutan, och det var skitsvårt, skitsvårt. För nu får man inte det minsta rush av subutex, utan bara lite mindre dålig. Men under semestern så ska jag ha "tillräckligt må bra"-dos. Dvs 8mg. Det är ej rus. Rus för mig är nu isf 16mg.
Men i allt detta, så är den lilla beskedliga arbetshästen Imovane en viktig pusselbit. Den tar delvis hand om sömnen + att den ger lite rus vid exakt rätt tillfälle.