2013-01-11, 17:07
Medlem
gronasts avatar
Tog en av morsans zopiklon 7,5 en gång när jag legat sömnlös en natt och blev mer och mer frustrerad över att jag inte kunde somna. Skulle nämligen upp kl 9, tog pillret runt 3.

La mig direkt i sängen och försökte slappna av. Hade aldrig tagit det tidigare, bara lite citadon vid ett par tillfällen, så jag la mig på rygg och försökte känna ett rus eller dylikt.

Efter ett par minuter tröttnade jag, vände mig om i sängen och tog min mobil från nattduksbordet för att surfa lite.

Det blev inget surfande däckade ganska direkt efter, vaknar på morgonen ovanpå min mobil med en skum kemisk smak i munnen. Kände mig lite olustig och snurrig på jobbet sedan. Smaken satt dessutom i halva dagen, även efter jag ätit lunch.

Konstig upplevelse
Citera
2013-01-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronast
Tog en av morsans zopiklon 7,5 en gång när jag legat sömnlös en natt och blev mer och mer frustrerad över att jag inte kunde somna. Skulle nämligen upp kl 9, tog pillret runt 3.

La mig direkt i sängen och försökte slappna av. Hade aldrig tagit det tidigare, bara lite citadon vid ett par tillfällen, så jag la mig på rygg och försökte känna ett rus eller dylikt.

Efter ett par minuter tröttnade jag, vände mig om i sängen och tog min mobil från nattduksbordet för att surfa lite.

Det blev inget surfande däckade ganska direkt efter, vaknar på morgonen ovanpå min mobil med en skum kemisk smak i munnen. Kände mig lite olustig och snurrig på jobbet sedan. Smaken satt dessutom i halva dagen, även efter jag ätit lunch.

Konstig upplevelse

Mm kommer ihåg första gången jag tog zopiklon.... fy fan så vidrigt med metallsmaken i käften efteråt. allt smakade anus.
Blir aldrig det igen, kör bara stillisar nu
Citera
2013-01-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinkelarnekoff
Det är hemsk!

Nu har jag inte läst hela tråden men det jag läst stämmer...jag känner mig som en knarkare

Jag får en sån varm känsla och blir alldeles avslappnad i kroppen, får massor med energi, blir sprudlande glad och extremt sugen på att äta. Någon mer som har det problemet?
Alla projekt man sätter igång, hör av sig med sms som folk inte kan tyda och inte minns man mycket dagen efter förutom ångesten...

Jag vill sluta, speciellt nu när jag har sambo, det syns så tydligt när jag tagit en tablett och ofta blir det några stycken..

Jag tror jag behöver råd...

Inte behöver du känna dig som en knarkare inte. Om nån undrar varför jag ser hålögd ut och pratar jättehögt och är allmänt hög, så brukar jag säga att jag tog stilnoct för att sova men missade "fönstret" då man kan somna.
Dessutom är det ju bara en sömntablett, inget knark...
Citera
2013-01-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Inte behöver du känna dig som en knarkare inte. Om nån undrar varför jag ser hålögd ut och pratar jättehögt och är allmänt hög, så brukar jag säga att jag tog stilnoct för att sova men missade "fönstret" då man kan somna.
Dessutom är det ju bara en sömntablett, inget knark...

Haha...Den var bra!
Citera
2013-01-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Haha, men det gick otroligt nog väldigt bra. Är rätt säker på att jag var nykter. Men jag vet inte. Somnade aldrig av den dosen ens.

När jag tänker efter förstår jag såklart att det var ren och skär idioti, men det jag kände mig top notch just då. I efterhand inser jag väl att jag aldrig skulle köra bil berusad öht.
Jag har haft 4dagars race på zopiklon som senaste, förstod inte riktigt hur onykter jag var när jag väl var inne i spåret, minns inte heller att jag var onykter såhär i efterhand men nog fan käkade jag upp 40 7,5or...
>Spiffen hälsar.
Senast redigerad av lolicon 2013-01-11 kl. 19:03.
Citera
2013-01-11, 19:00
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
Jag har haft 4dagars race på zopiklon som senaste, förstod inte riktigt hur onykter jag var när jag väl var inne i spåret, minns inte heller att jag var onykter såhär i efterhand men nog fan käkade jag upp 40 7,5or...

Imovane race är ett bra sätt att få dagarna att rulla på.
Imovane, en hatkärlek.
Citera
2013-01-11, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteri90
Imovane race är ett bra sätt att få dagarna att rulla på.
Imovane, en hatkärlek.
Jag har lyckats omvandlat känslan till ett neutralt hat, resistensen rusade iväg så tar ett uppehåll tills vidare, det enda som kliar är att man vet att man har det i apotekarlådan haha...
Hur ser resistensen ut för dig? Som sist så skulle du ta ett 2v. uppehåll?
Citera
2013-01-11, 19:11
Medlem
anadyes avatar
Har 100x10mg stilnocts och vill nu köra ett race, hur gör jag det bäst? Har bara folköl att tillgå.
Citera
2013-01-11, 19:11
Medlem
Sådär. 20mg stilnoct intagits och sköljts ner av två glas röd grapefruktsjuice.

Ska sätta mig i hallen på golvet med en nalle och vänta på tomten
Citera
2013-01-11, 19:13
Medlem
anadyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Sådär. 20mg stilnoct intagits och sköljts ner av två glas röd grapefruktsjuice.

Ska sätta mig i hallen på golvet med en nalle och vänta på tomten

Vet inte om du brukat dom mycket förr.. Tycker 20mg är låg dos. Har 60mg i mig nu och känner mig bara lite mysig i kroppen. två st 6pack folköl får boosta upp mig.
Citera
2013-01-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anadye
Vet inte om du brukat dom mycket förr.. Tycker 20mg är låg dos. Har 60mg i mig nu och känner mig bara lite mysig i kroppen. två st 6pack folköl får boosta upp mig.

Jag har brukat i snart ett år tror jag. Men absolut inte dagligen. kan gå en vecka mellan mina rus. Har bara en gång känt att jag börjat bli "van".
om ca tio minuter så kommer jag sitta och fnissa som en skolflicka i knät på gympaläraren
Citera
2013-01-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anadye
Har 100x10mg stilnocts och vill nu köra ett race, hur gör jag det bäst? Har bara folköl att tillgå.
20mg nu på kvällen eller imorgon på förmiddagen.
20-25-30mg imorgon på kvällen och så rullar du på efter behag och tolerans.
Sista dagen så dricker du folköl och kör på, annars riskerar du att den fulla tomten käkar i sig allihopa för sig själv...

Skriv gärna av dig hur du löser situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in