2013-07-22, 11:22
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Vid doser över 5mg eller om jag har druckit alkohol och sedan tagit imovane för att sova så brukar mina lakan lukta riktigt vidrigt på morgonen.
Någon som vet vad det beror på? Får alltså nattliga svettningar av det, svettens doft skiljer sig rejält från vanlig svettdoft.
Citera
2013-07-22, 14:22
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Vid doser över 5mg eller om jag har druckit alkohol och sedan tagit imovane för att sova så brukar mina lakan lukta riktigt vidrigt på morgonen.
Någon som vet vad det beror på? Får alltså nattliga svettningar av det, svettens doft skiljer sig rejält från vanlig svettdoft.
du kanske pissar ner dig?
Citera
2013-07-22, 15:12
Medlem
T-L-Ks avatar
Jag har börjat må illa dagen efter jag tagit imovane nu på senaste, brukar ta imovanen 2 timmar innan jag lägger mig för att mysa innan jag ska sova.

Någon som vet vad det kan bero på?
Citera
2013-07-22, 15:37
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
du kanske pissar ner dig?

Nej, det skulle man känna på doften helt klart och det är inte så blött heller.
Bara svetten som kraftigt ändrar karaktär.
Citera
2013-07-23, 15:24
Medlem
tycker imovanen funkar mkt bättre för ångestlindring än som insomningstablett, riktigt bra faktiskt.

när man hade både xanor och imovane utskrivet så tycker jag båda funkade motsatt om man säger, slocknade direkt av dom små lila men imovanen var nästintill omöjlig att somna på...
Citera
2013-07-23, 15:51
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRI22UE
tycker imovanen funkar mkt bättre för ångestlindring än som insomningstablett, riktigt bra faktiskt.

när man hade både xanor och imovane utskrivet så tycker jag båda funkade motsatt om man säger, slocknade direkt av dom små lila men imovanen var nästintill omöjlig att somna på...
Haha skumt. Dock kan jag hålla med dig om att Imovane ger riktigt bra ångestdämpande effekt. Blir pigg, ångestdämpad och kreativ, framförallt när jag tar dom och inte går och lägger mig.
Citera
2013-07-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Haha skumt. Dock kan jag hålla med dig om att Imovane ger riktigt bra ångestdämpande effekt. Blir pigg, ångestdämpad och kreativ, framförallt när jag tar dom och inte går och lägger mig.

hehe jo det går ju somna på imovanen om man verkligen försöker sova, men x:en klarade jag verkligen inte av att vara vaken på, haha. ja kreativ blir man indeed, bästa e när man ser HUR kreativ man varit när man suttit och skissat samma gubbe på 14 ark
Citera
2013-07-23, 20:51
Medlem
hur många dagar brukar det ta, för att få ner toleransen på stilnoct, äter 2 st 10or på kvällen har det utskrivet, tänkte spara på några för att må gött på dom sen, känner ingen effekt nu av 2 har käkat dom i 2 månader.. sen så vill läkaren att jag ska trappa ner på dom, men är inte redo för det , får förklara att jag inte kan sova ordentligt fortfarande och att jag behöver dom. mvh s
Citera
2013-07-23, 21:19
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Svalde precis 2st 10mg:are, tänkte att jag tar max 3 till (flummat MYCKET på dessa små jävlar men det var längesen sist). Börjar få den fina dimsynen och lite svårt att gå rakt. Stavar ju som jag ska iaf så det är -minuspoäng!
Citera
2013-07-23, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hur många dagar brukar det ta, för att få ner toleransen på stilnoct, äter 2 st 10or på kvällen har det utskrivet, tänkte spara på några för att må gött på dom sen, känner ingen effekt nu av 2 har käkat dom i 2 månader.. sen så vill läkaren att jag ska trappa ner på dom, men är inte redo för det , får förklara att jag inte kan sova ordentligt fortfarande och att jag behöver dom. mvh s

7 dagar så är du i stort sett nollad.

Får ut 30x7.5 den 29e löpande recept<3
Citera
2013-07-23, 21:41
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FASS
Biverkningar med okänd frekvens (kan inte beräknas från tillgängliga data): Sänkt medvetandegrad, rastlöshet, aggressivitet, vanföreställningar, ilska, olika förändringar i uppträdandet, sömngång, beroende (behov av att fortsätta medicineringen åtföljt av obehagliga symtom när behandlingen plötsligt avbryts), förändringar i sexuallusten, ostadig gång, tolerans (minskad effekt av sömnmedlet), fallolyckor (framför allt hos äldre patienter och när zolpidem inte tas enligt föreskrift), muskelsvaghet, hudutslag, klåda, nässelutslag, angioödem *, abnorm svettning och förhöjda levervärden.

"Biverkningar med okänd frekvens" (kan inte beräknas från tillgängliga data)"
Kan dom inte byta ut det där mot: "Biverkningar när du äter för många" (kan inte beräknas från tillgängliga data. FÖR DET FINNS INGA SÅDAN).

2 till ner i luckan och stavar fortfarande bra... Permatolerans på Z-analoger får min röst iaf!
Citera
2013-07-23, 23:30
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
PERMATOLLERANS; Jag var borta från stillisarna i över ett halvår
Tryckte i mig 5x10mg stillis för 30 min sedan, vilket är 100mg totalt nu har jag dubbelseende iaf, avslappnad och allmänt lugn ångesten är borta. Men fan det skulle räckt med 1-3 för att se dubbelseende t.ex

Vafan är det här? Permatolerans
Senast redigerad av KITTENMITTONS 2013-07-23 kl. 23:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in