2008-12-29, 14:22
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, jag hatade Imovane skitlänge pga det, men nu som du säger känns det skönt att känna; för då vet man att det börjat verka. Dom slår ju skitfort 15min typ på fastande mage. Tror tom att det står i bipacksedeln (pallar inte kolla) att man ska svälja dessa stående

Japp, såhär står det:

Citat:
Ursprungligen postat av Bipacksedel för Imovane 5mg
Eftersom tabletterna vanligen verkar inom en halvtimme är det viktigt att man tar dem i anslutning till sänggåendet eller först när en naturlig insomning uteblivit. För att få effekt tillräckligt snabbt bör tabletterna tas i upprätt ställning tillsammans med ½ glas vatten.

Och jag som gjort fel och tagit dem med ett helt glas vatten! Åhnej!

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Men smaken försvinner har jag märkt, nu sedan jag börjat få det utskrivet; på icke originalet Zopiklon är smaken dock 3ggr värre minst tycker jag.

Smaken är irriterande, fast jag kan stå ut med den. Har inte sååå svårt för beska smaker om de inte är jättestarka, gillar tjeckisk öl med lite bett i osv...
Citera
2008-12-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Jag har aldrig fått några tråkiga upplevelser eller hallisar på zopiklon.
Tycker man mår utmärkt efter några stycken ner i kistan.

Zolpidem däremot, fy fan alltså..

Tycker inte dessa två substanser liknar varandra mycket i rus-upplevelse.

Sen så dämpar ju zopiklon ångest också tycker jag, nåt som inte zolpidem gör.

Ja den där jävla zolpidem... zopiklon är helt ok men zolpidem är katastrof

Man får ju ångest zolpidem när man vaknar dagen efter och inte minns ett skit
Citera
2008-12-29, 14:41
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karpfan
Ja den där jävla zolpidem... zopiklon är helt ok men zolpidem är katastrof

Man får ju ångest zolpidem när man vaknar dagen efter och inte minns ett skit

Instämmer! Har faktiskt inte haft några sköna upplevelser på zolpidem, och då har jag haft ett par också, men zopiklon är underbart!
Citera
2008-12-30, 01:55
Medlem
Likväl sitter man och inväntat tomten ikväll igen. 50mg stillisar hittils... och en bra öl grund på det
Citera
2008-12-30, 12:29
Medlem
On Steroidss avatar
Igår var det fan sista gången på stillisar. En karta tillsammans med Lyrica och vaniljvodka. Vaknade tryggt i min säng... MEN min sambo hade vart och hämtat mig i soffan och tyvärr hade jag dator och mobil framför mig.
Världens hicka hade jag. Chattat runt med, Ja jag vet inte vad. Nemesis säger min sambo i alla fall. Sen hade jag ringt folk...

Sen började det ringa folk nu på morgonen. Hade lovat en polare att jag skulle med till Åre idag och han sa att han skulle hämtade mig om två timmar! Kunde självklart i hänga på och han vart sur.
Brorsan ringde och tackade, då en kille som var skyldig honom pengar hade sökt upp brorsan nu på morgonen och med pengarna i handen. Hade hotat killen rätt hårt så han var tydligen lite orolig.
En känd svensk "bystdrottning" som jag är godvän med hade jag oförklarigt kallat uppmålad apjävel och sprutluder... Fick reda på det nu via hennes kompis.
Kan lista upp fler saker som kommit fram. Kommer själv inte ihåg ett skit.
Hur som helst detta var sista gången på stillisar för mig... Sjukt jobbig ångest!
No more! No more!
Senast redigerad av On Steroids 2008-12-30 kl. 12:34.
Citera
2008-12-30, 12:42
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Igår var det fan sista gången på stillisar. En karta tillsammans med Lyrica och vaniljvodka. Vaknade tryggt i min säng... MEN min sambo hade vart och hämtat mig i soffan och tyvärr hade jag dator och mobil framför mig.
Världens hicka hade jag. Chattat runt med, Ja jag vet inte vad. Nemesis säger min sambo i alla fall. Sen hade jag ringt folk...

Sen började det ringa folk nu på morgonen. Hade lovat en polare att jag skulle med till Åre idag och han sa att han skulle hämtade mig om två timmar! Kunde självklart i hänga på och han vart sur.
Brorsan ringde och tackade, då en kille som var skyldig honom pengar hade sökt upp brorsan nu på morgonen och med pengarna i handen. Hade hotat killen rätt hårt så han var tydligen lite orolig.
En känd svensk "bystdrottning" som jag är godvän med hade jag oförklarigt kallat uppmålad apjävel och sprutluder... Fick reda på det nu via hennes kompis.
Kan lista upp fler saker som kommit fram. Kommer själv inte ihåg ett skit.
Hur som helst detta var sista gången på stillisar för mig... Sjukt jobbig ångest!
No more! No more!

Hahahaha..

Ja det där stillisarna ställer allt till det för en.
Citera
2008-12-30, 13:01
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Jag fick en postbeställning på hundra stycken stillisar igår. Och idag damp det ned 38 till, obeställda. Märkligt.

Ärlig som jag är mejlade jag kranen och frågade om han visste om att han läckte. Vi får se vad han säger. Jag klarar mig på "mina" hundra så länge.
Citera
2008-12-30, 13:12
Medlem
hail to zopiclone

man mår som en kung av zopiklon
en 7.5mg

lätt att sluta med zopiklon, eller ?
de e väl ändå läkarens ansvar, som ordinerar så pass länge
d v s riskerna att bli helt fast i det. käkat i 1år 7.5mg varje natt.

tveksam om ens nedtrappning funkar,
Citera
2008-12-30, 13:16
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnocttomten
Jag fick en postbeställning på hundra stycken stillisar igår. Och idag damp det ned 38 till, obeställda. Märkligt.

Ärlig som jag är mejlade jag kranen och frågade om han visste om att han läckte. Vi får se vad han säger. Jag klarar mig på "mina" hundra så länge.
Skönt kompis! Funkar dom som dom skall?
Citera
2008-12-30, 13:28
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Skönt kompis! Funkar dom som dom skall?

Yesbox, tog bara sju igår för att softa lite när familjen gått till sängs. Halvlåg i soffan och glodde på TV4 Fakta och flöddrande för mig själv. Gött värre vare.
Citera
2008-12-30, 13:38
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Tog faktiskt 20mg igår, med lite alkohol och på tom mage...
Det vart ju mest som ett lätt alkoholrus, men jag märkte de konstigaste jävla hallucinationerna...
Jag gick utomhus, och det var ju mörkt/dunkelt... så när jag kollade ner på marken (snö och grus på asfalt), så fastnade den bilden på näthinnan.. så kunde jag liksom lyfta den uppåt (marken), så allting vart som ett hologram. Jag kunde höja marken till ögonnivå och ta på den, liksom forma snön & gruset...
väldigt trassligt minne, dock... kändes drömlikt.

Men jag ansluter mig till fanclub:en nu.
Citera
2008-12-30, 14:14
Medlem
On Steroidss avatar
Min sambo trackar mig för att jag alltid får grym hicka av stillisar! Fler som får den konstiga biverkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in