Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-29, 02:19
Medlem
Tar Zopiklon nu och det är helt bra. Men så har jag också fått 600 tabs utskrivet av läkaren med Tram och det var bra tills man fick klåda. Men då var jag uppe i 8x100G x 4dagen (offrivillig pillerknaprare). Men nu är det en annan femma, "it´s so good" Jag har inte testat Zopiklon i mer än vad läkaren har skrivit ut men jag undra jag har druckigt ducktigt på tramadol och det har inte hänt ett skit. Jag har 7.5mg Zopiklon, och har tömt en halv box vin. Tjejen ligger och sover jag vill bara bli mysig, jag har en extrem tolerans till alkohol men jag vill inte stå och dansa i sängen för då får jag nog åka till rehab eller till en psykolog eller något Så vad rekommenderar ni, jag har 2x 7.5mg i fickan. 0, 1 eller 2? Vad säger ni?

// Ska bara säga att dom 600 tabs Tram var för många år sedan och då gick jag på det i många år och nu har jag inte tagit några på många år. Men jag undrar hur det är med Zopiklon då jag aldrig har tagit dom mer än vad jag behöver, vad händer om jag tar fler och med alkohol? Man kan ju inget annat än älska känslan med en total dos av tramadol
Senast redigerad av Santaclowse 2012-12-29 kl. 02:24.
Citera
2012-12-29, 03:18
Medlem
christerys avatar
ta en och gå och lägg dig, annars tar stilnoct tomten dig, har jagar även på imovane zomibies.
Citera
2012-12-29, 03:39
Medlem
Jag vill ju inte gå och sova då hade jag ju redan gått och lagt mig vid min väl svarvade fru. Jag vill bli skönt slapp kroppen som jag blir av tram men kan jag bli det av Zopiklon? Eller vad blir jag av Zopiklon om man jämför men Tram och givetvis om man tar mer än 1st 7.5mg som jag brukar ta. Jag menar med samma dos med 2 flarror vin och lite whiskey, vad tror ni, och hur kul tror ni jag kommer ha och hur illa tror ni min förklaring kommer vara till min fru
Citera
2012-12-29, 06:09
Medlem
Om jag sväljer ett par Zolpidem efter att druckit på öl så kan jag bli supertrött dagen efter. Mår inte dåligt, bara ligga i soffan-trött. Någon med samma men som mig?
Citera
2012-12-29, 07:04
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femfem
Ok tack!

Tänkte ta 1 st zopiklon 7.5mg på nyår klockan ca 10.00 och supandet börjar typ 15.00 (även tjack kommer att intas). Bör jag vara orolig för minnesluckor?

Dom gångerna jag tagit valium så brukar jag ta en mindre dos (5-10mg) på morgonen för att sedan dra ut på kvällen och supa. Brukar få sjukt sköna fyllor då så det är lite det jag eftersträvar även med zopiklon.

Tacksam för svar.

Att ta zopiklon innan man ska dricka är en dålig idé på så många olika sätt, nu är 7.5mg inte en stor dos men om du har mer så kan du räkna med att du kommer slänga i dig tills det är slut.
Allt du dricker kommer smaka förjävligt, särskilt öl vilket blir nästan odrickbart.

Tog själv 20mg med två bärs på en förfest en gång, jag och två polare skulle cykla ungefär en halvmil ut i den norrländska skogen mitt i vintern för att ta oss till en stuga. Ungefär halvvägs slog zopiklonen och efter det är kvällen rätt suddig med många minnesluckor.

Minns att jag drack fyra öl till på festen och rökte två joints väldigt öppet, lyckades gömma min polares skor och ramlade med cykeln ett antal gånger på vägen hem!
Citera
2012-12-30, 03:43
Medlem
havrekakas avatar
Jag älskar mina stilnoct. Mår så fridfullt av dem! Men nu har jag bara 2 kvar som jag verkligen vill ta nununu men vill också spara till sen. Hur får jag ut det bästa av mina sista? Och vad fan ska jag göra när de är slut..
Citera
2012-12-30, 03:53
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havrekaka
Jag älskar mina stilnoct. Mår så fridfullt av dem! Men nu har jag bara 2 kvar som jag verkligen vill ta nununu men vill också spara till sen. Hur får jag ut det bästa av mina sista? Och vad fan ska jag göra när de är slut..

Upp i röven ska tydligen vara bästa.
Så fixa en rövpump och lös upp tabletterna och pumpa. Finns guider.

Skaffa mer gör du hos doktorn eller gatan.
Citera
2012-12-31, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Santaclowse
Tar Zopiklon nu och det är helt bra. Men så har jag också fått 600 tabs utskrivet av läkaren med Tram och det var bra tills man fick klåda. Men då var jag uppe i 8x100G x 4dagen (offrivillig pillerknaprare). Men nu är det en annan femma, "it´s so good" Jag har inte testat Zopiklon i mer än vad läkaren har skrivit ut men jag undra jag har druckigt ducktigt på tramadol och det har inte hänt ett skit. Jag har 7.5mg Zopiklon, och har tömt en halv box vin. Tjejen ligger och sover jag vill bara bli mysig, jag har en extrem tolerans till alkohol men jag vill inte stå och dansa i sängen för då får jag nog åka till rehab eller till en psykolog eller något Så vad rekommenderar ni, jag har 2x 7.5mg i fickan. 0, 1 eller 2? Vad säger ni?

// Ska bara säga att dom 600 tabs Tram var för många år sedan och då gick jag på det i många år och nu har jag inte tagit några på många år. Men jag undrar hur det är med Zopiklon då jag aldrig har tagit dom mer än vad jag behöver, vad händer om jag tar fler och med alkohol? Man kan ju inget annat än älska känslan med en total dos av tramadol

Hur kan du fått ut så mycket tramadol? Brytit benet väldigt ofta eller betalat läkaren? 8x100G låter ut som en allvarlig överdos.
Citera
2013-01-01, 04:03
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Jag hade min första upplevelse med Imovane för någon dag sedan.

Jag är inte typen som brukar "punda" som så. Jag röker lite hasch någon gång om året, men det är allt. Jag tog en Imovane för att jag har fått väldigt svårt att somna sedan jag började ta anti-depp, och ville få en god natts sömn för en gångs skull. Hade fått fyra tabletter av mitt ex.

Efter en sådär 40 minuter så kände jag mig fortfarande inte särskilt trött. Jag tänkte mig inte för, och tog en tablett till. Därefter spårade det ur totalt. Jag började hallucinera, för det mesta så innebar detta att jag såg saker som jag inte kan beskriva i ögonvrån. Sakerna var ofta skrämmande, och även om jag kanske hoppade till lite ibland så kände jag mig faktiskt väldigt lugn, nästan euforisk. Jag satt och chattade med en internetvän från USA under tiden, och tyckte att allt jag skrev var vettigt och läsbart. När jag var uppe och gick hade jag absolut noll balanssinne. Jag gick in i saker hela tiden och var nära på att snubbla ett flertal gånger.

Vad som sedan faktiskt hände under natten är inte klart för mig, på grund av minnesluckor. Jag kommer ihåg att jag tog en tredje tablett, även att jag tog en anti-depp tablett som jag hade fått av en vän som sade att de var bra för att somna på. Jag hade två eller tre av dessa tabletter, men trots att jag bara kan minnas att jag tog en så var alla borta nästa morgon. Även den fjärde Imovanen var borta.

Jag har ett vagt minne av att jag gick in i köket och började rota igenom min mammas mediciner och plockade på mig en sobril eller två, men jag är osäker på om detta bara var en dröm.

På morgonen kände jag mig hur bra som helst, bättre än vad jag har gjort på länge på morgonen. Jag gick in på Facebook, och tittade på konversationen jag hade haft med min vän. Hälften av det var helt och hållet oläsligt, och mycket av det som var någorlunda läsligt var ändå helt oförståeligt. Under dagen pratade jag med en tjej som jag är på G med. Vi pratade om en av mina vänner, som jag har börjat känna stött bort mig på senaste tiden, undvikit mig. Hon föreslog att jag skulle fråga honom om något var fel, så jag skickade iväg ett meddelande på Facebook och pratade med honom.

Någon timme senare så ville jag fråga honom något, så jag gick återigen in på Facebook för att prata med honom. Då såg jag konversationen vi hade haft, då jag hade frågat honom om allt var okej. Meddelandena var daterade till gårdagen. Det var då det började bli riktigt obehagligt. Jag började känna att jag inte kunde lita på min hjärna. Jag vet HELT SÄKER på att vi hade haft den här konversationen IDAG, så jag frågade till och med honom. Men nej, så var det inte alls. Det var igår.

Jag var väldigt disorienterad den största delen av dagen, men när kvällen kom så började jag acceptera att jag helt enkelt hade minnesluckor och såg det som att vara lite bakis.

Rent överlag så tyckte jag att det var en kul upplevelse, men det är nog inget jag kommer göra igen. Jag håller mig nog till cannabis.
Citera
2013-01-02, 12:21
Medlem
Vad får man för "rus" på imovane? Är det hallisar endast? Kan någon vänlig själ beskriva...
Citera
2013-01-02, 13:02
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4ne
Vad får man för "rus" på imovane? Är det hallisar endast? Kan någon vänlig själ beskriva...
Du kan ju läsa mitt inlägg på förra sidan, jag beskrev hela mitt rus. Jag tror att det är ganska individuellt, men jag fick hallisar, extremt dåligt omdöme, extremt dåligt balanssinne, allting kändes som en dröm, stoooora minnesluckor, osv.

Jag skulle nog beskriva det som alkohol, fast 10x starkare och med hallisar. Men som sagt, det är nog individuellt.
Citera
2013-01-02, 20:48
Medlem
Jag använder mig av 2-3 7,5mg Imovane varje natt.
Kan detta öka "toleransen" på mitt Stesolid som jag börjat använda igen efter ett väldigt långt uppehåll?
Känns som att effekten inte kommer förrän runt 15-20mg stess och de är väl ända ganska "hög" dos för att ha varit utan cirka ett år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in