Citat:
Ursprungligen postat av malmomannen
Tjena, har nu käkat stilnoct sedan december..har fastnat rejält på dessa tabletter nu

har fått upp receptet till 20 mg per natt nu av läkaren! Men brukar köra 3-4 plus några groggar
för att få ett fint rus

Kommer ihåg i början då såg man för fan små gubbar efter bara två st,
snackade även med spegeln väldigt mycket, dagen efter var minnesluckan stor..
Någon som har koll på om det är jävligt skadligt på ngt vis att käka stor dos varje dag under många månaders tid?? Man blir tolerant på dessa snabbt märker jag..
//M
20 mg är väldigt ovanligt att skrivas ut, antagligen bara för de som stått på preparatet länge och som man räknar kommer att fortsätta stå på det länge, när toleransen ökat, annars skriver man nog bara ut så höga doser till missbrukare som vill få hjälp att trappa ner från ännu högre doser.
Kör du 3-4 plus alkohol som du skriver kommer du ju väldigt snabbt att få total tolerans, alkoholen gör att du ökar toleransen också. Om två räcker för att få effekt så är det väl onödigt att ta mer? Effekten blir ju ändå inte trevligare av mer, och minnesluckorna blir värre. Jag tycker det är bäst att ta så lite som krävs för att du ska få en kännbar effekt. Gubbarna och tok-effekterna som man får i början får man aldrig tillbaka igen när man tagit zolpidem ett tag, att ta högre doser funkar inte heller, man blir visserligen väldigt skev, men inte på samma sätt som i början. Skönaste effekten är ändå av små doser och utan blandning av benzo och alkohol, försök ta mindre ett tag så att du får tillbaka toleransen, då får du även trevligare rus (enligt min mening känns det trevligare iaf).
Några fysiska skador på kroppen får du inte av att ta det under lång tid. Hjärnan påverkas ju säkert av det på något sätt eftersom du ändrar i hur hjärnan funkar, men inte något allvarligt. Det negativa som händer är ju att man blir beroende. Du skriver att du käkat sedan i december, och läkaren har höjt dosen för att du ska ha kvar effekten, så du är beroende. Om du blir utan helt plötsligt utan nedtrappning kan du få rätt obehagliga effekter, "blinkningar" i huvudet när du är trött, känns som att hjärnan "stängs av" helt plötsligt och sätts på igen, känns som man dör under någon sekund när man håller på att somna, vilket är en väldigt obehaglig känsla. Dessutom kraftigt ökad ångest under en lång tid efter du slutar. Även om du slutar som man ska (nedtrappning) kommer du antagligen få ångest och sömnsvårigheter efter du slutat med den sista tabletten. Men ämnet i sig är inte skadligt för kroppen om det är det du undrar över. Den största faran är nog att man tar gör något dumt under påverkan. Du skriver att du blandar med sprit och tar extra tabletter ibland. Där ligger nog den riktiga faran, att du skulle skada dig på något sätt när du är så pass väck... man fattar ju verkligen inte vad som är en vettig idé och vad som är helt fel när man är så pass väck, kan hända att du dricker upp all sprit du har hemma och får spritförgiftning, eller bestämmer dig för att laga mat och somnar (djupt så du inte vaknar av att huset luktar rök) med något på plattan. Risken att brinna upp på grund av nåt du gör när du är påverkad är ju inte helt liten. Risken finns att vänner och familj kan dyka upp, eller att stilnoct-tomten i ditt huvud får dig att ringa till dem, och säga saker som gör att de inte vill ha med dig att göra, eller om de är förlåtande, att de själva lider av oro kring ditt beteende. Risken finns också att du kan få för dig att du ska gå på en promenad i stan mitt i natten och några kriminella ser vilket lätt offer du är i det stadiet, rånar dig och knullar dig i röven, lyckas få dig att berätta dina pin nummer så att de kan länsa dina konton, och de stjäl allt av värde i ditt hus med nyckeln de snodde medans du sover gott, däckad i ett stilnoctrus med en taggig dildo i röven i ett dike.
Jag har själv blivit rånad när jag varit stilnoctad och bestämt mig för att vandra omkring ensam kl 4 på morgonen i en större stad i Australien, rånarna behövde inte ens hota mig, var så väck att jag helt glatt lätt dem "låna" min telefon och plånka.