2012-12-14, 20:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har haft Imovane (zopiklon) 5mg utskrivet och idag fick jag Zopiklon pilum 5mg istället. Det jag undrar över är om det är någon större skillnad mellan dem? Imovane har fungerat väldigt bra så jag är lite skeptisk över detta...

(Tas mot sömnbesvär)

Funkar bara att metallsmaken är värre på dom än Imovane Meda.
Citera
2012-12-15, 11:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minstad664
Har haft Imovane (zopiklon) 5mg utskrivet och idag fick jag Zopiklon pilum 5mg istället. Det jag undrar över är om det är någon större skillnad mellan dem? Imovane har fungerat väldigt bra så jag är lite skeptisk över detta...

(Tas mot sömnbesvär)
Många som gillar zopiklon pilum mer av någon anledning, dom är billigare också kanske därför? jag känner ingen skillnad får ingen metallsmak av någon av dem.
Citera
2012-12-15, 15:45
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Många som gillar zopiklon pilum mer av någon anledning, dom är billigare också kanske därför? jag känner ingen skillnad får ingen metallsmak av någon av dem.
Jag tycker pilum är mycket svagare. Jag pratade med en apotekare som sa att många hade klagat över pilum. Föredrar alltid meda.
Citera
2012-12-15, 15:47
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJake
Indeed!
Håller man sig till ordinerad dos är det inga problem. till exempel 1 x 7,5 mg imovane. Kunde ta samma dos i flera månader utan problem.
Citera
2012-12-15, 20:45
Medlem
Har tagit två 5mg imovane och druckit fyra folköl. Tycker inte jag känner något särskilt, bara en mild salongsberusning. Vill uppleva nån slags rus. Ska jag ta ett till piller, eller finns det en risk att jag börjar spåra ur?
Citera
2012-12-15, 20:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
Jag tycker pilum är mycket svagare. Jag pratade med en apotekare som sa att många hade klagat över pilum. Föredrar alltid meda.

Samma här, mindre metallsmak också.
Citera
2012-12-16, 06:13
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Samma här, mindre metallsmak också.

Samma här. Meda is the way to go!
Citera
2012-12-16, 08:17
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutskatten
Har tagit två 5mg imovane och druckit fyra folköl. Tycker inte jag känner något särskilt, bara en mild salongsberusning. Vill uppleva nån slags rus. Ska jag ta ett till piller, eller finns det en risk att jag börjar spåra ur?
Skaffa dig ångest.
Citera
2012-12-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson

Nä men va fan va knas. inte undra på att jag kan ta 5 o dricka massa starköl... keeff
Citera
2012-12-18, 13:58
Medlem
Zachies avatar
Ni snackar om Meda och Pilum, men vad tycker ni om Mylan? Jag tycker den är potent, har en rätt kraftig bitter smak- som jag iof njuter av..hehe.. Känns som om den ger bättre "utdelning" när smaken är stark. Men så har jag väl så länge förknippat den smaken med att må gott.
Citera
2012-12-18, 22:13
Medlem
Hysteri90s avatar
Jag har den senaste veckan käkat minst 400mg zopiklon. Kommer det påverka mitt blodtrycksprov som jag ska ta i övermorgon?
Citera
2012-12-18, 22:44
Medlem
sara.nillsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachie
Ni snackar om Meda och Pilum, men vad tycker ni om Mylan? Jag tycker den är potent, har en rätt kraftig bitter smak- som jag iof njuter av..hehe.. Känns som om den ger bättre "utdelning" när smaken är stark. Men så har jag väl så länge förknippat den smaken med att må gott.
Tycker faktiskt mylan är helt okej. Men föredrar MEDA. Finns inte meda inne så köper jag oftast mylan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in