Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
HAde 10 imovane nyss, drog i mig 2 med en cider, hur ska jag göra med dom adra 8? Bara slänga i sig dom med lite alkohol eller?
Tycker att du skall invänta effekten innan du tar mer om du inte tagit imovane förut. Tar du för många så kommer du förmodligen inte komma ihåg så mycket under kvällen.
Tar själv mestadels stilnoct för sömnen men även imovane ibland, nu är jag ganska så van vid dessa preparat. För mej så blir effekten av att ta för många att man blir mer "vaken" och mindre flummig. Händer ibland att man tar tex 2st stilnoct och inte känner av effekten efter ca 40min, tar sedan en/några till och sedan så slår det på och ger en motsatt effekt och får problem med att somna, hjärnan går på högvarv och jag minns i stort sett allt under natten. Får ungefär samma effekt om jag tar för många imovane. Men det kan som sagt ha med att jag är van vid dessa preparat.
Imovane har en ganska okej halveringstid ca 5-6timmar så effekten brukar vara ganska länge jämförbart med stilnoct som går ur kroppen mycket fortare.
Några hallisar eller "flumm" får jag inte längre på dessa preparat kanske skall tilläggas.
Men ta hellre en för lite en för många så att du kan njuta istället för att glömma bort allting om du nu inte brukar ta imovane.
Sen så är det bra ifall du sparar några också då det ibland kan vara gött att ha något att hjälpa en att somna in nån natt då det behövs.