2008-03-17, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minjis
Jag blir skitspeedad på imovan.

Älskar dessutom smaken på dem, HAha, jag är nog den enda som gör det. Önskar att jag kunde få dem utskrivet igen, men min psykDr är typ scientolog.

Då är vi två, hehe
Citera
2008-03-19, 02:29
Medlem
Kyozs avatar
Har precis dragit i mig 15 mg imovane (1.5 timmar sedan) och jag vet inte riktigt jag... Alltså jag känner ju deffinitivt av dem, ögonlocken är lite trötta osv. Men jag är fan inte annat än trött när jag ligger här och chillar, inget inre välbehag eller något, jag är i stort sett nollställd. När jag ställer mig upp så har jag megadålig balans villket alltid är roligt, men skall det inte vara mer än så här..? Jag vinglar (inget mes-vingel, höll på att ramla omkull när jag knallade runt hörnet in i köket.) och jag är trött, det klassar inte jag som att flumma. Antar att jag måste langa i mig ett par bira eller lägga en jolle på deta men jag rökte just sista knatchen tidigare idag. Aja, får se hur detta artar sig.
Citera
2008-04-20, 21:39
Medlem
rikoes avatar
HAde 10 imovane nyss, drog i mig 2 med en cider, hur ska jag göra med dom adra 8? Bara slänga i sig dom med lite alkohol eller?
Citera
2008-04-20, 22:29
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
HAde 10 imovane nyss, drog i mig 2 med en cider, hur ska jag göra med dom adra 8? Bara slänga i sig dom med lite alkohol eller?

Tycker att du skall invänta effekten innan du tar mer om du inte tagit imovane förut. Tar du för många så kommer du förmodligen inte komma ihåg så mycket under kvällen.

Tar själv mestadels stilnoct för sömnen men även imovane ibland, nu är jag ganska så van vid dessa preparat. För mej så blir effekten av att ta för många att man blir mer "vaken" och mindre flummig. Händer ibland att man tar tex 2st stilnoct och inte känner av effekten efter ca 40min, tar sedan en/några till och sedan så slår det på och ger en motsatt effekt och får problem med att somna, hjärnan går på högvarv och jag minns i stort sett allt under natten. Får ungefär samma effekt om jag tar för många imovane. Men det kan som sagt ha med att jag är van vid dessa preparat.

Imovane har en ganska okej halveringstid ca 5-6timmar så effekten brukar vara ganska länge jämförbart med stilnoct som går ur kroppen mycket fortare.

Några hallisar eller "flumm" får jag inte längre på dessa preparat kanske skall tilläggas.
Men ta hellre en för lite en för många så att du kan njuta istället för att glömma bort allting om du nu inte brukar ta imovane.

Sen så är det bra ifall du sparar några också då det ibland kan vara gött att ha något att hjälpa en att somna in nån natt då det behövs.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-04-20 kl. 22:35.
Citera
2008-05-05, 23:59
Medlem
Robinjis avatar
Tog två imovane för några dagar sedan, och jävla va sjukt väck jag blev.
Jag RAMLADE av min stol pladask ner på golvet, kravlade mig upp i sängen och ringde min kompis, satte på högtalaren på luren och byggde en kojja i min säng, satt och pratade rent SKIT i 50 minuter, trodde att de hade gått ca 5-6 minuter.

Sa att de smakade som ett "grönt asiatiskt bröllop".

Så nog fan kan man flumma på skiten, rejält också
Citera
2008-05-16, 00:05
Medlem
Jag har tagit 2st zopiklon nm 5mg ikväll + ett par kalla starköl, men inte fan är jag varken trött eller flummig? hur fasen gör ni för att bli flummig? >_<. har iofs ätit dom 4dagar i rad, kankse har vänjt mig med dom för mycket eller vad tror ni?
Citera
2008-05-16, 08:51
Medlem
rapemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utedass
Jag ser att många personer här på FB är väldigt förtjusta i ovan nämnda mediciner men jag kan inte fatta det. Jag har själv haft Imovane och det enda som händer är att jag somnar som en stock efter en halvtimma. Det är ju sömnmedel, hur kan man "flumma" på det som man t.ex kan göra på benzo? Man blir ju bara KANON-trött o somnar. Endå så verkar en hel del använda det som nåt flummedel. Kan nån förklara det för mig. Måste man kombinera Imovane med nåt annat för att få flum i stället för att tvärsomna på? Snälla förklara....för Imovane kan jag få utskrivet lätt men jag vill inte ha dem om man bara däckar när man tagit dem, jag vill veta vad man ska göra för att bli fummig.

Har sammanfogat ungefär tio stycken trådar om Imovane med alla ungefär samma frågeställning, nu kan vi väl hålla oss till denna?

Tack till

Made of stone
för hjälpen!

/Mod

Som sagt så är det inte alla som däckar efter en halvtimme på dom, jag har inte ett dugg svårt att hålla mig vaken i flera timmar efter jag tagit dom. Och skön som fan blir jag också
Citera
2008-05-20, 17:00
Medlem
snoochriss avatar
Tjena. Jag verkligen älskade den här "metall-smaken" man får i munnen när man tagit imovane men på senare tid så har den smaken försvunnit helt.

Ifall man skulle göra ett uppehåll på tex 2 månader skulle smaken komma tillbaks då eller är det meningslöst?

mvh
Citera
2008-05-21, 15:03
Medlem
tantas avatar
hej räcker 1 imovane 5 mg + 2 sobril 10 mg + lite likör för ngt att flumma på ? ^^
Citera
2008-05-22, 16:15
Medlem
jontens avatar
Någon som vet om det kan vara illa o kontra Zopiclon (imovane) sömnigheten med 2-3 energidryckar? Kanske nån som har testat? Eller kan detta vara illa på något vis? Har endast tagit tillsammans med öl tidigare.
Citera
2008-05-23, 01:27
Medlem
Dess-s avatar
Tjenare.

jag har två frågor till er som äter imovane dagligen.
hur mkt äter ni varje kväll?

Själv har ja tagit imovane till o från i snart 2 år varje natt, och som alla vet, så höjs ju toleransen, så ligger runt 3-4 st 7.5 mg per natt nu, ibland mer för att känna av de.

sen till fråga två: om ja vill sluta äta imovane, men får abstines, vad skall man då få av sin lilla psyk doktor att trappa ut de med? diazepam?

Tacksam för svar // DeSs
Citera
2008-05-25, 15:45
Medlem
wsbs avatar
Fel tråd, sry felpost.
Senast redigerad av wsb 2008-05-25 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in