Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-09, 20:35
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanoff
Upp till 5 timmar snarare. 4-5 timmar.

Typ 30 min "rus" för mig. Ångestdämpningen kan däremot sitta i uppemot 2-3 timmar vid dos om 15mg. Men det är såklart väldigt individuellt.
Citera
2012-12-09, 22:27
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJake
Typ 30 min "rus" för mig. Ångestdämpningen kan däremot sitta i uppemot 2-3 timmar vid dos om 15mg. Men det är såklart väldigt individuellt.

Eller så var det i början i varje fall. Nu måste jag kombinera med typ två whiskypinnar för att kunna känna något.
Citera
2012-12-09, 22:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJake
Eller så var det i början i varje fall. Nu måste jag kombinera med typ två whiskypinnar för att kunna känna något.

Tolerans ökningen går fort på z-analoger dessvärre.
Citera
2012-12-09, 23:41
Medlem
Har ett problem. Har ätit 1-5 imovane 5mg i 1 månad nu, alltid somnat direkt. För några dagar sen Höjde läkaren dosen till 7,5 mg. Tog fyra st igår men det tog verkligen lång tid. Alltid somnat direkt förut annars. Var samma sak idag, tog 4 st men lyckades inte somna. Tog den 5 tabletten nu precis. Värt att nämna är att jag ibland lägger mig 1,2,3 h efter att jag tagit medicinen.
Citera
2012-12-09, 23:43
Medlem
MrJakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Indeed!
Citera
2012-12-10, 00:01
Medlem
M_Wittmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot

Hur mycket Imovane måste man pilla i sig innan toleransökningen börjar göra sig gällande?

Normal dos vid sömnproblem är 5 till 7,5 mg vid läggdags. Bygger man tolerans även vid låga doser som inte ger ruseffekt vid regelbunden användning?
Citera
2012-12-10, 00:51
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann
Hur mycket Imovane måste man pilla i sig innan toleransökningen börjar göra sig gällande?

Normal dos vid sömnproblem är 5 till 7,5 mg vid läggdags. Bygger man tolerans även vid låga doser som inte ger ruseffekt vid regelbunden användning?

Ja, men inte lika snabbt eller lika mycket.
Det är när du petar i dig höga doser som du sabbar toleransen.
Har medicinerat med imovane i två års tid utan något riktigt längre uppehåll.
I början fick jag ganska hypnotisk effekt redan på 5mg, det får jag inte längre men oftast somnar jag av ynka 5mg fortfarande om jag är trött och ligger och försöker sova. Men vissa tillfällen kräver 7,5mg-10mg, men försöker undvika 10mg>
Citera
2012-12-10, 08:57
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann

Jag tycker mer än 15mg gör att toleransen skjuter i taket direkt. Om jag däremot skulle sprida ut exempelvis 22.5 över en hel dag snarare än att ta alla på en gång, då blir toleransökningen inte lika brutal.

Ja, en viss tolerans uppstår även vid låga doser. Men inte alls som på större.
Citera
2012-12-10, 09:31
Medlem
unleash82s avatar
Dags att sova efter Kneg och jag körde 1mirtazapin 15mg 2 st propavan
Och 2 stycken 10 zolpidem.

Lu sitter det skuggofigurer på kontaktutrageb

Vägen andas och på vissa ställen bryter grå filurer ut och vandrar med och i tapeten.

En del småauror och osynliga luftballonger svävar i rummet.

På vissa ställen försöker figurer ifrån väggen, med väggen vill inte riltigt släppa alt

Det jag menar är art väggmonster inte kan rör sig fullt ut utan räcka till.

Dem bildar en full sylig ickevägge.

Lugnt och minst sagt fridfullt

Mvh
Citera
2012-12-10, 20:22
Medlem
Vad är det för rus på imovane alla pratar om? Inte fan får man rus på det. Max lugnande och hallucinationer. Går inte ens att jämföra med stilnoct-rus. Kan folk som fått "rus" på imovane (utan alkoholk) beskriva hur det uttryckte sig? Tryckt i mig 10 st en gång men var helt normal. På två stilnoct däremot var jag i himlen.
Citera
2012-12-11, 11:15
Medlem
Av imovane och stilnoct blir jag helt personlighetsförändrad och soft. Man har inga som helst problem, men man flyter in i sin egna lilla bubbla.. När jag är påverkad känns det nästan som man är efterbliven eller något för förstår inte va folk runt om säger eller va dem menar, samma sak när jag kollar på film koncentrerar jag mig på helt andra saker än filmens handling. Ett helvete att sluta ja, då man mår så gott på dem.
Citera
2012-12-14, 19:31
Medlem
Minstad664s avatar
Har haft Imovane (zopiklon) 5mg utskrivet och idag fick jag Zopiklon pilum 5mg istället. Det jag undrar över är om det är någon större skillnad mellan dem? Imovane har fungerat väldigt bra så jag är lite skeptisk över detta...

(Tas mot sömnbesvär)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in