2012-02-24, 09:44
Medlem
När du tar zoplikon (stilnoct) Ska du ligga ner... Blunda och sov. Om jag tar och inte lägger mig direkt är det lögn i helvete at somna.
Citera
2012-02-24, 13:55
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Var inte riktigt det jag frågade om. undrade hur toleransen ligger till på dessa då dom inte ger någon effekt längre bara på 1 vecka.

nä men du skrev ju också att du satt kvar vid datorn för att känna dig trött, och hallucinationer? av zopiklon?
man blir ju inte trött av dom direkt, eller jag blir då hellre lite piggare om jag fortsätter hålla mig vaken och orkar göra saker och ta tag i saker jag inte orkat förut, men lägger jag mig och blundar som man ska somnar jag perfekt, förstår inte riktigt hur du menade om de inte var så du menade... du får ingen toleransökning på 1 vecka.
Citera
2012-02-24, 17:29
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Jag har nyligen fått zopiklon på recept, Undrar bara hur toleransen ligger på denna substans? Har tagit 1-2 för att sova på i några dagar men inte igår och nu tog jag en 7.5mg men känner mig inte trött eller något. Inga hallisar heller för att se om den börjat slå än men icke.
Toleransen ökar helt klart på en vecka, råder dig till att bara ta dom när du verkligen behöver och inte flumma så mycket på dom om du vill att dom ska fundera. Jag har åtminstone utvecklat permanent tolerans på z-analogerna efter dagligt bruk.
Citera
2012-02-24, 17:33
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Toleransen ökar helt klart på en vecka, råder dig till att bara ta dom när du verkligen behöver och inte flumma så mycket på dom om du vill att dom ska fundera. Jag har åtminstone utvecklat permanent tolerans på z-analogerna efter dagligt bruk.

Ja det var ett bra svar på min fråga. Ja ja äter dom för sömnen och gillar inte att flumma på dom direkt, tycker det är ett plus i kanten bara att man får hallisar innan man somnar

Har dock inga nu men får nog mer på måndag då hinner nog toleransen sjunka en bit, tog min sista igår och kunde inte sova alls :/
Citera
2012-02-25, 10:10
Medlem
ChinxMes avatar
Om du tar "normal" dosering för att sova hur kan du få hallisar?
Fattar inte ens hur man rusar på dom kanske jag som har hög tolerans nivå
Citera
2012-02-25, 10:23
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinxMe
Om du tar "normal" dosering för att sova hur kan du få hallisar?
Fattar inte ens hur man rusar på dom kanske jag som har hög tolerans nivå
Det är väldigt inviduellt, när vi var ett gäng som drack en del alkohol och hade 2 kartor imovane så käkade vi 4-5 st och vi var väl iaf 3 av 5 som fick hallisar, den ena spårade ur totalt och den andra fick säkert i sig 10st och var okontaktbar till dagen därpå. Han sov rätt gott, tur att det inte är farligt att blanda vilket jag visste om.

Men den andra snubben fick exakt samma hallisar som mig, vi gick runt i skogen och stod livrädda och kollade på massa människor som rörde sig långsamt. Jag lyckades komma nära en av dom och försökte kasta en ölflaska i mot den men när jag gick närmare försvann den

Efter toleransutvecklingen försvann dom, men efter att jag gått på tjackRC nåt dygn o tog imovane fick jag hallisar igen som flöt runt i luften och som jag kunde styra med handen, sjukt skumt.

Stilnoct däremot får jag inga hallisar på, bara lite dubbelseende efter en rejäl dos blandat med alkohol. Men vissa får bara hallisar på stilnoct och inte imovane. Kan också bero på vilket av preparaten man börjar käka, för det var kanske dom första 5 gångerna jag fick grova hallisar på 2-3st imovane.
Citera
2012-02-25, 11:13
Medlem
ChinxMes avatar
Fasen blir ju avis ! Tog av misstag (host host) ca 15 st Imovane och lite alcohol på det. Blev ordentligt rusad men Tyvärr inga roligare upplevelser.
Citera
2012-02-26, 09:09
Medlem
Har heller aldrig lyckats få hallisar på Immovane däremot på Stillisar. Får att golvet lutar & ser prickar överallt. En gång jag låg och tafsade på tjejen så fick jag för mig att hon var någon annan och blev skiträdd. Hon visste inte att jag tagit stillnoct så hon blev jävligt konfundersam över mitt beteende.
Citera
2012-02-27, 15:18
Medlem
Räcker det med 5mg zolpidem för att kunna sova om man inte har någon tolerans?
Citera
2012-02-27, 15:45
Medlem
Mandic!s avatar
Hur är Sonata att flumma på? Varför används det inte längre i Sverige?
Citera
2012-02-27, 15:51
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Hur är Sonata att flumma på? Varför används det inte längre i Sverige?
Har inte de extremt kort halveringstid? orkar inte kolla upp de nu men tror de är till och med kortare än stilnoct
Citera
2012-02-27, 16:04
Medlem
Torrentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Räcker det med 5mg zolpidem för att kunna sova om man inte har någon tolerans?

Det är ganska individuellt. Men testa, det är inte alls omöjligt. Själv behöver jag minst 10mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in