2012-06-30, 12:35
Medlem
SadCats avatar
Tolerans tyvärr.
Citera
2012-06-30, 20:08
Medlem
jag tog ca. 21mg imovane igår och min fråga är ifall det hjälper med 7,5 för mig idag för att kunna somna? har inte ätit imovane på år och dar förutom igår så tror inte jag har hög tollerans...

Snabba svar tack!

JahBless
Citera
2012-06-30, 20:21
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menace2society
jag tog ca. 21mg imovane igår och min fråga är ifall det hjälper med 7,5 för mig idag för att kunna somna? har inte ätit imovane på år och dar förutom igår så tror inte jag har hög tollerans...

Snabba svar tack!

JahBless
Känns som 50/50 då Zopiklon har kort halveringstid (5-6 h) vilket innebär att effekten liksom toleransen avtar tämligen snabbt.
Citera
2012-06-30, 20:55
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menace2society

Snabba svar tack!

JahBless
Beror på hur svåra sömnsvårigheter du har, men det borde räcka med en 7,5.
Citera
2012-06-30, 23:00
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Tryckt i mig 9 igår och 8 idag, mår rätt bra och börjar bli lite väck. Fan att de ska fungera såpass bra mot ångest under dagen, hämtade asken i för 2 dar sedan, och det har redan gått åt 17 stycken. :S
Lidrare in de återstående i lite silvertejp så jag verkligen tänker till innan jag tar mer av dom i rus-syfte.

Har en fråga också, hur är min tolerans nu? Kommer jag kunna somna på bara 1 imorgon, eller ska jag vänta några dar tills toleransen har lagt sig? Hur lång tid tar det ungefär?
Citera
2012-06-30, 23:21
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Tryckt i mig 9 igår och 8 idag, mår rätt bra och börjar bli lite väck. Fan att de ska fungera såpass bra mot ångest under dagen, hämtade asken i för 2 dar sedan, och det har redan gått åt 17 stycken. :S
Lidrare in de återstående i lite silvertejp så jag verkligen tänker till innan jag tar mer av dom i rus-syfte.

Har en fråga också, hur är min tolerans nu? Kommer jag kunna somna på bara 1 imorgon, eller ska jag vänta några dar tills toleransen har lagt sig? Hur lång tid tar det ungefär?
Du kommer förmodligen inte kunna sova på en imorgon, beroende på dina sömnbesvär. Du kommer få mycket liten eller obefintlig effekt utav en då du intagit 17 st på 2 dagar. Toleransen går snabbt ner, men räkna med åtminstone 3-4 dagar minst innan toleransen gått ned ordentligt.
Citera
2012-06-30, 23:32
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Du kommer förmodligen inte kunna sova på en imorgon, beroende på dina sömnbesvär. Du kommer få mycket liten eller obefintlig effekt utav en då du intagit 17 st på 2 dagar. Toleransen går snabbt ner, men räkna med åtminstone 3-4 dagar minst innan toleransen gått ned ordentligt.
Okej, tack för snabbt svar! Har några Legrigan kvar, så får klara mig på dom under de dagarna!
MVH
Citera
2012-07-02, 17:42
Medlem
Imovane är ett skämt. Jag fick det mot sömnbesvär av min läkare, det funkade i typ 3 dagar sen sluta de fungera. Jag kan ta 4 st när jag ska gå sova och efter 1 timme gå upp ur sängen och känna mig helt normal i huvudet. Blir inte flummig men somnar inte heller när jag väl försöker somna. Det måste ju förfan finnas riktiga grejer som fungerar. Jag somnar bättre på Atarax än imovane
Citera
2012-07-02, 17:51
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekkusa
Imovane är ett skämt. Jag fick det mot sömnbesvär av min läkare, det funkade i typ 3 dagar sen sluta de fungera. Jag kan ta 4 st när jag ska gå sova och efter 1 timme gå upp ur sängen och känna mig helt normal i huvudet. Blir inte flummig men somnar inte heller när jag väl försöker somna. Det måste ju förfan finnas riktiga grejer som fungerar. Jag somnar bättre på Atarax än imovane

Jag sover mycket mycket bättre på Imovane än Flunitrazepam och Atarax är det som är skämtet om nått. Och ja det finns andra grejer såsom Stilnoct,Nitrazepam,Flunitrazepam,Halcion och klassikern att kombinera med Propavan eller Theralen. Ibland används även Nosinan, Mitrazepin, Tryptizol.
Men vad som passar dig vet nog din läkare bäst.

mvh
Citera
2012-07-02, 17:59
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
Fick 7,5 mg Imovane utskrivna idag mot mina sömnproblem(vaknar flera gånger per natt), orsakas av SSRI jag tar. Påverkas man dagen efter om man tagit det innan man lagt sig? Såsom skitmedicinen lergigan känner man sig som ett jävla lik på dagen efter. Däremot benzo t.ex. Xanor tycker jag inte gör att man känner sig tröttare dagen efter.
Citera
2012-07-02, 18:43
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHaT.DeNiM
Fick 7,5 mg Imovane utskrivna idag mot mina sömnproblem(vaknar flera gånger per natt), orsakas av SSRI jag tar. Påverkas man dagen efter om man tagit det innan man lagt sig? Såsom skitmedicinen lergigan känner man sig som ett jävla lik på dagen efter. Däremot benzo t.ex. Xanor tycker jag inte gör att man känner sig tröttare dagen efter.

Jag känner mig inte trött dagen efter Imovane sömn. Imovane funkar bara några timmar tror jag.
Citera
2012-07-05, 00:21
Medlem
Bruce_Lees avatar
Har jag missförstått hela grejen med Imovane? Har läst lite och det snackas om ångestdämpande och bra att sova på för att slippa uppvaknanden. Jag trodde bara det var för själva insomningen.

Jag har Imovane 7,5mg utskrivet just för insomningen och sen Propavan för att inte vakna upp. Blir inte det lite kaka på kaka då? Nu tar jag inte Imovane varje dag utan bara vid behov men det känns ändå rätt skevt då.

Dessutom har jag inte fått det angivet med hur många man ska ta heller. Är det ok att ta två eller ska man bara behöva ta en om det handlar om just insomningen? Fattar helt plötsligt inte varför jag har två olika sömntabletter, brukar man få det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in