2011-11-22, 10:16
Medlem
EADGBes avatar
Har inte ätit Imovane på flera månader nu, och nu medan jag varit utan det har jag insett varför zopiklon är min favoritsubstans. Det är inte för att den ger något lyckorus, utan pga att man blir så "delutional".

Jag käkade och fungerade på det under dagtid, 15-22.5mg 3 gånger per dag, i ett år. Jag flydde inte verkligheten, utan jag levde i min förbättrade värld.

Kände bara för att skriva det, kanske för att varna någon annan deprimerad där ute som är på samma väg. Och förresten, känner du något rus på Imovane är det placebo och grape boostar inte Imovane.
Citera
2011-11-22, 13:03
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Har inte ätit Imovane på flera månader nu, och nu medan jag varit utan det har jag insett varför zopiklon är min favoritsubstans. Det är inte för att den ger något lyckorus, utan pga att man blir så "delutional".

Jag käkade och fungerade på det under dagtid, 15-22.5mg 3 gånger per dag, i ett år. Jag flydde inte verkligheten, utan jag levde i min förbättrade värld.

Kände bara för att skriva det, kanske för att varna någon annan deprimerad där ute som är på samma väg. Och förresten, känner du något rus på Imovane är det placebo och grape boostar inte Imovane.
Detta är rent skitsnack... Tro fan att du inte kommer känna något rus om du äter 15-22.5 mg 3 gånger per dag under en så lång tid, man blir tolerant mot det snabbt som fan. Det finns mycket bättre Benso att ta när man är vaken om man bara vill må bra.

Vad menar du med att man blir delusional? Du verkar tro att det är något positivt, kolla upp vad ordet betyder...
Citera
2011-11-22, 14:41
Medlem
EADGBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShouldBeFine
Detta är rent skitsnack... Tro fan att du inte kommer känna något rus om du äter 15-22.5 mg 3 gånger per dag under en så lång tid, man blir tolerant mot det snabbt som fan. Det finns mycket bättre Benso att ta när man är vaken om man bara vill må bra.

Vad menar du med att man blir delusional? Du verkar tro att det är något positivt, kolla upp vad ordet betyder...
Har självklart ätit större doser efter långa perioder utan det. Jag vet vad ordet betyder, antar att du får kolla upp vad det betyder. Menade att man skapar sig en felaktig världsbild, extra motiverad, bra självkänsla etc.
Citera
2011-11-22, 14:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Grapejuice boostar Imovane, grapejuice påverkar enzymet CYP3A4 som Imovane också gör.
Citera
2011-11-22, 14:49
Medlem
ShouldBeFines avatar
Citat:
Har självklart ätit större doser efter långa perioder utan det. Jag vet vad ordet betyder, antar att du får kolla upp vad det betyder. Menade att man skapar sig en felaktig världsbild, extra motiverad, bra självkänsla etc.
Det är en mycket allvarlig psykisk sjukdom som ofta är tecken på en psykos. Knappast att man mår bra när man är drabbad av detta, den extra motivationen som du pratar om grundas ju enbart på vaneföreställningen man har om världen.
Senast redigerad av ShouldBeFine 2011-11-22 kl. 14:51.
Citera
2011-11-22, 16:33
Medlem
Suleymans avatar
Har Zopiklon till natten, på recept alltså, och nyttjar dem endast för att sova. Har allvarliga sömnproblem och tycker de fungerar bra, alltså jag somnar av dem. När jag var 18 blandade jag Zopiklon med alkohol och visst var det roligt. Men å andra sidan utvecklar man tolerans och kan göra idiotiska saker man inte kommer ihåg.
Citera
2011-11-23, 18:37
Medlem
zuttilis avatar
Fråga om imovane meda.

Har 4 stycken imovane MEDA 5r, kan jag flumma på dom?

Tänkte om jag kastar 2 först och sen fyller kanske på med 2 om jag känner att jag behöver..

Vad tro ni om det? Första gången med imovane, men har testat sillnoct tidigare, dock många år sedan.

/Zuttili
Citera
2011-11-23, 18:48
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Har 4 stycken imovane MEDA 5r, kan jag flumma på dom?

Tänkte om jag kastar 2 först och sen fyller kanske på med 2 om jag känner att jag behöver..

Vad tro ni om det? Första gången med imovane, men har testat sillnoct tidigare, dock många år sedan.

/Zuttili

Haha, du får inte samma effekt som stillnoct kan jag säga stillnoct blir man mer flummig på vad jag tycker Men immovan blir du mer lugn som om du hade tagit smärtstillande, men kör på ibland kan man ju ha roligt på det. Vet att om du blandar det med alkohol då blir du jäkla rolig och som en 5 åring i huvudet. Men det kan sluta illa.

Lycka till
Citera
2011-11-23, 18:52
Medlem
zuttilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Haha, du får inte samma effekt som stillnoct kan jag säga stillnoct blir man mer flummig på vad jag tycker Men immovan blir du mer lugn som om du hade tagit smärtstillande, men kör på ibland kan man ju ha roligt på det. Vet att om du blandar det med alkohol då blir du jäkla rolig och som en 5 åring i huvudet. Men det kan sluta illa.

Lycka till

Kanske är någonting för mig då, då jag gillar tradolan väldigt mycket. Men tror du man kan flumma på 2? Eller behöver jag 4? Det är ju trots allt 5mg.
Citera
2011-11-23, 18:54
Medlem
Citat:
Kanske är någonting för mig då, då jag gillar tradolan väldigt mycket. Men tror du man kan flumma på 2? Eller behöver jag 4? Det är ju trots allt 5mg.

Börja med 2 och en starköl eller 2 är min rekomendation.
Citera
2011-11-23, 18:56
Medlem
Glutamines avatar
Citat:

Du behöver nog minst 3 stycken för att kunna flumma lite då det var 5mg du hade. Överhängande risk för att du bara kommer bli trött och somna. Räkna inte med hallisar och monster rus
Citera
2011-11-23, 18:59
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Börja med 2 och en starköl eller 2 är min rekomendation.

Avråder dig starkt från att mixa alkohol med imovane. Det brukar sällan sluta bra och man har ingen kontroll alls på vad man gör. Du kan få för dig att göra vad fan som helst i stort sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in