2011-01-03, 21:07
Medlem
SkunkBobWeedPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Sinnessjuka människor.

Du är rätt efterbliven va? Det är ingen hemlighet att man får motsatt effekt om man överdoserar dessa piller. Det är ju det folk är ute efter när dom missbrukas. Och att blanda med alkohol, minnesluckor, dumheter mm, det är ett välkänt fenomen, nä jag vet inte vad jag ska säga
Citera
2011-01-03, 21:43
Bannlyst
Alltså... Snorta benso, är det ens lönt? Varför?
Citera
2011-01-03, 23:15
Medlem
Håller på att sluta med benzon, tänkte köra en cold turkey och vara fri från benzon nu 2011. tog den sista på nyår xanor (blev mycket spya!!) :]

tog precis årets första imovane för jag skulle sova precis. (fick 100st på recept, precis som 100st benzo..)

Blev plötsligt helt lugn, illamående och konstig känsla i magen försvann, men måste säga att jag även blev väck som fan...

Går det att använda zopiklonen som nertrappning??
Citera
2011-01-04, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaletTroll
Håller på att sluta med benzon, tänkte köra en cold turkey och vara fri från benzon nu 2011. tog den sista på nyår xanor (blev mycket spya!!) :]

tog precis årets första imovane för jag skulle sova precis. (fick 100st på recept, precis som 100st benzo..)

Blev plötsligt helt lugn, illamående och konstig känsla i magen försvann, men måste säga att jag även blev väck som fan...

Går det att använda zopiklonen som nertrappning??

Går helt klart att använda Imovane till nedtrappning. Jag föredrar faktiskt Imovane ist för stilnoc just pga att det lindrar ångest!!! Men var försiktig med att käka för många, så du inte filosoferar med tvättkorgen eller springer naken utomhus, hehe, har sett allt.
Citera
2011-01-04, 02:01
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkunkBobWeedPants
Du är rätt efterbliven va? Det är ingen hemlighet att man får motsatt effekt om man överdoserar dessa piller. Det är ju det folk är ute efter när dom missbrukas. Och att blanda med alkohol, minnesluckor, dumheter mm, det är ett välkänt fenomen, nä jag vet inte vad jag ska säga
Men ditt jävla dumhuvud. Jag tog två stycken först, och det är ingen jävla överdosering.
Citera
2011-01-04, 02:45
Medlem
Kubs avatar
Imovane fungerar inte längre. Första dagen somnade jag en timma efter läggsdags, de resterande nätterna ligger jag somnlös och känner inte av Imovane.

Är det vanligt att bygga upp någon form av tolerans på 4-5 dagars användning? Vad brukar vara nästa steg? Har testat Stilnoct, för att sedan avvisa det, nu har jag imovane, som upperbarligen inte fungerar särskilt bra.

Vad är nästa steg? Ville egentligen inte lämna Z-analogerna, men de hjälper inte mig tillräckligt. Är det högre doser som gäller eller tror ni att han skriver ut något starkare?

Vad är starkare? Någon benzo?
Citera
2011-01-04, 03:06
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kub
Imovane fungerar inte längre. Första dagen somnade jag en timma efter läggsdags, de resterande nätterna ligger jag somnlös och känner inte av Imovane.

Är det vanligt att bygga upp någon form av tolerans på 4-5 dagars användning? Vad brukar vara nästa steg? Har testat Stilnoct, för att sedan avvisa det, nu har jag imovane, som upperbarligen inte fungerar särskilt bra.

Vad är nästa steg? Ville egentligen inte lämna Z-analogerna, men de hjälper inte mig tillräckligt. Är det högre doser som gäller eller tror ni att han skriver ut något starkare?

Vad är starkare? Någon benzo?

Kombinerar du Imovane/Stilnoct med någon övrig sömnmedicin? Mirtazapin/Mianserin/Propavan/Theralen/Nozinan/Seroquel or whatever, annars bör du åtminstone prova på det innan du ger dig in ett helvetesberoende av narkotiska sömnmedel. För övrigt så är ju egentligen behandling av insomningstabletter upplagt periodvis, för att inte skapa tolerans eller beroende. Exempelvis ta Imovane endast 3-4 dagar i veckan.

En annan sak är ju om du sitter uppe, aktiverar hjärnan med tv/film/dator efter du tagit tabletten, då är det helt verkningslöst eftersom att den inte har någon sömngivande effekt, man blir nästan mer kreativ i skallen och inte sömnig. Ta tabletten, gå och lägg dig, blunda och sov. (Det är ingen mirakelmedicin som gör att du automatiskt slocknar)

Men ja, finns ju Sonata kvar att testa av analogerna (fast den har sämre verkan än både Imovane och Stilnoct samt att den knappt används längre), sedan är väl nästa steg Nitrazepam. Triazolam och Flunitrazepam brukar inte läkarna vara så glada på att skriva ut.
Senast redigerad av fuckedupmaniac 2011-01-04 kl. 03:10.
Citera
2011-01-04, 10:44
Bannlyst
Vad betalar folk för imovane nu mera? Hur mycket kan jag ta betalt för 30 styck? 600 spänn sa ngn till mig men det låter alldeles för mycket. 20 kronor styck liksom i ett köp av 30 stycken?
Citera
2011-01-04, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarBredband
Vad betalar folk för imovane nu mera? Hur mycket kan jag ta betalt för 30 styck? 600 spänn?

Haha 600 spänn för 30st? Jag får imovane 5mg för 5 spänn st på gatan, good luck!
Citera
2011-01-04, 17:15
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4
Haha 600 spänn för 30st? Jag får imovane 5mg för 5 spänn st på gatan, good luck!

Precis, 10 kr max för 7.5 mg.
Citera
2011-01-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JUNK2K4
Haha va fan? Snortar du Imovane människa?
Okej för stilnoc, men va fan Imovane???
Kan tänka mig den kemiska smaken i näsan, nej fy fan.
Fan inte så farligt, man vänjer sig. Värre äre o tugga dom.
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarBredband
Alltså... Snorta benso, är det ens lönt? Varför?
Snortar vanligtvis inte benso men just Z-analogerna slår så sjukt mycket bättre (på mig) om jag snortar dom.
Citera
2011-01-04, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Fan inte så farligt, man vänjer sig. Värre äre o tugga dom.
Snortar vanligtvis inte benso men just Z-analogerna slår så sjukt mycket bättre (på mig) om jag snortar dom.

Haha, man vänjer sig
Nej, här dras ingen näsa eller tuggas med Imovane!
Stilnoc däremot ska jag prova!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in