2011-03-31, 12:28
Medlem
danneohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTS
Var inga problem att få ut Imovane, sa att jag hade svårt att somna, (somnade sent), vaknade upprepade gånger under natten och vaknade tidigt. Fick 30 tabletter Imovane utskrivet, hon att jag skulle gå på vårdcentralens sömnskola, fick dock lära mig sånt när jag gick på ART.

Hm, iofs har Zopiklon en relativt lång halveringstid (~4-6h) så det kanske fungerar för dig också.

Citat:
Behövde jag mer Imovane så skulle jag gå till en annan läkare som hade sömn som sitt område.
På apoteket frågade hon om jag ville ha orginalet eller Zopiklon (?), vad är skillnaden?

Ingen skillnad.
Citera
2011-03-31, 16:51
Medlem
Whatsnexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david85
Fyfan. Udda inlægg på nætet, svaga minnen av knepiga telefonsamtal sent på kvællen och noll koll.
Jag har aldrig mærkt av detta utan alkohol på stilnoct førut. Vad kan man gøra før att det inte ska hænda?

Lämna kartan hos någon du känner och hämta några i taget.
Så slipper du vara utan, om du vaknar och asken är tom och du undrar vad som hände.

Tips stäng av mobilen och var inte uppe när du ätit dom.
Citera
2011-03-31, 22:02
Medlem
ENTSs avatar
Mjo, men skulle inte vilja köpa Imovane (eller något annat receptbelagt läkemedel på nätet heller) då jag inte är så jätte sugen på att kasta pengar på sockerpiller typ

Det konstiga var dock att jag fick 30 tabletter Imovane á 7,5 mg vilket är mycket starkare än pojkvännens pappa har som får 5,0 mg. Undrar varför hon skrev ut så starka

Tack för alla svar!
Citera
2011-03-31, 22:03
Medlem
ENTSs avatar
Och hur många uttag brukar man få på såna här läkemedel? Glömde kolla när jag var på apoteket, men kan väl inte tänka mig att det är fler än ett?
Citera
2011-03-31, 22:17
Bannlyst
Vill ha..Vill ha...Vill ha..
Citera
2011-04-01, 00:42
Medlem
DeckardCains avatar
Citat:
Och hur många uttag brukar man få på såna här läkemedel? Glömde kolla när jag var på apoteket, men kan väl inte tänka mig att det är fler än ett?
Antagligen bara en eller två månader innan du behöver träffa en läkare igen för att få ett nytt recept. Dom verkar inte vara helt sugna på Imovane för långvarit bruk, pga beroende, så dom kommer antagligen förslå andra sätt att få dig att sova lättare på. Men säger du att det inte går utan, och dom verkligen fungerar brukar det lösa sig.

Sånt är i och för sig väldigt olika från läkare till läkare.
Citera
2011-04-01, 07:54
Medlem
Zopiklon funkar väl men en sån jävulsk toleransökning på skiten, tyckte mest om dom i början men nui börjar jag tröttna på dem, stilnoct hatar jag för jag får nån konstig känsla i munnen av att mat inte smakar som det ska... typ som alla andra verkar få av zopiklon men har aldrig märkt nån bismak av zopiklon, hyfsad mot ångest också, bättre än sobril alla gånger om man mår kass!!
Citera
2011-04-01, 12:34
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MIB-
intagit 30mg zopiklon å 900mg lyrica. boostar de varandra eller???
man blir som mer "väck" av kombination med lyrica, men å andra sidan tycker jag att man känner av effekten sämre rent subjektivt... så jag rekommenderar inte att blanda, verkar bara göra att man äter mer av båda
Citera
2011-04-01, 12:51
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamilleDelacour
Exakt så känner jag också! Det är helt klart den drog jag provat och tyckt mest om. Blir fruktansvärt lycklig på Zolpidem. Har provat Zopiklon också men det kom inte i närheten dessutom klarar jag inte av smaken...

Jag känner också samma, många förnekar det och tror jag överdriver, men man är väl olika skapt i hjärnan helt enkelt. Zolpidem får mig i en sån ro som inget annat får. Det enda är när man tar för mycket speciellt på kvällen, och när man vaknar känns det som något "ludd" i kroppen..allt känns varmt och luddigt inuti kroppen, inte på ett bra sätt heller.
Det skönaste är lagom små doser zolpidem (5-25 mg beroende på tillfällig tolerans) när man inte tagit det på minst 18 timmar iaf. Då känner man av just den där känslan... magiskt lättande. Har man däremot tagit zolpidem 3 timmar tidigare märks det knappt alls om man tar lika mycket igen. Eller ja, det märks inte för en själv, men det märks att man blir mer klumpig och påverkad. På små doser har jag inget problem att vara i öppna miljöer dagtid inget märks utåt. Däremot för 6 år sedan när jag började ta dem skulle det märkts extremt tydligt och jag skulle nog skickats till psyket om jag var ute och blev påträffad. Har gamla chatloggar från den tiden där jag frågar en tjej "är du äär ddddiu en slaggs säl, klsg k jag vill gosa lite med en söt knubbsäl..." Men numera får jag inget sånt, det är mer bara en skön känsla.

Zopiklon å andra sidan känns mest som benzo i allmänhet och då tar jag lika gärna någon benzo istället så slipper jag få metallbesksmaken i munnen hela nästa dag.
Fast på benzo och zopiklon blir jag orolig i benen och det värker lite i benen och händerna, medan zolpidem tvärtom tar bort just den känslan.
Citera
2011-04-02, 05:06
Medlem
redbullzs avatar
Ha0ha
tog 2st receptutskrivna 5mg Zolpidem
haha sitter och lyssnar på kartellen och massa yoyo-musik!
stavar som en kuk typ aha
haha skärmen är sne typ, helt sjukt att skriva på en skärm som sitter mot väggen (om ni förstår hur jag menar).

Frågan jag vill ställa från början..h aAH loool, det är fbs-skrivruta som flyttas bak när jag närmar mig för att se bättre så backar typ den delen av skärmen.
Shiet kan inte förklara men hela skärmen rör på sig, helt magiskt

Detta kommer vara motsvarigheten till era såkallade Flumm, fast istället att man postar något pinsamt på facebook så lär ju jag gjort bort mig på flashback (med detta inlägget) aja hellre detta än att vakna med en gris i sängen eller 11999 polkagrisar som vissa hade gjort^^ tydligen.

Zlopidem 5mg
Haha allt jag ville fråga var:
Hur mycket tar man för att flumma? (jag är medveten om att jag redan är flummad men annars hur mycket ska man ta för en lågdosad, glöm inte att tänka på att jag är ganska smal och tål inte så mycket).

KÖR flashback, jag hejjar på er, att ni får svar på mina frågor
vänta jo, ehm.
Ge mig lite extra information bara, något jag troligtvis vill ha.... om drogen då

första gången jag testat benzo, fick utskrivet idag, tagit 2
edit.
tagit 3 nu
Senast redigerad av redbullz 2011-04-02 kl. 05:37.
Citera
2011-04-02, 16:58
Medlem
redbullzs avatar
Vaknade nu för 20min sedan, såg en papperskorg brevid sängen som jag inte vet hur den kom dit, tagit 4st av misstag, mindes ingenting från igår.
Har sjuk ångest och vet inte vad som hänt, satte mig i duschen och grät sittandes (aldrig gråtit på 1år)
spydde och ligger nu i sängen naken och försöker värma mig under täckte och väntar på att någon av grannarna ska komma in och upplysa mig vad som hände igår...
Förhoppningsvis var det jag skrev ovanför det enda pinsamma som hände igår

VÄRSTA DROGEN NÅGONSIN Zolpidem, ta den inte,

HÅLLER PÅ ATT HOPPA HÖGT AV GLÄDJE NU
mindes att jag träffade en av mina grannar (som jobbar nattskift) ute i korridoren, misstänkte att jag sagt något fittigt till honom (typ heilat eller något), gick ut och sa hej till han och allt var som vanligt.
ska bara smyga mig ut varje gång någon granne öppnar dörren och säga "hejhej, allt bra" för att kolla alla.
Senast redigerad av redbullz 2011-04-02 kl. 17:02.
Citera
2011-04-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbullz
Vaknade nu för 20min sedan, såg en papperskorg brevid sängen som jag inte vet hur den kom dit, tagit 4st av misstag, mindes ingenting från igår.
Har sjuk ångest och vet inte vad som hänt, satte mig i duschen och grät sittandes (aldrig gråtit på 1år)
spydde och ligger nu i sängen naken och försöker värma mig under täckte och väntar på att någon av grannarna ska komma in och upplysa mig vad som hände igår...
Förhoppningsvis var det jag skrev ovanför det enda pinsamma som hände igår

VÄRSTA DROGEN NÅGONSIN Zolpidem, ta den inte,

HÅLLER PÅ ATT HOPPA HÖGT AV GLÄDJE NU
mindes att jag träffade en av mina grannar (som jobbar nattskift) ute i korridoren, misstänkte att jag sagt något fittigt till honom (typ heilat eller något), gick ut och sa hej till han och allt var som vanligt.
ska bara smyga mig ut varje gång någon granne öppnar dörren och säga "hejhej, allt bra" för att kolla alla.

Sådan ångest behöver du inte ha, du har ju inte massa stöldgods hemma eller vaknar upp på ett häkte. Du började väl med för många helt enkelt.
Jag tycker inte du ska skrämma bort andra för att du överdoserade.
Man ska ta lagom mycket så man känner ett lugn och glädje sedan kommer stilnoct tomten och alla de andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in