Jag brukar gå och lägga mig ganska direkt efter att jag tagit den, borstar bara tänderna o sånt först. Jag upplever också att man inte kan somna om man väntar typ en timme innan man försöker sova.
Nej har märkt det. Som du såg så skrev jag att jag väntar 15 min innan jag släcker.
Jag har alltså intagit 150 mg. Känner ingen ångest och jag känner mig helk klarvaken.
Men ingen mer. Tidigare när jag käkat 4-8 Imovane 7.5 mg har jag blivit riktigt flödratt, inte kunnat stava osv. Men finmotoriken är oberörd. Eller ja, kanse inte helt öberörd men jag har inga problem men att stava, röra på mig osv.
Mycket märkligt.
Är toleransökningen på dessa Z-analoger verkligen så sjukt snabbt?
När jag först fick zopiklon så hade jag lite svårt att stå på benen redan efter 15 minuter, slockade direkt när jag la mig. Efter några månaders användande (tar alltid ett par dagars uppehåll per vecka) har den effekten försvunnit och har jag inga problem att vara vaken på dem om jag vill. Märker dock samma sak, dvs att om jag tar en tab, borstar tänderna etc. och går och lägger mig inom 30 min så somnar jag fint, väntar jag 60-90 min så får jag ta en till om jag skall somna. Försöker undvika att ta mer än 7.5mg, undantag ges efter stimulanter förstås.
Är mycket glad att jag nu får det utskrivet efter många år med sömnproblem.
En sak som jag är nyfiken på att höra mer erfarenheter av är beroende-potentialen på imovan, speciellt i samband med bruk av andra benzos.. Tar ibland stesolid om det verkligen behövs, men har satt en definitiv gräns på 1 gång per vecka där. Relativt till hur vanliga de här substanserna är måste jag säga att det är märkligt svårt att hitta vettig information om dem utöver det mest grundläggande..
Tog precis 5 zopiklon pilum 7.5 mg, börjar ett behagligt rus. Undrar dock om man skulle kunna ta en någon starköls till käket också, eller kommer det knulla ut mig totalt?
Jag har alltså intagit 150 mg. Känner ingen ångest och jag känner mig helk klarvaken. Men ingen mer. Tidigare när jag käkat 4-8 Imovane 7.5 mg har jag blivit riktigt flödratt, inte kunnat stava osv. Men finmotoriken är oberörd. Eller ja, kanse inte helt öberörd men jag har inga problem men att stava, röra på mig osv.
Mycket märkligt.
Är toleransökningen på dessa Z-analoger verkligen så sjukt snabbt?
Ledsen att säga det, men din stavning är faktiskt åt helvete.
Jag har hämtade ut 30 stilnoct! och nu har sambon farit på semester så hon har lagt undan dom i par på två utsprida i lägenheten! så ring hon vars hon gjömt en varje kväll!! så nu har jag tagit 2 och ska ut på skatt jakt i hemmet! synd bara att jag börjar jobba om 3 timmar men som sakt så är piller jagter vikigare! jag vet jag är en sårlig människa!!!
Fyfan, har inte haft tillgång på riktig benso på drygt en månad tills för några dagar sen då min kran hörde av sig igen. De ända benso/semi-benso jag hade var stilnoct som jag har massor av så jag fick ta en 10-15 stycken sådana om dagen. Det var fan inte kul, man mår ju inte direkt bra på dem i ångestdämpande syfte. Eller jo om man bara tar någon ibland som man ska ta dem så funkar de bra såklart.
Fyfan, har inte haft tillgång på riktig benso på drygt en månad tills för några dagar sen då min kran hörde av sig igen. De ända benso/semi-benso jag hade var stilnoct som jag har massor av så jag fick ta en 10-15 stycken sådana om dagen. Det var fan inte kul, man mår ju inte direkt bra på dem i ångestdämpande syfte. Eller jo om man bara tar någon ibland som man ska ta dem så funkar de bra såklart.
jag vill med ha orka rinte vänta tills söndag.. har jag tur kan jag får låna några av en bekant..om dennes kran får in i morgon.. inga har.. en ska ha 3500kr för 300st och "man måste" köpa 300... :/
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!