Flashback bygger pepparkakshus!
2010-11-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kub
Jag fick 10mg Stilnoct utskrivet idag, 30st. Jag har två frågor:

A) Ifall jag äter 20mg, har jag hört att det är ett skönt rus? Kräver detta mängder av kaffe och redbull, eller bara ren viljestyrka.

B) När man har knaprat Stilnoct i 4 veckor, vad brukar läkaren byta ut det mot? Antar att det är något annat än Zopiklon/Zolpidem?
Byta ut? Gör dom det? Jag har fått 30mg/dag i 3 år nu, det enda de byter är tillverkare av zolpidem då de olika tillverkarnas taletter ger lite olika effekt.

Jag vet att de är för korttidsbehandling men jag ska ha dom for life... ingen dosökning under de senaste 2 åren har skett eftersm toleransnivån inte höjts under den tiden.
Citera
2010-11-02, 21:12
Medlem
complexs avatar
Citat:
Jag fick 10mg Stilnoct utskrivet idag, 30st. Jag har två frågor:

A) Ifall jag äter 20mg, har jag hört att det är ett skönt rus? Kräver detta mängder av kaffe och redbull, eller bara ren viljestyrka.

B) När man har knaprat Stilnoct i 4 veckor, vad brukar läkaren byta ut det mot? Antar att det är något annat än Zopiklon/Zolpidem?

Håll dig vaken och håll intaget på en rimlig nivå så bör du må "bra"

Varför skulle dom byta preparat efter 4 v?, läkaren har väl sagt åt dig att ta pauser med fasta intervaller innan du äter igen några dagar (eller något åt det hållet)?

mvh
Citera
2010-11-02, 21:22
Medlem
Kubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Håll dig vaken och håll intaget på en rimlig nivå så bör du må "bra"

Varför skulle dom byta preparat efter 4 v?, läkaren har väl sagt åt dig att ta pauser med fasta intervaller innan du äter igen några dagar (eller något åt det hållet)?

mvh
Jag ska äta det söndag till torsdag. Alltså är det två dagar i veckan jag inte gör det. Är det tillräckligt med mellanrum för att förhindra en tolerans att skapas?

Edit: Anledningen till att jag antog att det bara var något man åt i kortare perioder var eftersom att det står på fass.se och på paketet
Senast redigerad av Kub 2010-11-02 kl. 21:25.
Citera
2010-11-02, 21:43
Medlem
complexs avatar
Citat:
Jag ska äta det söndag till torsdag. Alltså är det två dagar i veckan jag inte gör det. Är det tillräckligt med mellanrum för att förhindra en tolerans att skapas?

Edit: Anledningen till att jag antog att det bara var något man åt i kortare perioder var eftersom att det står på fass.se och på paketet

Hade försökt lägga till en dag eller 2 som du inte äter om det funkar för dig, när jag hade det utskrivet så tyckte jag det tappade effekt redan under första 30packet som jag fick(höll mig till läkardosen). Alla är olika dock så lycka till
Citera
2010-11-02, 22:21
Medlem
jugbandbluess avatar
ok, denna frågan har nog ställts innan men tråden har svällt till oöverskådliga proportioner, så jag undrar nu:

* får man ner imovane-toleransen genom att köra stilnoct ett tag? antar att korstolerans föreligger?
Citera
2010-11-03, 10:57
Bannlyst
Fungerar zopiklon även som muskelrelaxerande ?
Tycker spänningar och värk försvinner när man tar dem
Citera
2010-11-03, 11:30
Medlem
BlackDalihas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nooneno
Fungerar zopiklon även som muskelrelaxerande ?
Tycker spänningar och värk försvinner när man tar dem

För mig känns det absolut som att det är muskelavslappnande. De gånger jag har värk försvinner värken med
Citera
2010-11-03, 13:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ok, denna frågan har nog ställts innan men tråden har svällt till oöverskådliga proportioner, så jag undrar nu:

* får man ner imovane-toleransen genom att köra stilnoct ett tag? antar att korstolerans föreligger?

Dom har korstolerans tyvärr.
Citera
2010-11-03, 17:49
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Dom har korstolerans tyvärr.

jojo, men till vilken grad? kommer imovanetoleransen gå ner alls?
Citera
2010-11-04, 14:44
Bannlyst
Läst lite i tråden och det är jättemånga som klagar på att imovane är dåligt, ger inga hallisar etc och får man hallisar så kommer man inte minnas något dagen efter.

Jag tog 3 imovane och rökte en 0,25a och jag fick riktigt bra hallisar. Likaså min kompis som tog detsamma. Är vi unika eller vad?
Citera
2010-11-04, 15:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jojo, men till vilken grad? kommer imovanetoleransen gå ner alls?

Eftersom imovane har en längre halveringstid så är det bättre att köra stilnoct ett tag.
Citera
2010-11-04, 21:03
Medlem
CocaineCaines avatar
Zolpidem:

Fan kan inte sova, tar 10 mg till.
....
....
....
Dagen efter vaknar du - kartan är slut och du vet inte hur, du minns nästan ingenting.

Det lilla du minns är oerhört sjukt och oerhört pinsamt.

STANDARD

Zolpidem is the shiii-et!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in